3 proverena načina za uštedu prilikom kupovine: Nije uspelo samo onome ko nije probao
Uzimate kolica, šetate po radnji, mami vas sve što "vrišti" sa rafova, ne gledate cene? Ovo su greške u startu, koje će vam zasigurno stanjiti novčanik
Razlika u ceni između dva proizvoda je 10 dinara, što vam deluje kao beznačajno, pa ni ne obraćate pažnju na to, zar ne? Ipak, zamislite da mesečno kupite barem 100 artikala sa razlikom u ceni od 10 dinara. Tu ste već na dobitku/gubitku 1.000 dinara.
Problem nastaje jer kupci razlike u ceni "mere" u odnosu na jedan par proizvoda koji porede, zaboravljajući na tonu impulsivnih kupovina koje realizuju u mesecu. Akcijske cene su neretko niže 20, 30, 40 dinara ili više u odnosu na regularne, a osim toga - bitan je broj artikala koje kupite u jednom mesecu, tj. od jedne plate.
Prvi proveren način za uštedu prilikom kupovine je spisak (1). Možda vam deluje prevaziđeno, ali osim što je teško prebirati po glavi sve neophodne/potrebne proizvode, spisak (na papiru ili elektronski na telefonu) vas odvraća od nepotrebne, tzv. impulsivne kupovine.
Držite se spiska i nećete "lutati" po radnji i grabiti s rafova sve što vam se učini zanimljivim. Kupci "najlakše padaju" na sokove, grickalice, slatkiše, stvari za kuću iz marketa... Iako osoblje s vremena na vreme menja raspored hrane u objektu, kako bi vas naveli da obiđete celu radnju i nađete ono što tražite, budite fokusirani u kupovini.
Na drugom mestu je uzimanje korpe umesto kolica (2), a to se prvenstveno odnosi na kupovinu u manjim marketima ili ako nije reč o "nedeljnom porodičnom šopingu". Dakle, bez obzira što vam je lakše da gurate kolica, nego da nosite korpu - ova metoda vas odvraća od gomilanja stvari.
Korpa je znatno manja od kolica, pa ne može mnogo stvari da stane u nju, već samo ono što vam zaista treba u tom momentu. Osim toga, kupci kada "pune" kolica, često imaju utisak da nisu ništa kupili, jer ostaje mnogo praznog prostora u njima.
Još jedan način za uštedu prilikom kupovine koji provereno deluje jesu akcijske cene (3). Svuda u svetu je normalno i poželjno da kupci gledaju cene i da biraju proizvode na akciji, i to nema nikakve veze s platežnom moći.
Marketi danas imaju bogatu ponudu svega, pa uvek možete da nađete slične proizvode, ali po drugim cenama. Recimo, nisu uvek sve kafe na akciji, niti su u datom momentu sve u ponudi po regularnim cenama. Isto važi za čokolade, proizvode od mesa, kačkavalj, testenine, mleko itd.
Akcijske cene u kombinaciji sa nošenjem keša kada idete u kupovinu - dobitna su kombinacija za uštedu. Kartice mogu biti "mač sa dve oštrice" za one koji nemaju naviku da štede i da pametno upravljaju finansijama.
(Telegraf Biznis)