Veštine koje donose 150 miliona novih radnih mesta: Ovo je lista najtraženijih

Svaka od industrija koja promoviše ova specifična znanja uznapredovala je u poslednje vreme

Foto: Freepik

Ako želite da budete uspešni i konkurentni u današnjem svetu, morate stalno da unapređujete svoje znanje i veštine.

Posebno je važno da ovladate nekim digitalnim veštinama, jer to je budućnost. U narednih 5 godina, ove oblasti bi trebalo da postanu najtraženije.

Naime, Coursera je objavila izveštaj o veštinama koje se tiču digitalnih zanimanja, a koje bi trebalo da vas usmere na pravi put. Uglavnom je reč o poslovnom, tehnološkom domenu, kao i o nauci o podacima (tzv. data).

Svaka od industrija koja promoviše ove veštine uznapredovala je u poslednje vreme, a posebno je pogodno to što radnici mogu da rade na daljinu, praktično sa bilo kog mesta na svetu. Čak i nakon pandemije, za ove stručnjake rad na daljinu bi mogao (p)ostati trajno rešenje.

Neki će se možda okrenuti hibridnom modelu rada, ali potreba za navedenim veštinama će ostati. Do 2025. bi trebalo da se razvije 149 miliona novih radnih mesta.

Ovako to izgleda prema Courseri, a neke od veština se ponavljaju u tri pomenuta sektora, što svakako povećava šanse na tržištu rada.

Poslovni segment

1. Analitičar podataka za softver (Data Analysis Software)

2. Microsoft Excel

3. Upravljanje budžetom

4. Bihejvioralna ekonomija

5. Upravljanje poslovnim procesima

6. Digitalni marketing

7. Upravljanje projektima

8. Marketing

9. Poslovni dizajn

10. Analiza podataka

Foto: Freepik

Tehnološki segment

1. Teorijska računarska nauka

2. Načela programiranja

3. C++

4. Programiranje (C)

5. JavaScript

6. Strukture podataka

7. Razvoj veba

8. Dizajn i proizvodi

9. Grafički dizajn

10. Matematika

Foto: Shutterstock

Nauka o podacima

1. Programiranje (Python)

2. Verovatnoća i statistika

3. Ekonometrija

4. Mašinsko učenje

5. Upravljanje podacima

6. Algoritmi mašinskog učenja

7. Primenjeno mašinsko učenje

8. Raspodela verovatnoće

9. SQL

Video: Anja je prošla ceo biznis pa prešla u konkurenciju: Kako je raditi s herojima današnjice?

(Telegraf Biznis)