Deda Mraz i dalje deli poklone, ali od ove godine ima "pomagača": Veštačka inteligencija pušta korenje
Pretpostavka je da će AI na kraju trajno promeniti korisničko iskustvo kupaca u prazničnoj sezoni
Ova praznična sezona će za mnoge Amerikance, kada većina porodica već zna termin "veštačka inteligencija", zasigurno biti nešto drugačija. Svakako, ne treba da očekuju da će AI "obavljati posao" za Deda Mraza, ali će mu pomoći. Porast generativne veštačke inteligencije — i upotreba ChatGPT-a — inspirisali su više prodavaca i kupaca da eksperimentišu sa tehnologijom.
Ipak, za sada će veliki deo uticaja tehnologije potrošačima biti nevidljiv. Očekuje se da će veštačka inteligencija na globalnu onlajn potrošnju za praznike uticati u iznosu od 194 milijarde dolara, procenjuje Salesforce.
Ta softverska kompanija, koja prati trendove kupovine, rekla je da je veštačka inteligencija uticala na 51 milijardu dolara onlajn prodaje tokom Sajber nedelje, sedmodnevnog perioda od utorka, 21. novembra, do ponedeljka, 27. novembra, poznatijeg kao Sajber ponedeljak.
Međutim, veći deo tog uticaja veštačke inteligencije dolazi kroz funkcije koje kupci već znaju, kao što su preporuke proizvoda na osnovu prethodnih kupovina i pretraga sličnih kupaca.
Kako piše CNN, citirajući Roba Garfa, potpredsednika i generalnog direktora maloprodaje i robe široke potrošnje u Salesforce, kupci će morati da čekaju na transformativniju upotrebu veštačke inteligencije u budućim prazničnim sezonama.
Ipak, rekao je da će AI na kraju promeniti korisničko iskustvo kupaca. U skladu s tim kako maloprodajni radnici u prodavnicama, pozivnim centrima i kancelarijama budu uspevali da automatizuju više zadataka, imaće više slobodnog vremena - i strpljenja - za kupce, rekao je Garf, i dodao da AI bolje razume prirodni jezik.
Prodavci mogu da personalizuju veb stranice i aplikacije, kako bi kreirali digitalne asistente koji predlažu stavke, odgovaraju na pitanja i još mnogo toga. "Još smo u ranoj fazi. Prodavci na malo testiraju i uče, a to je samo vodeći pokazatelj šta će doći".
S druge strane, uprkos tome što kompanije navijaju za potencijal veštačke inteligencije, a investitori se u velikoj meri klade na njenu budućnost, ograničenja ove tehnologije i njeni rizici su vremenom izbili u prvi plan. To, svakako, ostaje veliko pitanje za dalje, a do tada, treba uzeti u obzir ove prednosti:
- AI je alat za uštedu vremena i efikasnost;
- AI pomaže prodavcima "iza kulisa" (naručivanje adekvatnog inventara, kreiranje relevantnijih marketinških mejlova ili pisanje detaljnih opisa proizvoda za sajt);
- AI predviđa potražnju: npr, u Volmartu, veštačka inteligencija je "oblikovala" odluke o prazničnom inventaru, predviđajući potražnju za različitim artiklima u različitim prodavnicama.
Drugim rečima, tehnologija može pomoći kompaniji da identifikuje najprodavaniju igračku ili džemper u određenom regionu i da obezbedi da se više isporučuje u obližnje prodavnice, navodi dalje CNN. Prodavci se, takođe, fokusiraju na to kako da koriste veštačku inteligenciju za poboljšanje produktivnosti, što bi moglo da smanji potrebu za brojem radnika ili da oslobodi vreme zaposlenih, kako bi preuzeli neke druge zadatke.Ali, jedna od najvećih promena koju bi generativna veštačka inteligencija mogla da donese u kupovinu jeste stvaranje ličnog asistenta koji može da izabere savršen poklon za praznike, da napravi spisak najatraktivnije odeće ili da preuzme druge zadatke koji olakšavaju život čine lakšim.
Taj dan, međutim, još uvek nije došao.
(Telegraf Biznis)