Znate li šta je "bleisure"? Dva biznis trenda koja spasavaju turizam ovih dana, a dopašće vam se

Putovanja su opet "probuđena", i mnoge zemlje obaraju rekorde iz 2019. po broju poseta

Foto: Shutterstock.com

Za mnoge, digitalno nomadstvo je krenulo mnogo pre korona perioda, ali je trend tek tada uzeo zamah. Zašto? Zato što mnogi - sve i da su želeli - zbog normi firme nisu mogli da rade na taj način ranije.

Kako je održavanje fizičke distance postalo primarno u danima pandemije, tako su šefovi "popuštali" i masovno slali ljude na rad od kuće - ili čak - na rad "sa drugog kraja sveta".

Trenutno, dva su trenda koja, mimo standardnih putovanja, vraćaju turističku industriju "na noge". Potpuno su novi, primamljivi dobrom delu putnika koji su u mogućnosti da spoje lepo i korisno. Evo o čemu se radi.

Bleisure

Sama reč je engleska i bilo bi rogobatno prevoditi je na srpski, jer jednostavno nije u duhu našeg jezika. Nastala je od spajanja dve engleske reči: business + leisure, i odnosi se na spajanje posla sa slobodnim vremenom. Ovo je, koliko dobro, toliko i loše, jer se dodatno brišu ili zamagljuju granice između privatnog i poslovnog života.

S druge strane, ljudima koji prate ovaj trend to ne smeta, zato što nemaju striktne poslovne obaveze, u smislu radnog vremena, odlaska u firmu, pravdanja odsustva itd. Vreme organizuju po svom.

Širom sveta, više od jednog - na tri poslovna putnika - dodaje komponentu slobodnog vremena na barem jedno od svojih poslovnih putovanja ove godine, rečeno je iz udruženja Global Business Travel.

"To su ljudi sa svih, različitih nivoa. Mislili smo da bi to moglo biti više na početnim nivoima, ali smo otkrili da to rade i menadžeri, iako smo otkrili da će milenijalci verovatno više uživati u tom zadovoljstvu, nego neke od njihovih starijih kolega", dodaje se.

Iz udruženja kažu i da mnogi poslodavci, zapravo, podržavaju putovanja iz zadovoljstva, jer se njihova dobrobit pozitivno odražava na posao. To znači, kažu, da će ljudi ostati produktivni i verniji mestu na kojem rade. Ono što ovakvu vrstu "poslovnog putovanja" čini manje stresnom jeste što zaposleni mogu povesti decu sa sobom i dodati još neke zabavne elemente u svoje iskustvo.

Recimo, Australijanci koji obično rade duže i suočavaju se sa većim putnim troškovima i dužim vremenom putovanja od svojih "vršnjaka" u Evropi, postaju sve prijemčiviji za bleisure.

Foto: Shutterstock

Putuju da bi spavali

Ovo je još jedan trend koji zvuči neobično, ali turističkoj industriji može doneti velike prihode. Štaviše, to se već dešava. Naime, neki ljudi ne putuju zbog zabave, hrane i kupanja - već kako bi se naspavali.

Kao i trend pre njega, i ovaj je doživeo bum tokom korone, uprkos raznim blokadama. Brojne hotelske kuće nude i posebne pakete za ljubitelje spavanja, poput Hajata u Njujorku. Luksuzni Park Hyatt, koji ima 5 zvezdica, otvorio je Bryte Restorative Sleep Suite, prostrani apartman bogat sadržajima koji podstiču spavanje.

Rosewood Hotels & Resorts je, recimo, razvio lanac odmarališta Alhemija sna, osmišljenih za promovisanje odmora. Tu je i londonski Zedwell, kao prvi u tom gradu koji je u februaru 2020. gostima ponudio zvučno izolovane sobe u kojima će se dobro naspavati. Sobe u ovom hotelu se nazivaju "komore" i uređene su po načelima feng šuija.

Švedski proizvođač kreveta, Hästens, otvorio je lani u Portugalu hotel Hästens Sleep Spa sa 15 soba.

Doktorka Rebeka Robins, koja se bavi istraživanjem spavanja, kaže da je pandemija promenila način na koji doživljavamo putovanja. Pre smo ih, naime, povezivali sa uživanjem pa makar i po cenu sna, a sada ljudi prioritizuju zdravlje i blagostanje.

Video: Kuća na točkovima: Penzioner našao idealno rešenje za život i putovanje

(Telegraf Biznis)