5 "grehova" koje radnici na daljinu uporno čine: Ako osećate premor, ovo mogu biti okidači
Izbegavanje opuštene konverzacije sa kolegama i pauza u radu od kuće, jedna je od većih grešaka koje zaposleni često nisu svesni
Milioni rade od kuće već punu godinu, ali to ne znači da i dalje ne prave greške, kako u samom radu, tako i kada je reč o organizaciji, blagostanju, ličnom uspehu.
Ovakav način rada karakterističan je za IT svet, ali i sve one kojima je posao vezan za kompjuter i priroda posla je takva da mogu raditi na daljinu. Međutim, problemi kreću kada "zapadnete" u rutinu, a posebno kada ta rutina nema rutinu. Ovo su neke od grešaka koje se i dalje ponavljaju:
1. Zaposleni ne uspevaju da organizuju svoje radno vreme, da uspostave pravu rutinu. Da biste osigurali produktivnost i izbegli "burn out" sindrom, trebalo bi da imate strukturu u radu i da se držite rasporeda.
2. Kontrolisanje tuđih rutina je još jedna u nizu grešaka, ili tzv. mikro menadžment. Rukovodioci treba da imaju poverenje u svoje radnike, bez obzira što im nisu "na oku". Ovakve prakse stvaraju nepotrebnu tenziju.
3. Godinu dana radite od kuće, a još nemate svoj prostor za rad? Iako mnogi nisu u mogućnosti da izdvoje čitavu sobu u te svrhe, trebalo bi da izdvojite barem mali prostor u stanu. Poneka biljka ili fotografija na stolu nije na odmet, a ovako kreirana atmosfera podstiče produktivnost.
4. Kada radite na daljinu, lako je "upasti" u loše navike ili obrasce, u smislu načina na koji razmišljate. Pre svega, nastupe brojne sumnje i pitanja: Treba li da radim više? Da li sam privilegovan/a jer radim na daljinu? Da li su moje kolege uspešnije? Šta misli šef? Čim se oslobodite tih nedoumica, bićete uspešniji u radu.
5. Izbegavanje opuštene konverzacije i pauza, takođe je krupna greška. Najpre, svima je potrebna interakcija, a to što radite od kuće - ne znači da radite manje ili lošije. Slobodno se upustite u opušteni razgovor s kolegama i povremeno koristite pauze, kao kada ste u kancelariji.
(Telegraf Biznis)