Razmišljate o digitalnom marketingu? 7 stvari zbog kojih je popularan
Ovo zanimanje danas je među najtraženijima, a razlog je jasan: svakom brendu potreban je dobar digitalni marketing. Ako revnosno pratite inovacije, tehnologiju i društvene mreže, digitalni marketing mogao bi biti vaš profesionalni poziv
U nekom smislu digitalni marketing se ne razlikuje mnogo od klasičnog: u fokusu je prodaja proizvoda ili usluge i traženje opcija za veću vidljivost brenda na tržištu. Ipak, on podrazumeva dodatne benefite i veštine, i fleksibilniji je.
Jedna od važnih odlika digitalnog marketinga je širok dijapazon oblasti kojima možete da se bavite, počev od video i audio produkcije, pa do kopirajtinga i analitike.
Zanimljivo je da čak 93 odsto online aktivnosti počinje sa pretraživanjem na internetu i omogućava kontinuiranu efektivnost SEO optimizacije kao superiorne marketinške strategije. Oko 80 odsto Amerikanaca bar jednom mesečno izvrši online kupovinu, i zbog toga svako ko želi da unapredi svoj biznis i privuče mušterije, mora da poznaje barem osnove digitalnog marketinga.
U 2019. najtraženije poslovne veštine ticale su se kreiranja sadržaja na društvenim mrežama, MarTech konsaltinga i analitike. Onima koji su otvoreni za inovacije u tehnologiji, a naročito poznavaocima SEO i SEM sistema, digitalni marketing može doneti atraktivnu zaradu i napredovanje u karijeri.
Izdvajamo 7 prednosti digitalnog marketinga
1. U 2020. godini očekuje se dva miliona novih digitalno vođenih poslova samo u Velikoj Britaniji, a evidentan je deficit u kadru koji bi popunio ta radna mesta. Suština je da se opredeljenjem za ovaj posao, zapravo opredeljujete za traženo zanimanje, te nema bojazni da ćete biti nezaposleni nakon studija. Prema istraživanju, kompanijama je potrebno oko 44 odsto ljudi specijalizovanih za ovu oblast marketinga.
2. Digitalizacija nastavlja da raste, a tržište zahteva profesionalce sa iskustvom. Predviđa se da će gigantima poput Google-a i Airbnb-a u narednim godinama biti potrebno mnogo mladih poznavalaca digitalnog marketinga. Ovakva reputacija vam dozvoljava da budete probirljivi u traženju posla i da neretko vi postavljate uslove poslodavcu. Najzastupljenije industrije za razvijanje digitalnog marketinga su automobilska, turistička, edukativna, kockarska i oblast gejminga.
3. Procenjuje se da su eksperti za digitalni marketing više puta plaćeniji od svojih vršnjaka. U čemu je stvar? Kada poslujete u ovako plodnoj industriji, lakše je pregovarati o plati budući da nudite jedinstvene i tražene veštine, a opet možete računati na bonuse i druge benefite.
4. Zbog pozicije digitalnog marketinga, vaša karijera od starta može brzo da odskoči. U tradicionalnim karijerama poput advertajzinga, trebalo je da se dokažete prikupljanjem klijenata i reklama, i da postepeno gradite svoj portfolio. Ako želite da impresionirate poslodavca, investirajte u profile na društvenim mrežama, steknite pratioce na Twitter-u i Instagram-u, jer je to danas jedna od bitnih referenci za vaš CV. Na primer, dablinska modna ilustratorka Holi Šortal primećena je nakon što je tvitovala svoje ilustracije poznatim ličnostima.
5. Velika prednost digitalnog marketinga je što ga možete primeniti na gotovo sve sektore poslovanja. Uvek možete da nadograđujete znanje i učite nove veštine, dok radite na postojećim. One se jednostavno nadopunjuju, tako da vam nisu potrebne nove obuke ili dodatno vreme za sticanje drugih znanja.
6. Interakcija sa novim ljudima svakodnevno čini da vam na poslu ne budu monotono, ali i da učite od drugih, njihovih iskustava i znanja. Digitalni marketing je dinamična oblast, ali čak iako niste otvorena osoba - uvek se možete baviti pisanjem ili web marketingom "iza kulisa". Osim toga, rad sa frilenserima iz celog sveta može upotpuniti vaše znanje i pomoći vam da napredujete i upoznajete sebe.
7. Kreativnost je, za mnoge, najvažnija bitna odlika digitalnog marketinga. Ovaj posao podstiče na razmišljanje i nema šanse da zapadnete u rutinu. Tu su istraživanje proizvoda i tržišta, kreiranje audio i video sadržaja, pisanje, rešavanje problema, unapređenje odnosa sa klijentima i pridobijanje pažnje potrošača. Google Ads i A/B testovi jedni su od glavnih alata u toj komunikaciji.
(Telegraf Biznis)