Šta oba partnera moraju znati pre pokretanja zajedničkog biznisa
Neophodno je da na tom putu savladate veliki broj izazova, a i da ovladate brojnim preduzetničkim veštinama
Otisnuti se u preduzetničke vode nije lako. Jedan od najvećih izazova jeste činjenica da nikada nema dovoljno vremena za sve aspekte posla koje želite da završite. Kada počinjete sami, morate biti i direktor i prodavac i proizvođač i marketinški menadžer i administrator. Na vama je da bez ičije pomoći držite sve konce u svojim rukama.
Upravo se zbog toga mnogi mladi ljudi odlučuju da ukrste svoje veštine i znanja kako bi došli do što boljeg poslovnog modela. Neko zna da programira, a neko da prodaje – možda je spoj ove dve veštine dobitna kombinacija za uspeh u poslu.
Međutim, partnerski odnosi mogu da budu izuzetno komplikovani, pa se zato mnogi odlučuju na samostalan rad. Ali ako ipak želite da krenete u tom smeru, evo šta morate znati.
Partneri moraju imati specijalnosti
Ukoliko se opredeljujete da gradite partnerski odnos, vaš partner ne bi trebalo da bude početnik. Pokušajte da izbegnete da to budu osobe koje se tek obučavaju za nešto ili mogu doprineti samo u smislu administracije. Neophodno je da oba člana ovog tima imaju relevantna znanja usko vezana za to čime se bavite.
Primera radi, ako biste pravili i prodavali softver za logistiku, kako bi izgledala moguća struktura potencijalnog partnerstva? Kako biste ukrstili relevantne veštine, napravili i prodali proizvod, jedan član bi morao biti programer koji će da dizajnira softver, a drugi mora biti ekspert za logistiku. Ovo je jedini siguran način da znate tačno šta je tržištu potrebno i kako to da mu pružite na pravi način.
Stručno se ova dva člana nazivaju tehnički i domenski ekspert.
Partneri su uključeni u proces odlučivanja
Sve odluke koje donosite i potezi koje pravite moraju biti zajednički. Ako vam se nekada učini da nemate dovoljno vremena da se posvetite svakom detalju, bolje je da odložite krupne odluke za trenutak kada budete malo slobodniji, nego da ih bez razmišljanja prepustite partneru.
Ovo je važno kako za međuljudske odnose u samom preduzeću, tako i za razvoj biznisa. Jer, ako ikada nešto krene kako ne bi trebalo, možete se osvrnuti na svaki korak koji je doveo do ishoda. Tada ćete znati kako da ispravite grešku. Pored toga, odgovornost pripada svim partnerima.
Partneri se moraju međusobno poštovati
Međusobno poštovanje je ključno u svakom poslovnom modelu, bio on partnerski ili drugačiji. Međutim, kada je reč o formiranju zajedničkog biznisa, tu je neophodno da oba člana tima znaju tačnu vrednost onog drugog.
Zato se preporučuje da se prilikom formiranja firme proceni i napiše kako međusobna podela poslova, tako i veštine, procenat učešća u firmi i konačno finansijska vrednost ekspertize koju svaki od članova nudi.
Partneri dele sve
Možda i najbitniji segment cele priče jeste podela. Nije u pitanju samo procentualna, već podela radnog tereta po pitanju firme. Kao što ćete sve odluke donositi zajednički, tako je neophodno i da delite neprijatne situacije i nekada negativne posledice vaših odluka. Ovo je takođe deo svakog posla. Kao što je već rečeno, odgovornost snosite i vi i vaš partner. Nijedan član se ne sme ograditi od nje.
U ovome se ogleda učestvovanje oba partnera u procesu razvoja biznisa. Ukoliko želite da budete sigurni da su sve odluke donete na najbolji način i da ste ispravno i pravovremeno odreagovali na svaki izazov, onda je neophodno da podelite teret sa partnerom.
Zbog podele posla, ekspertize i pristupa poslovanju, s jedne strane je jednostavnije pokrenuti partnersku firmu nego početi kao pojedinac. S druge strane je nekada bolje u biznis ući samostalno, jer tada samo vi snosite odgovornost za sve što radite.
Naravno, sve zavisi i od prirode samog posla o kome se radi, kao i od ambicija osnivača. U svakom slučaju, neophodno je da na tom putu savladate veliki broj izazova, a i da ovladate brojnim preduzetničkim veštinama. Zato upišite obuku za preduzetništvo i pokrenite svoju firmu u roku od godinu dana.
(Telegraf.rs/PR)