Bižuteriju s Alija prodaju na "Fejsbuku" kao zlato i srebro: Kako znati da je u pitanju prevara?
Lažne cene, lažni popust i lažni nakit
Možda ste i sami bili svedoci da na stranicama raznoraznih onlajn prodavnica ugledate već dobro poznate fotografije - odeće, obuće, ali i nakita. Upravo te fotografije koje vam se čine kao da ih viđate svuda potiču sa raznoraznih kineskih sajtova veleprodaje robe, kao što je na primer "Aliexpress".
Bezbroj poznatih zlatara predstavlja svoju autentičnu ponudu na sajtovima, ali se kupovina ipak vrši u radnji zbog vrednosti određenih komada, kao i zbog bezbednosti kupca i prodavca.
Nova, potencijalna prevera odvija se kroz oglašavanje jedne “Fejsbuk” stranice, pod nazivom “Celestial Jewels”, koja uporno sponzoriše svoje objave i fotografije. Kada pristupite ovom profilu jasno je da je prvi korak na ovoj mreži bio postavljanje profilne fotografije i to 14. jula. Pre toga nema zabeleženih aktivnosti.
Zašto je ovo bitno?
Stranica koja prodaje nakit već u sledećoj objavi najavljuje gašenje svog poslovanja i tim povodom veliko sniženje od 75 odsto.
Da bi ponuda na sajtu bila što uverljivija, kao prvobitnu cenu "ručno rađenog" nakita stavljena je cifra od deset ili više hiljada, a kao cena sa popustom neka daleko pristupačnija. Sve to u cilju da vi poverujete da je ovo nakit koji vredi dosta, ali da je sada sjajan tajming da ga kupite po neverovatnoj ceni. Nakit reklamiraju kao komade od zlata, srebra, sa draguljima i biserima.
Da je u pitanju prevara uverili smo se i kada smo u komentarima ispod jedne, od svega četiri objave naišli na svedočenja prevarenih kupaca.
Kako proveriti da li se prodaje autentična roba?
Ukoliko sledeći put naiđite na fotografije koje vam se čine već poznato i sumnjate da su to komadi bižuterije, a ne od zlata i srebra, možete uraditi nešto vrlo jednostavno.
Najpre skrinšotujte fotografiju, a onda idite sajt ili "Aliexpress" aplikaciju i u pretragu, u odeljku za traženje prema fotografiji ubacite svoj skrinšot.
I tako ćete znati - ukoliko vam ovaj sajt izbaci identičnu fotografiju ili taj komad nakita sa realnom cenom proizvoda.
Ne postoji prodavnica nakita koja sama ne bi fotografisala svoje proizvode i koja bi sa interneta uzimala već postojeće. U biznis se ulaže i kroz kreiranje sajta i autentičnog sadržaja na mrežama.
Iako preprodavanje bižuterije nije ništa novo, problem je kada se ti komadi nakita predstavljaju kao vredni i prodaju za mnogo veći novac.
Sličnu taktiku sa popustima primenjivao je poznati lanac tepiha, njima je "rasprodaja" trajala mesecima. Kako saznajemo, u ovim slučajevima uglavnom je reč o obmani potrošača, i trebalo bi ih prijaviti tržišnoj inspekciji.
(Telegraf Biznis)