Prosečan kupac stana u Srbiji ima 45 godina: Raste broj mladih koji pazare nekretnine
Prosečan kupac stana u Srbiji postao sve mlađi, sada sa 45 godina u 2023. godini, u poređenju sa 46 godina u 2022. godini
U prvoj polovini 2023. godine, prema podacima Republičkog geodetskog zavoda, u čak 15,2 odsto svih transakcija stanova učesnici su bili mladi kupci uzrasta od 18 do 30 godina, navodi se u saopštenju RGZ-a.
Republici Srbiji se smeši nova era na stambenom tržištu, kada je reč o starosnoj strukturi kupaca, a prema najnovijim podacima RGZ-a, beleži se impozantan porast udela kupaca stanova mlađih od 30 godina u ukupnom broju kupoprodaja stanova, označavajući snažan zaokret u svetu nekretnina, navodi se u saopštenju.
Dodaje se da je ovaj broj izuzetno značajan u poređenju sa podacima iz prethodne godine, kada je ova kategorija kupaca predstavljala 13,6 odsto tržišta, a naročito ako uporedimo sa 2019. godinom kada je udeo mladih iznosio skromnih 7,9 odsto.
U regionu Vojvodine, kupci mlađi od 30 godina učestvuju u stambenom tržištu sa udelom od 16,1 odsto, dok je najmanji udeo zabeležen u regionu Šumadije i Zapadne Srbije sa 13,5 odsto. U Beogradu, gde se stvara puls modernog života, 15,7 odsto mladih se odlučuje za svoj prvi korak na stambenom putovanju.
Zanimljivo je primetiti da se i starosna struktura kupaca menja, tako da je prosečan kupac stana u Srbiji postao sve mlađi, sada sa 45 godina u 2023. godini, u poređenju sa 46 godina u 2022. i čak 49 godina 2018. godine.
U istom periodu, analiza starosne raspodele pokazuje da su stanove najčešće kupovali pojedinci između 31 i 45 godina (40 odsto), dok su grupa od 46 do 60 godina i oni preko 60 godina zauzeli 27,7 odsto i 17,1 odsto tržišta, navodi se u saopštenju.
Uspon mladih kupaca na srpskom stambenom horizontu u skladu je sa globalnim trendom, a prema izveštaju Nacionalne asocijacije za nekretnine za 2022. godinu u SAD udeo mladih kupaca iznosio je 20 odsto. U isto vreme Srbija sigurnim koracima sledi ovaj put, pokazavši da mladi imaju ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti ne samo svojih domova, već i društva u celini, a nove generacije donose sa sobom nove preferencije, tehnološku osvešćenost i želju za modernim načinom života, što će sigurno doprineti inovacijama u sektoru nekretnina, zaključuje se u saopštenju.
(Telegraf Biznis)