Analiza Harvarda: "Rad na daljinu nije prošlost i direktori to dobro znaju"
Uglavnom su bankari ti koji zagovaraju povratak u ofis, u ime obnove kancelarijske kulture, bliske saradnje uživo i svakodnevne interakcije
Bolje je reći da rad na daljinu (eng. remote work) nikada nije ni odlazio - uprkos masovnom vraćanju u kancelarije, nego da se "vratio".
U jednom momentu zaista jeste delovalo kao da se ceo svet vratio dobrom, starom, pretpandemijskom režimu rada, međutim, studije pokazuju da baš i nije tako.
Dok s jedne strane imamo hordu lidera koji bi da pošto-poto vrate zaposlene nazad na posao, ili su to već i učinili, ima i onih koji i dalje dozvoljavaju fleksibilnije radno vreme.
Zapravo, postavlja se pitanje kada će termin "fleksibilnije" da izbledi, jer je hibridni, odnosno rad na daljinu za mnoge korporacije nova normalnost.
Uglavnom su bankari ti koji zagovaraju povratak u ofis, u ime obnove kancelarijske kulture, bliske saradnje uživo i svakodnevne interakcije, mada je i Mark Zakerberg sebi poljuljao tron svojim varljivim odlukama u poslednje vreme.
CPO kompanije Gugl je čak nagovestio da će prisustvo u kancelariji uticati na procenu performansi, i to ukazuje na potencijalni zaokret u korporativnim očekivanjima.
Uprkos tome, prestižni Univerzitet Harvard ne bi se "kladio" u moć i snagu povratka na posao. Opsežnija analiza otkriva priličan kontrast i među samim šefovima.
Rukovodioci su upitani: “Za pet godina, koji udeo stalno zaposlenih u vašoj firmi očekujete da bude u svakoj kategoriji [potpuno uživo, hibridno, potpuno na daljinu] u 2028?”
Odgovor je, kako je ilustrovano istraživanjem, bio jasan: Očekuje se da će i klasičan rad na daljinu i hibridni modeli rada - nastaviti da rastu.
Dodatno, izveštaj Hamilton projekta je otkrio da je procenat žena u radnoj snazi, sa malom decom, na najvišem nivou do sada; taj podatak prkosi ranijim očekivanjima.
U junu je čak 70,4% žena sa decom mlađom od 5 godina - aktivno radilo, i to je nadmašilo i nivoe pre pandemije.
Iako su ti podaci zapanjili eksperte, treba reći da je i pojačana kriza, odnosno inflacija pokrenula potrebu za većim prihodima u domaćinstvu, ali i da se rad na daljinu pokazao kao dobra opcija za majke.
Pandemija je, pored rada na daljinu, doprinela još jednom fenomenu: više parova je odlučilo da baš u tom periodu osnuje porodicu.
(Telegraf Biznis)