Osnivač Netflixa: Ne čitajte knjige, radite ovo
"Ono što sam uradio ja, kada sam pokrenuo Netflix, može da uradi bilo ko", kaže skromni Amerikanac čija je neto vrednost 400 miliona dolara
Netflix, vodeći striming servis za gledanje filmova i serija, ujedno je i najbrže rastuća kompanija ove godine - po vrednosti brenda.
Osnovali su ga Mark Randolf i Rid Hejstings, a Mark - nekadašnji generalni direktor kompanije, ima neobične i značajne savete za sve koji žele da postignu zavidan poslovni uspeh. Prema njegovom mišljenju - treba dazaobiđete knjige i razne onlajn kurseve za sticanje poslovnih veština.
- Ne čitajte knjige - rekao je Randolf kratko za "CNBC Make It". Ova izjava možda i ne čudi toliko, s obzirom na to da se ovaj biznismen opredelio za servis fokusiran na sliku, a ne na same reči.
Kako je dalje naveo, "umesto toga, svako treba da se fokusira na veštine koje mu najbolje idu i na vežbanje tih umeća". Na primer, kada treba da pitate prijatelja ili nekoga iz porodice za uslugu, pokušajte da im prodate priču. Za to su potrebne iste veštine kao kada ugovarate najvažniji posao na svetu, smatra on.
Iz Randolfovog ugla, manje-više se sve svodi na prodaju, na ono što zanima potencijalne kupce, a sličnog stava je i Džef Bezos, koji je oduvek isticao da je mušterija na prvom mestu.
- Želim da ljudi znaju da ja nisam radio ništa posebno kada sam pokrenuo Netflix 1997. godine. To je mogao da uradi bilo ko. Nisam znao ništa o tom biznisu, niti o filmskoj industriji - kaže on, i dodaje da ljudi moraju da idu napred, da izađu "napolje" da bi uspeli, jer odgovore neće pronaći u knjigama.
- To je kao da kažete, nekome ko želi da budete profesionalni bejzbol igrač, samo pročitaj dobru knjigu. Ne, izađi napolje i počni da udaraš lopticu - kaže šezdesetdvogodišnji Amerikanac.
(Telegraf Biznis)