Trgovci grubo krše zakon: Da li su vam umesto novca ponudili poklon karticu?

Šta da radite kad vam trgovac ne da vaš novac, već nudi praktično gift kard

Ilustracija: Nikola Jovanović/Shutterstock

Trgovci se u poslednje vreme služe još jednom cakom kako bi vas privoleli da svoj novac potrošite kod njih, čak i ako želite da vratite kupljenu robu.

Umesto da vam daju novac nazad u toj situaciji, prodavci u zamenu za gotovinu nude poklon karticu na kojoj možete da "čuvate" taj novac i iskoristite ga za neki drugi proizvod u radnji, naravno isključivo njihovoj.

Međutim, trebalo bi da znate da oni na to nemaju pravo a vaše je, s druge strane da dobijete svoj novac.

- Ta praksa trgovaca nije po Zakonu o zaštiti potrošača, to je čak i jedno od grubljih kršenja zakona gde svakako treba sankconisati trgovca putem tržišne inspekcije - kažu za Telegraf Biznis iz Nacionalne organizacije potrošača.

Kako ističu, potrebno je odmah da se piše prekršaj.

- Ukoliko je reklamacija prihvaćena, mora da se ispoštuje zahtev potrošača koji je iskazan na reklamacionom listu. Dakle, ukoliko je potrošač zahtevao povrat novca, trgovac je dužan da postupi po tom zahtevu i da izvrši povrat novca u punom iznosu kojim je platio proizvod - rekli su nam u NOPS.

Ističu i da nije prihvatljivo da se ponudi delimično. Odnosno da se deo sume vrati, a deo da se stavi na takozvanu poklon karticu.

- Mora da se vrati pun iznos, ili da se uplati na račun ako je plaćanje izvršeno platnom karticom -

Do prvih šest meseci potrošač ima pravo na zamenu i povrat novca, a posle isteka šest meseci pravo na zamenu ili popravku.

Video: Sve što niste znali o platnim karticama

(Telegraf Biznis/V.B)