Nema štednje za Božić: U proseku daju 300 evra za poklone, najviše "idu" igračke, odeća, kozmetika
Hladno vreme je, takođe, važan podsticaj za kupovinu odeće i obuće. Trećina Bečlija poklanja nešto poput jakne, džempera, rukavica ili torbe
Kao i svake godine, pokloni su neizostavni, centralni deo božićnih praznika širom sveta, a prema rečima Bečlija - njih 88 odsto ili oko 1,5 miliona će kupiti božićne poklone.
- Više od 10 miliona paketića će završiti ispod jelki u Beču - kaže Margarete Gumpreht, rukovodilac odeljenja za trgovinu u Privrednoj komori Beča.
Rejting najomiljenijih bečkih poklona pokazuje da igračke, odeća i tekstil, ali i kozmetika i knjige ne smeju nedostajati tokom božićne večeri. Iako se inflacija nesumnjivo odražava na ponašanje potrošača, Božić bez pokolna je nezamisliv, a posebno se ne štedi kada su u pitanju deca i unuci.
Igračke su i ove godine na prvom mestu najpopularnijih poklona, ali osim toga, hladno vreme je važan podsticaj za kupovinu odeće i obuće. Trećina Bečlija poklanja nešto poput jakne, džempera, rukavica ili torbe.
Iz oblasti kozmetike traženi su parfemi i visokokvalitetne kreme za lice, dok se - kada govorimo o knjigama - sve češće poseže za audio štivom. Posebno su popularni beletristika, priručnici, dečje i omladinske knjige, kao i stručna literatura.
Prosečno se kupuje sedam poklona, a troškovi za njih iznose 290 evra. "Bečlije ulažu puno truda u izbor poklona. Prošle godine su se dosta poklanjali vaučeri, dok se ove godine više naginje ka poklanjanju nečega odabrano sa ličnim pečatom", dodaje Gumpreht.
Lista omiljenih poklona Bečlija
1. igračke: 33%
2. odeća/ tekstil: 32%
3. kozmetika: 30%
4. knjige: 27%
5. vino i drugi proizvodi: 26%
6. nakit: 21%
7. novac: 21%
8. vaučeri za usluge (npr. putovanja): 20% (2022: 29%)
9. eletronika: 10%
10. vaučeri za robu (npr. odeća): 10% (2022: 32%)
11. sportski artikli: 10%
12. električni uređaji (domaćinstvo, računar, mobilni): 8%
(Telegraf Biznis)