Vlasnici smeštaja i lokala moraju da poštuju ova dva pravila, a to nikad ne rade: Varaju nas godinama

Vreme čitanja: oko 2 min.

Cene ne mogu da budu nečitke ili dvosmislene, a moraju da budu jasno istaknute

Foto: Shutterstock

Da li ste ikada primetili cenu smeštaja u koji ste upravo stigli? Da li piše na recepciji, negde u sobi? Niste obratili pažnju? Proverite, jer ovo je grubo kršenje zakona od strane vlasnika smeštajnog kapaciteta.

Dodatno, ukoliko vam konobari uveče naplate jelo "po noćnom meniju", tražite da vam objasne kako to računaju, jer ne mogu po zakonu da imaju u jednoj kasi dve cene za jedan te isti proizvod.

Naime, kada je reč o prvom slučaju, verovatno i sami rezervišete smeštaj preko neke od platformi za iznajmljivanje, i na taj način se upoznajete sa cenom. Međutim, u samom apratmanu nigde nema istaknutog cenovnika, a moralo bi da bude vidljivo.

S druge strane, često se u restornima i kafićima menjaju cenovnici, tako, tokom dana važi jedna, a tokom noći druga cena, pri tom je retko da neko zaista ima zamenski cenovnik. Na kraju noći, gost uglavnom samo dobije račun. Međutim, kako potvrđuje sagovornik Telegraf Biznisa, cena treba da bude jedinstvena.

"Zakon, tačnije Član 10 koji se odnosi na ugostiteljske objekte i smeštajne kapacitete, jasno ukazuje da je potrebno potrošaču predočiti cenovnik, odnosno, vlasnik objekta je dužan da preda cenovnik pre prijema porudžbine", kaže pravni savetnik pri NOPS, Marko Dragić.

Kako nam napominje, cena hrane i pića morala bi da bude na samom ulazu.

Foto: Shutterstock

Šta još tačno piše u Zakonu?

Na ovaj zakon se duže čekalo, a njegova osnovna namena je brže rešavanje potrošačkih sporova, efikasnija zaštita prava potrošača, ali i korist za trgovce. Sadrži i nekoliko važnih izmena koje se tiču rada ugostitelja i cenovnika u samim kafićima i restoranima. Međutim, pojedini se i dalje, očigledno oglušuju o njega.

- Trgovac je dužan da u ugostiteljskom objektu za pružanje usluga ishrane i pića na stolovima istakne ili preda cenovnik svakom potrošaču pre prijema porudžbine, a na zahtev potrošača i prilikom plaćanja.

- Trgovac je dužan da cenovnik hrane i pića istakne i na ulazu u ugostiteliski objekat iz stava

- Trgovac je dužan da u ugostiteliskom objektu za smeštaj (hotel, motel, turističko naselje, kamp, pansion, hostel, prenoćište, odmaralište, kuća, apartman, soba i sl.) istakne ) prodajnu cenu smeštaja, pansiona i polupansiona i iznos boravišne takse na vidljivom mestu, u svakoj sobi i na recepciji,) prodajnu cenu hrane i pića u cenovnicima koji moraju biti dostupni potrošačima u dovoljnom broju primeraka i na mestima na kojima se potrošači uslužuju.

- Ako je u ugostiteliskim objektima omgućena upotreba sredstava komunikacije na daljinu, trgovac je dužan da pored tog sredstva istakne cenu upotrebe pojedinici vremena ili prodajnu cenu jednog korišćennja

- Cene za pružene usluge obuhvataju naknadu za pruženu slugu i dodatne troškove

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)