Kako nas varaju brendovi: Ako vam stalno manjka para, upali ste u zamku
Možda ćete se iznenaditi, ali neke od stvari koje kupujete svaki dan ili mesec, zaista vam nisu neophodne...
Osnovni problem s potrošačkom kulturom je što stvara iluziju da nam "sve treba". Što više zarađujemo - više trošimo, a žene su kompanijama glavna "meta", naročito kada je reč o industriji lepote.
U moru novih proizvoda, trendova i tretmana, nije lako biti nezainteresovan. S druge strane, svakodnevna zadovoljstva u šopingu negativno utiču na naš novčanik, posebno kada dođemo kući i vidimo da smo kupili i ono što nam realno ne treba.
Na impulsivnu, ali i svesnu kupovinu umnogome utiču i jutjuberke koje imaju poslovne ugovore s velikim kompanijama, a krajnji cilj i jednima i drugima je - zarada. I dok oni uvećavaju profit, ubeđuju vas da vam treba "samo još ovo", vaš novčanik "pati". Tu su i reklame, odnosno kampanje koje nas "bombarduju" sa svih strana.
Aktuelno istraživanje pokazalo je da prosečna žena svakog meseca potroši oko 180 dolara na kozmetičke proizvode, a tokom života, u proseku dugog 65 godina, ona za ruž izdvoji 1,466, za maskaru 3,120, a za senke za oči - 2,274 dolara. Ukupno, oko 13,000 dolara na svu šminku.
Hajde da otkrijemo bez čega to i te kako možete.
Vata može u istoriju. Ovaj vazdušasti materijal napravljen od vlakana nalazimo u više oblika, a od kada su osmišljeni tuferi - klasična vata vam zaista nije potrebna. Budući da je tufer praktičniji, možete ga koristiti za lice, ranice, skidanje laka sa noktiju.
Ista je situacija i sa klasičnim papirnatim, odnosno kozmetičkim maramicama. Iako su jedne zgodne za torbu, a druge za kuću - više koristi imate od onih manjih, a efekat je isti. Osim uštede, ovim gestom pokazujete i svest o okolini, jer ne gomilate nepotrebne količine papira.
Ono bez čega sigurno možete je "specijalno sredstvo za skidanje šminke". Ako imate dobar čistač za pranje lica, prvi proizvod vam nije potreban, jer će jedan dovoljno efikasan uraditi ono što je potrebno. Bolje da postupak ponovite dva puta, ako ne skinete svu šminku u jednom potezu, nego da plaćate dva ista proizvoda s različitim natpisima.
Krema za dan i noć se, zapravo, ne razlikuje onoliko koliko vi mislite. Prva je u većini slučajeva laganija, a druga bogatija, s ciljem da oporavi kožu tokom noći, međutim - čak ni to nije uvek slučaj. Brendovi nastoje da vam prodaju više, stoga osmišljavaju razne kategorije u odnosu na godine, način života, doba dana, ali je činjenica da je jedino važno da obraćate pažnju na sastojke.
Kreme sa zaštitnim faktorom za decu i odrasle se, prema mišljenju jednog australijskog doktora, zapravo vrlo malo razlikuju gledajući njihove sastave, iako je tačno da koža deteta i odraslog čoveka nije ista.
Ipak, ono što brendovi dobro znaju, jeste da će mame "pasti" na zanimljive slike na bočicama za decu, koje će takođe biti privlačne mališanama pa se neće buniti da ih mama namaže kremom. Osim toga, mnoge neće želeti da decu namažu svojim kremama, misleći da im tako štete, odnosno da "štede" na njima.
Dermatolog Doris Dej kaže da vam u današnje vreme, kada su sredstva za pranje lica blaga i prilagođena PH vrednosti kože, tonici nisu potrebni. Oni su ranije imali ulogu da koži vrate balans, jer su je sapuni previše isušivali.
Frizer Hikari Tezuka smatra da previše nege šteti kosi, naročito onima čije je teme sklono peruti, psorijazi ili ekcemu. Nik Aroho, s druge strane, ne veruje u šampone za obojenu kosu zato što njihov specijalno formulisan sastav može da poremeti vašu boju, odnosno njen ton i podton.
(Telegraf Biznis)