Pad profita šokirao Netflix: Jedna država je striming gigantu sve upropastila

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Emre Akkoyun / Shutterstock.com

Američki striming gigant Netflix objavio je da je u trećem kvartalu 2025. ostvario prihod od 11,51 milijardu dolara, što je rast od 17 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Ipak, profit je podbacio: umesto očekivanih 6,97 dolara po akciji, kompanija je prijavila 5,87 dolara po akciji, odnosno 2,55 milijardi dolara ukupnog profita.

Finansijski direktor Spens Nojman naveo je da je ključni razlog ovog iznenadnog pada novi porez u Brazilu, koji iznosi 10 odsto na određene transfere ka inostranstvu. Kako je rekao, ova odluka je „neočekivano negativno uticala na kvartalne rezultate“, iako je ostatak poslovanja zabeležio stabilan rast.

Najbolji kvartal u istoriji po zaradi od reklama

Iako su troškovi porasli, Netflix je zabeležio najbolji kvartal po prihodu od oglasa u istoriji kompanije. Prihodi od reklama porasli su toliko da kompanija očekuje da će se do kraja godine ukupni oglasni prihod više nego udvostručiti. Pored toga, povećanja cena pretplata dodatno su doprinela rastu ukupnog prihoda.

Jedan od izvršnih direktora, Ted Sarandos, izjavio je da kompanija intenzivno koristi generativnu veštačku inteligenciju kao podršku kreativnim timovima. „AI nije zamena za umetnike, već alat koji ubrzava i unapređuje stvaranje sadržaja“, rekao je Sarandos. Netflix je već primenio AI u finalnim kadrovima argentinske serije "Eternaut", kao i u pripremi scena za filmove "Hepi Gilmor 2" i "Bunker milijardera".

Netflix za kraj godine predviđa rast prihoda od 17 odsto i očekuje da će ukupan godišnji prihod dostići 45,1 milijardu dolara, što predstavlja skok od 16 odsto u odnosu na 2024. godinu. Kompanija navodi da će fokus ostati na razvoju AI tehnologije, rastom broja pretplatnika i prihoda od oglasa.

(Telegraf Biznis)