Čak 99 odsto naloga na LinkedIn-u ima ovih 5 grešaka kojih korisnici možda nisu svesni
Ne širite kontakte na poslovnoj mreži dovoljno uspešno i brzo? Proverite svoj profil
LinkedIn poslovna, društvena mreža je mnogima "odskočna daska" za pronalaženje posla i, uopšte, upoznavanje s ljudima iz biznisa, ali, isto tako - u 99% slučajeva korisnici greše prilikom kreiranja profila.
Džoš Stiml, jedan od najčitanijih autora WSJ-a i USA Today-a, takođe i tvorac knjige "60 Days to LinkedIn Mastery", kaže da je LinkedIn maltene "neophodna alatka za potrebe umrežavanja".
Sajt trenutno ima skoro 740 miliona naloga, a sve što je potrebno, kaže, jeste nekoliko "skupih grešaka" koje će ljude iz biznisa naterati da sa vašeg pređu na druge profile. Da stvar bude gora, većina ljudi čak ni ne shvata gde i kada greše na platformi.
Eliminisanjem ovih uobičajenih grešaka, svaki profil može biti solidno podešen i postati daleko efikasniji na mreži, što će svakako i vama doneti više koristi.
Mračan naslov
Morate privući nečiju pažnju, baš kao što naslov u novinama treba da privuče čitaoce. LinkedIn naslov bi trebalo da bude kratka "reklama" o tome šta čitalac može očekivati na profilu. To je prva stvar koju će ljudi videti, pa je važno ostaviti pozitivan prvi utisak. Ali, to ne znači nužno da treba da ispišete naziv svog radnog mesta. Umesto toga, usredsredite se na korišćenje ključnih reči i radnji koje su relevantne za vaš rad. Najbolji naslovi su kratki, imaju ispod 120 karaktera, upečatljivi.
Neprofesionalna fotografija
LinkedIn je znatno drugačija društvena platforma u odnosu na Fejsbuk i Instagram, a kriterijumi za "prihvatljive fotografije" su od suštinskog značaja. Drugim rečima, zaboravite na fotografije s plaže, iz kafića, u kupaćem kostimu, sa žurke ili ako nosite naočare za sunce.
Profesionalni profil i naslovna fotografija su ključne komponente LinkedIn-a. Fotografije, kaže Džoš, treba da pružaju osećaj kvaliteta, smirenosti i da nagoveste karakter. I profilna i naslovna fotografija bi trebalo da budu jednostavne, najbolje je ne rizikovati previše u tom pogledu.
Radna biografija
Možda je najčešća greška koju ljudi prave na LinkedIn profilima vezana za odeljak gde treba napisati nešto o sebi, ali u poslovnom smislu. Dakle, ne treba da ističete privatne detalje, već one iz posla. Radna biografija treba da bude prilagođena kriterijumima pozicije za koju se prijavljujete. Ne zaboravite da budete koncizni u pisanju, jer studije pokazuju da se najefikasniji odeljci O meni mogu "preleteti" za 30 sekundi ili manje.
Veštine i iskustva, sa nedostatkom fokusa
Relevantni odeljak o veštinama i iskustvima koje imate treba da podrži tvrdnje iznete u vašem odeljku O meni. Ovaj deo na profilu je kritičan jer 69% profesionalaca ceni proverene veštine više od fakultetske diplome. Ali, nije poenta da navedete svaku veštinu i iskustvo koje posedujete, već da ostanete fokusirani i relevantni za svoje profesionalne ciljeve. Profil sa desetinama navedenih veština ne mora nužno da impresionira, posebno ako nisu relevantne za vašu oblast.
Nepostojanje ličnog URL-a
U pitanju je veb adresa. Kreiranje ličnog URL-a za vaš LinkedIn profil je jednostavan korak koji dodaje jedan novi nivo legitimiteta svakom profilu. Nažalost, oni koji jednostavno idu sa podrazumevanom postavkom nasumičnih brojeva i slova - izgledaju manje profesionalno od onih koji odvoje vreme za prilagođavanje. Neposedovanje lične URL adrese ima nekoliko negativnih nedostataka, od kojih je najneposredniji taj što ljudima postaje teže da zapamte ili pronađu vaš profil. Takođe, možete pokazati stepen lenjosti ili tehničke nesposobnosti, od čega nijedno nije od pomoći bilo kom profesionalcu.
(Telegraf Biznis)