Rad od kuće vam obara motivaciju? Ove 3 stvari zaista deluju, a istraživanje je to i potvrdilo
Anketa je, između ostalog, pokazala da su zaposleni najproduktivniji utorkom, sredom i četvrtkom
Nakon dva i po meseca provedenih u karantinu, možemo da izdvojimo barem tri grupe ljudi koji rade od kuće ili su radili do skoro: tu su onima kojima je ovakav način rada odmah "legao", zatim, tu su oni koji su se tek pred kraj izolacije navikli, a ima i onih koji i dalje rade od kuće, ali im to sve teže pada.
Kojoj god grupi da pripadate, znajte da niste jedini. Ako ste, pak, u ovoj poslednjoj skupini, onda je ovaj tekst za vas. Jedna kalifornijska kompanija je putem neinvazivne tehnologije utvrdila šta čini da zaposleni, dok rade od kuće, budu čak 47 odsto produktivniji.
Prema anketi, sačinjenoj od 100 miliona podataka, kroz 30.000 korisnika, evo kako timovi "izvlače" maksimum iz svojih kućnih kancelarija: prosečni radnik s poslom počinje 08:32, a završava u 17:38 časova. Dalje, najproduktivniji su utorkom, sredom i četvrtkom.
Za 230 odsto više telefoniraju, mejlove pišu 57 % više, a upotreba četa je porasla za 9 procenata.
- Uobičajena je prepostavka da su "udaljeni radnici" manje produktivni, od onih koji sede u kancelariji. Ali, naša sposobnost da zabeležimo, integrišemo i analiziramo podatke, pokazuje drugačije - kaže Krisantos Hadžibrahim, ispred firme Prodoscore.
Ovo su 3 trika za bolji rad od kuće:
1) Važno je da vam bude udobno
Rejčel ima dvadeset i nešto godina i radi kao menadžer u Bruklinu. Prema njenom iskustvu, problem nastaje kada sedite u neadekvatnoj stolici iz trpezarije, devet sati dnevno. Tražila je način da sebi napravi radni prostor po meri, a onda je citirala i Virdžiniju Vulf koja je rekla da nam "ne treba sopstvena soba da bismo stvorili nešto smisleno".
Iako mnogi možda nisu u mogućnosti, oni koji jesu svakako treba da nabave nameštaj i opremu za rad od kuće. Samo jedna udobna stolica može napraviti veliku razliku. Osim toga, trudite se da barem sada kada ste sami kod kuće, odnosno bez kolega, ustanete i vežbate nekoliko minuta u više navrata, kako se ne biste ukočili od celodnevnog sedenja.
2) Postavite granice
Studija je pokazala da rad od kuće znači da imate jasan raspored, kojeg ćete se držati. Dakle, kao što nije dobro da vas neko ili nešto stalno ometa u poslu, tako nije dobro ni da ste dostupni 24/7. Doći će do premora, počećete da grešite, a to svakako nije dobro za uspešno obavljanje posla.
Probajte da pravite pauze, bilo da je reč o šetnji parkom ili gledanju jedne kratke epizode na Netflix-u. Iako poslodavci možda očekuju od vas da radite stalno, zato što ste kod kuće, morate ih uveriti da to nije izvodljivo niti produktivno. Postoji poslovica koja kaže: "Dobra ograda čini dobre komšije". Setite se toga svaki put kada osetite umor. Vreme je da se odmaknete od radnog stola i skrenete misli.
3) Pronađite nov način za interakciju
Sada možda nema puš pauza ili ćaskanja pored kafomata, ali to ne znači da ne možete da podstaknete komunikaciju s kolegama na drugi način. Koristite tehnologiju, društvene mreže, Zoom aplikaciju i mimo poslovne svrhe. Nije na odmet da ponekad i svoju porodicu (decu) uključite u ove razgovore, kako bi oni bili spontaniji, a vaše veze s kolegama prisnije.
Čak i u Aziji, koja ima specifična pravila vezana za poslovni i porodični život, ovakav vid interakcije pokazao se kao vrlo delotvoran. Opustio je zaposlene, podstakao smeh i produktivnost. Kako se dalje navodi u zaključku ankete, ako ste izolovani - ne znači da treba da budete diskonektovani. Takođe, nije uvek potrebno da avionom "doletite" na sastanak ili se čvrsto rukujete sa nekim, da biste ostavili utisak.
(Telegraf Biznis)