Reklama sa pametnog frižidera poslala ženu pravo u bolnicu, poruka izgledala kao da se obraća baš njoj
Žena iz Velike Britanije završila je u bolnici nakon što se na njenom Samsung pametnom frižideru pojavila reklama za Apple TV+ seriju Pluribus. Poruka na ekranu glasila je "We’re sorry we upset you, Carol", što je kod nje izazvalo uverenje da joj se neko direktno obraća.
Prema objavi na Redditu, koju je podelio njen brat ili sestra, žena ima dijagnozu shizofrenije i istoriju povremenih psihotičnih epizoda. Kada je ugledala poruku na LED ekranu frižidera, bila je uverena da je namenjena upravo njoj i odmah je taksijem otišla u urgentni centar.
U bolnici je provela dva dana pod nadzorom lekara, dok joj je terapija prilagođavana. Tek nekoliko dana kasnije, njen bližnji je na Facebooku ugledao potpuno istu reklamu koja se širila internetom, a žena je potvrdila da je upravo tu poruku videla na svom frižideru.
Da li je ovakav plasman reklame dozvoljen po britanskim pravilima
Diskusija se brzo proširila i na subreddit LegalAdviceUK, gde su korisnici analizirali da li se radi o kršenju oglasnih propisa u Velikoj Britaniji. Dominantno mišljenje je da sama reklama nije nelegalna, osim ako korisnik nije isključio oglase na uređaju, a oni su se ipak pojavili.
Međutim, istaknuto je da britanska Agencija za standarde oglašavanja vodi računa i o prikladnosti mesta na kome se reklama prikazuje. Poruka koja izgleda kao lična komunikacija, a pojavljuje se na kućnom uređaju, može se smatrati spornom, bez obzira na to što je deo marketinške kampanje.
Pojedini korisnici su savetovali da se "pametne" funkcije na frižideru isključe ili da se podnese zvanična prijava regulatornom telu.
I drugi vlasnici Samsung frižidera videli su istu poruku
Nedugo nakon ovog slučaja, pojavile su se i druge objave vlasnika Samsung pametnih frižidera, koji su prijavili da su videli identičnu reklamu za Pluribus. Fotografije koje su podelili pokazuju žutu pozadinu i potpuno isti tekst.
Neki od njih su otvoreno pitali kako da uklone promotivni sadržaj sa uređaja, nakon čega su se pojavili i linkovi ka Samsung stranici za podršku, gde se objašnjava kako da se oglasi isključe sa Family Hub interfejsa.
Ovaj incident je otvorio širu priču o oglašavanju na pametnim kućnim uređajima i potencijalnim posledicama, naročito kada poruke mogu delovati kao direktno obraćanje korisniku. U ovom slučaju, jedno marketinško rešenje dovelo je do ozbiljne zdravstvene situacije i potpunog preispitivanja bezbednosti ovakvog tipa reklama.
(Telegraf Biznis)