Kriza očigledno nije udarila na džep: Masovno se traže kuće, ali ih nema. Manjak će trajati godinama
Nedavno smo pisali i da se u SAD trenutno posebno traže kuće sa bazenom, te je došlo i do nestašice hlora
Nestašica kuća, koja je započela i pre pandemije, dugo će se zadržati, kako se potražnja naglo povećava, rekla je izvršna direktorka kompanije Taylor Morrison, Šeril Pamler, za CNBC.
- Kako se ekonomija nastavlja poboljšavati, videćemo kako se kamate na hipoteke podižu i mislim da bi to trebalo očekivati. Neće zauvek ostati ispod 3% - dodala je.
Kaže i da su "nedostatak ponude i velika potražnja nešto što ostaje u godinama koje dolaze". Ranije u sredu, desezonirani indeks Udruženja hipotekarnih bankara pokazao je da se hipotekarna potražnja smanjila drugu nedelju zaredom prošle nedelje, spustivši se za 1,8% na najniži nivo od početka 2020.
Zahtevi za kupovinu kuća i hipoteke za refinansiranje kuće pala za nedelju dana, iako su kamate na hipoteku opale.
Uprkos tom razvoju događaja, Palmer je izrazila uverenje u "robusno tržište kuća" i održivu potražnju u svim oblastima i tipovima potrošača. Brojke su tu, ali smatra da se, ipak, moraju razdvojiti ponuda i potražnja. Što se tiče prodaje novog i preprodaje inventara - SAD su na višegodišnjem minimumu.
Drugim rečima, manjak kuća na tržištu može da potraje. Nedavno smo pisali i da se u SAD trenutno posebno traže kuće sa bazenom, te je došlo i do nestašice hlora.
Palmer u ovoj kompaniji, inače, ima izuzetno iskustvo: tu je od 2007. godine. "Biće nam veoma teško da nadoknadimo manjak, deficit koji stvaramo već više od jedne decenije", rekla je. Cene kuća u SAD naglo su porasle tokom pandemije, jer se pojačano zanimanje za kuće poklopilo sa opalom prodajnom ponudom.
Rast inventara nekretnina usporio je tokom protekle decenije, nakon krize iz 2008. godine, stvarajući tako "jaz" od 5,5 miliona do 6,8 miliona stambenih jedinica širom zemlje od 2001. godine, prema nedavnom izveštaju Nacionalnog udruženja nekretnina.
- Dodatni inventar je rešenje za sve što nas u ovom trenutku muči - rekao je CEO Coldwell Banker, Rajan Gorman za CNBC. Jedna od mogućih svetlih tačaka u bliskoj budućnosti je činjenica da su se u junu novi oglasi povećali za 5,5% u odnosu na prošlu godinu i 10,9% u poređenju sa majem.
(Telegraf Biznis)