Zašto nije dobro da budete previše fini i ljubazni na poslu? Ton vašeg glasa je veoma bitan
Naravno, isto tako ne treba da budete nadobudni i neprijatni prema kolegama, posebno bez razloga
Svi će vam, razume se, reći da "ne pravite probleme" na poslu, da nađete zajednički jezik s kolegama i šefom, radite u timu, budete kompromisni i konstruktivni... Ali, malo ko će vam reći da ne treba baš uvek ni da budete fini.
Upravo o tome ovih dana piše WSJ.
Teško je "izvagati" šta znači biti "previše fin". S jedne strane, većina korporativnih kultura napustila je oblike militarističkog ponašanja direktora, pretnji i naređivanja, i većina se slaže u jednom: ne volimo diktatore i manipulatore.
Ali, isto tako, činjenica je da mnogi ljude ne vole ni kada je neko "previše fin", što istovremeno i nije uvek dobro/isplativo za tu osobu. Jedna od crvenih zastavica da ste previše fini je ako se prečesto izvinjavate.
Morate imati adekvatan nivo samopouzdanja, tako da najpre ugodite sebi, a onda drugima; ili, još bolje rečeno, tako da se vaš rad ne svodi samo na ugađanje kolegama.
Ponekad, ako ste previše fini, može delovati kao da sumnjate u sebe i svoje veštine/znanje, što opet šalje lošu poruku poslodavcu i timu sa kojim radite. Deo ponašanja koje deluje samouvereno tiče se i tona vašeg glasa.
Uskladite visinu glasa sa svojom energijom i onim o čemu govorite. Ukratko, ne budite previše tihi.
Nije lako postići to da delujete "čvrsto" i samopouzdano, ali ne i agresivno i bahato. Najpre, postavite jasna očekivanja. Jedna od grešaka koju čine direktori jeste želja da budu "prijatelji" sa kolegama, odnosno podređenima.
Jedno je, dakle, biti fin prema njima, a drugo je biti previše naklonjen, jer to ume da se otme kontroli. Zaposleni će, svesno ili nesvesno, početi da vas doživljavaju drugačije od toga kako bi trebalo, a to je - autoritativno.
Ako se fokusirate najviše na to da se dopadnete timu i kolegama, a naročito podređenima, šanse da vas poštuju su manje, smatraju neki stručnjaci.
Opet, ni podizanje tona glasa nije rešenje. Vežbajte. Neka vam glas bude "intenzivan" i nemojte se mnogo osmehivati ako treba da prenesete neku važnu poruku, odnosno da podstaknete tim da bude uspešniji nakon niza neuspeha.
(Telegraf Biznis)