Samo 40 odsto zaposlenih je srećno na poslu. Majkl objašnjava 3 ključne ideje za bolji učinak

Organizacije u kojima su ljudi nesrećni, mnogo slabije napreduju od onih gde su radnici ispunjeni i zadovoljni. Evo šta direktno utiče na to...

Foto: Unsplash

Nije važno da li ste doktor, inženjer, učitelj, vozite kamion ili dostavljate hranu - svi zaposleni žele isto: dobre uslove rada, dobru zaradu i zadovoljstvo na poslu.

Prema aktuelnim podacima, na svetu ima tri milijarde radnika iz svih poslovnih sfera, ali samo 40 odsto njih kaže da su srećni na poslu. Taj procenat je prilično mali, imajući u vidu da zaposleni u proseku provede osam sati na poslu, plus još sat do dva sata vremena "gubi" u prevozu ili prekovremenom radu.

To znači da 1,8 milijardi ljudi oseća nezadovoljstvo na svom radnom mestu, na kojem boravi veći deo dana. Kako se to odražava na radnike, ali i kompanije? Zašto poslodavac ne treba da zanemaruje osećanja zaposlenih?

Organizacije (A) u kojima su radnici srećni i ispunjeni, imaju tri puta veći rast zarade, u poređenju s onima (B) gde su zaposleni nezadovoljni. Osim toga, ove prve su tri puta bolje kotirane na berzi, i ako analiziramo fluktuaciju radnika - ona je upola manja u kompanijama gde su radnici srećni.

Suština je da ne treba da potrošite mnogo novca, što je svima "bolna tačka", kako biste od organizacije B postali organizacija A. Govornik Majkl Buš kaže da se ne radi o stolovima za stoni-fudbal, masažama ili šetanju ljubimaca, niti o beneficijama, već o tome kako tretirate zaposlene i kakav je odnos među kolegama.

Kako prepoznajemo "srećni kolektiv"?

U njemu su prisutne najmanje dve važne stavke: poverenje i poštovanje. Nadređeni često kažu da "veruju svojim zaposlenima i da ih osnažuju", ali onda kada jednom od njih zatreba računar - čak 15 ljudi treba da odobri to. Radnik želi da veruje da mu verujete, ali zar je potrebno 15 odobrenja za laptop od 150.000 dinara?

Tu, zapravo, trošite više novca na odobrenja i nivoe koje ste formirali unutar firme, nego na sam laptop. Zaposleni, pritom, nepogrešivo oseća da nemate poverenja u njega. Takve situacije su bile česte posebno sad tokom pandemije, kada su radnici opremu nosili svojim kućama.

Kako podići nivo poverenja u organizaciji? Buš za primer uzima "Four Seasons".

- Oni imaju izuzetne posede širom sveta, a zaposlenima kažu: Učinite sve što mislite da treba, kada radite sa mušterijom. Dati zaposlenom toliko poverenja - da radi kako misli da je ispravno - čini da se on oseća fenomenalno i samopouzdano - navodi ovaj stručnjak.

Foto: Unsplash

Za drugi primer uzima "ideju o fer odnosu".

Prema njegovim rečima, stvar koja podriva poverenje u nekom kolektivu, brže od svega ostalog, jeste kada zaposleni oseća da niste pravični prema njemu. Oni žele da ih sve tretirate isto, bez obzira na pol, godine, status, izgled, iskustvo ili poslovnu kategoriju.

Buš navodi da je kompanija "Salesforce" primer kako se treba odnositi prema radnicima. Oni su otkrili da muškarci i žene na istim pozicijama, sa istim nivoom stručnosti, imaju različite nivoe zarade - to je onaj jaz u platama među polovima o kojem često pišemo. Izračunali su tu razliku i uložili čak tri miliona dolara da izbalansiraju stanje.

Dolazimo i do ideje pod brojem 3, a to je slušanje.

- Svi smo učili o aktivnom slušanju, kontaktu očima i napetom gledanju, kao i o gledanju sa saosećanjem. Ali, to nije slušanje. Ponavljanje onoga što osoba priča, takođe nije slušanje. Biti skroman i uvek tragati za najboljom mogućom idejom? E, to je slušanje - navodi Majkl Buš.

Zaposleni osećaju da li ih zaista slušate. Kada podele s vama neku ideju, žele da znaju da li ste je zaista uzeli u obzir. Jedna od stvari koju svako ceni u razgovoru je da li njegove/njene reči nešto znače sagovorniku. Ako osete da tu ima poštovanja, odnos poverenja je već zasnovan i pretenduje da jača vremenom.

Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!

(Telegraf Biznis)