5 top trendova za opremanje kuće: Iznenadiće vas šta sve ljudi danas pretražuju na internetu
Vlasnici kuća su, recimo, veoma zainteresovani za "kutak za opuštanje" u svojim domovima. Tako je pretraga "tople kade na tremu" skočila čak 130% u prva tri meseca 2022. godine
Pasionirani ljubitelji dizajna enterijera biće oduševljeni trendovima koji obeležavaju ovu godinu. Pre svega, fokus je na prirodnom, ali i veštačkom svetlu, vedrim bojama, bogatom dvorištu.
Gledajući pretrage na Houzz-u, od januara do marta 2022, a u poređenju sa pretragama iz istog perioda prošle godine - možemo primetiti da je došlo do izvesnih promena u dizajnu. Traži se bilje otporno na sušu, moderna ulazna vrata, kombinacija aktuelnog i vremešnog, kuhinje u japanskom stilu, itd.
Izdvajamo top 5 aktuelnosti koje će zanimati sve oni koji se bave uređenjem doma.
Ostaje popularno uređenje otvorenog prostora (1), bilo da je u pitanju dvorište, krovna terasa, veranda. Zapravo, više od polovine projekata renoviranja domova uključuje nadogradnju otvorenih površina, prema podacima U.S. Houzz & Home Study iz 2022. godine. Mnogi vlasnici kuća traže profesionalce koji im mogu pomoći. Pretraga na Houzz-u za pojam "landscapers" (pejzažisti) - porasla je za 42% u tekućoj godini u odnosu na lane.
Kako mnogi vlasnici kuća žive u oblastima gde su učestale suše, tako sve više traže načine da imaju bašte, odnosno bilje koje zahteva manje vode. Pretrage za "ideje za uređenje dvorišta otpornog na sušu" porasle su za 99% iz godine u godinu.
Vlasnici su takođe zainteresovani za "kutak za opuštanje" u svojim domovima: recimo, pretraga "tople kade na tremu" skočila je čak 130% u prva tri meseca 2022. u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Moderan stil ulaznih vrata (2), materijal ili boja, mogu stvoriti pozitivan prvi utisak vezano za celokupan dom. Mnoge pretrage koje se odnose na ulazna vrata su u porastu, uključujući gvozdena ulazna vrata (80%), kvake na ulaznim vratima (46%), zelena ulazna vrata (51%) i crvena ulazna vrata (22%).
Istovremeno, izgleda da neke boje blede. Smanjila se potražnja za crnom, plavom i žutom, kada je reč o ulaznim vratima. Dodatno, svetiljke čine više od samog osvetljavanja prostora: nude priliku da sobi ili celom domu date "lični pečat". Pomažu u definisanju prostora, te je, recimo, pretraga "ekstra veliki lusteri" skočila 223% u odnosu na prethodnu godinu.
Kada je reč o stilu uređenja (3), mnoge preferencije vlasnika kuća imaju tendenciju da spadaju u moderne, savremene i prelazne kategorije. Ali, čini se da im i "konkretnije definisani stilovi" privlače pažnju i pomažu da bolje objasne šta žele od svog doma: kako on treba da izgleda i kako žele da se osećaju u njemu.
Na Houzz-u, pretraga "ideje za moderne kuhinje iz sredine veka" (period od 1945. do 1969.) porasla je za 576% iz godine u godinu. To je, zapravo, kuhinja u modernom stilu, iz Teksasa, sa ravnim prednjim donjim ormarićima od drveta oraha i sjajnim belim gornjim ormarićima. U međuvremenu, zaživeo je i Japandi stil - spoj japanskog modernog stila sa minimalističkim skandinavskim stilom, za koji se vezuje drvo u beloj boji.
Posebno su porasle pretrage za Japandi kupatila, i to za 229 odsto; potražnja za kuhinjama u ovom stilu skočila je 104%.
"Barndo" kuće (4), odnosno nekretnine rađene u stilu štale - ali moderno i otmeno, privlače sve veću pažnju. Takva kuća asocira na jednostavnija vremena i izgleda specifično: tu su visoki plafoni, prostrani dnevni boravak koji mnogima unosi mir. U užurbanom svetu, kada smo navikli na male i skučene prostore, možda i ne čudi da su "barndo" kuće upravo ono što neki ljudi traže.
Broj pretraga za ovaj pojam koji, zajedno sa bardominijumom, generalno opisuje svaku štalu pretvorenu u dom - porasle su za 154%. Pretrage "bardominijum kuhinja" porasla je 138%. Istovremeno, nekoliko dizajnerskih detalja koji čine da prostor deluje veće - postaju sve popularniji.
I naravno, dolazimo do očekivanog sveopšteg trenda koji možemo opisati kao - "uređenje doma inspirisano pandemijom" (5). Ta zdravstveno-društveno-ekonomska kriza je trajno uticala na naše živote. Vlasnici kuća koji su usvojili kućnog ljubimca tokom poslednjih nekoliko godina, masovno su pretraživali sledeći pojam - "stanice za hranjenje pasa" (eng. dog feeding stations), u procentu od 55%.
Slično tome, pretraga "navlake za stolice", koje se lako skidaju i peru (posebno od dlaka kućnih ljubimaca), porasla je 429%. Neki vlasnici kuća traže dizajn koji odgovara domaćinstvu u kojem je nekoliko generacija. To znači da traže domove pogodne za stanovanje baka i deka, ali i dece.
Sada je već poznato da je pandemija izmenila način života ljudi: mnogi menjaju gradove za sela i periferiju, odlučuju da žive sa precima i potomcima zarad veće bliskosti, kupuju/udomljavaju ljubimce (naročito izraženo tokom perioda karantina i izolacije), ugrađuju bazene, sređuju dvorišta, traže mir u prirodi itd.
(Telegraf Biznis)