Goran je opet u ulozi Deda Mraza: Otkriva nam najslađe detalje iz posla i zašto mu zarada nije važna
U drugoj polovini decembra je uglavnom potražnja za novogodišnjim predstavama i posetama Deda Mraza, dok se klasične animacije rade tokom cele godine
Od svih sezonskih poslova, posao Deda Mraza definitivno kraje najkraće, ali, to ne znači da nije i više nego uspešan.
Širom sveta godinama unazad vlada interesovanje za angažovanje Deda Mraza, mada je u protekle dve do tri godine, ovaj "posao" uglavnom bio vezan za onlajn i Zoom. Kako je ove godine, da li pomama i dalje traje?
To pitamo Gorana Stijelju, iz pozorišne trupe Zapis, koji je u "ulozi" Deda Mraza već godinama. Kada smo Gorana pre dve godine intervjuisali, istim ovim povodom, tada je kovid-19 bio u zamahu, ili gotovo svaki vid druženja se "prebacio" na mrežu.
Uglavnom se radi od polovine decembra do Božića, a naš sagovornik nam je tada rekao da nije mnogo teško preneti euforiju i putem onlajna, jer su deca maštovita i radosna.
Ipak, ne sumnjamo da je svima laknulo što je kovid-19 oslabio, a Goran nam kaže: "Na koronu su, srećom, svi već navikli, odnosno zaboravili, s obzirom da virus više ne pravi velike probleme. Ne radim više onlajn pozive Deda Mrazeva, već najzad možemo da idemo u domove mališana i da se družimo".
Za šta vas roditelji najčešće angažuju: višesatno druženje, kratka animacija, dodela paketića?
- U drugoj polovini decembra je uglavnom potražnja za novogodišnjim predstavama i posetama Deda Mraza, dok klasične animacije radimo u toku godine na rođendanima i raznim proslavama. Uglavnom se raspitam pre same posete Deda Mraza, koliko dete ima godina, šta voli, šta ne voli, a roditelji i sami kažu šta treba da deci prenesem kao poruku... Na primer, kažem im da su "veliki za cuclu", "da treba da jedu više voća i povrća, "da ne treba da spavaju u krevetu sa roditeljima" i slično.
Druženje sa Deda Mrazom je, kao što smo već rekli, biznis koji cveta godinama unazad. Zoom Deda Mraz je čak bio hit i u firmama prošle godine. Ali, iako deluje zabavno i bajkovito, treba se dobro opremiti.
To sve, naravno, košta.
- Mnogi su se upustili u taj posao i to je veoma lepo, ali je, pre svega, nephodno da kolege razumeju da nekim pogrešnim gestom ili nedovoljno autentičnim kostimom mogu da prekinu tu lepu, maštovitu bajku deci - da postoji Deda Mraz. Moje kostime su sašile krojačice, a kosu i bradu je napravio vlasuljar. Kvalitetna oprema nije jeftina, ali neophodno je uložiti novac u startu, kao i za svaki drugi posao - priča nam Goran i dodaje:
"Nažalost, sve je poskupelo, ali se trudim da i dalje budem konkurentan".
Kada je reč o potražnji, kaže da najviše poziva dobija iz Beograda, ali ga to i ne čudi - budući da naša prestonica ima najviše stanovnika. Ni zarada nije svake godine ista, već zavisi od sezone.
- Ipak, i dalje su mi draža pisma Deda Mrazu i crteži koje dobijam od dece, nego bilo koja svota novca - ističe Goran za kraj.
(Telegraf Biznis)