Džimi Kil za Telegraf Biznis: Pet stvari na koje treba da obratite pažnju kad kupujete aparat za kuću

   
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Razvoj tehnologije nam je promenio način na koji živimo i radimo, a u narednom periodu, kako kaže sagovornik Telegraf Biznisa, biće fokus na razvoju pametnih proizvoda i uređaja koji će potrošači u toplini svog doma, ili udaljeni miljama, moći da uvežu i koriste brzo, efikasno i lako.

Današnji kupci sve više gledaju na tehnologiju kao način za promovisanje zdravijeg života, uočavaju poboljšane performanse i spremni su da investiraju u kupovinu aparata u pogledu dizajna, kvaliteta ali i jednostavnosti u korišćenju.

Dodatno, porast cena energenata i briga o zaštiti životne sredine, stimuliše i proizvođače da plasiraju uređaje znatno više energetske klase što doprinosi smanjenju potrošnje električne energije za iste funkcije.

Održivost, povezanost i rešenja za pametne sisteme i kuće, i njihov je prioritet.

Njihov doprinos u obuzdavanju klimatskih promena i smanjenju zagađenja je od nemerljive važnosti, i današnji proizvođači odavno nude pametne kućne uređaje koji mogu da učine naše domove održivijim.

Ponekad, moraju da idu zbog toga daleko ispred regulativa, kako globalno tako i lokalno. Potrošači u Srbiji zato, ne moraju da brinu o kvalitetu, naše tržište je i te kako zanimljivo za sve igrače.

Džimi Kil, tehnički direktor LG Electronics za centralnu i jugoistočnu Evropu u razgovoru za Telegraf Biznis ističe da je energetska efikasnost postulat koji se podrazumeva, ali dodaje, da možemo da očekujemo i da cene budu optimalne, bez obzira na unapređenje dizajna ili performansi pametnih uređaja-

Sa njim smo razgovarali na marginama konferencije na Zlatiboru, koja je bila povećena, između ostalog i toplotnim pumpama. 

  • Kada je u pitanju srpsko tržište, kakvo je vaše mišljenje, kakav potencijal ima za razvoj poslovanja poput vaše kompanije?

- Najbolje je kada na licu mesta upoznate tržište, lično, vidim dosta potencijala kada je tržište Srbije u pitanju. Mnogo je povezanih industrijskih sektora, dobra je povezanost i infrastruktura, a i poseduje odgovarajući logistiku, što je važno za nas i naše kapacitete.

  • Zelena energija je postala jedna od najvažnijh tema i proizvođača i potrošača, ali i država uopšte, koliko ju je izazovno pratiti?

- Praćenje zelene agende postala je neminovnost. Elektrifikacija, električni sistemi, električni automobili, i naravno, električni uređaji, sve u sistemu danas bi trebalo već da bude energetski efikasno.

Iz ugla potrošača, kada kupi TV, ili klimu, treba da zna koliko utiče na tranziciju na tržištu. LG sledi uvek evropsku regulativu, i čak ide ispred evropske zelene energetske politike.

Do juna ćemo imati novi proizvod na tržištu, u koji su već implementirani pravilnici koje EU ima u planu da usvoji za nekoliko godina. Dalje, 90 odsto naših proizvoda je u tom modu.

Što se tiče energenata, prirodnog gasa je sve manje, a cilj je da električna energija koja se koristi bude iz čistih, obnovljivih izvora. To se ne tiče samo velikih sistema, već i domaćinstava. A to podrazumeva da počinjemo implicitno da kupujemo proizvode koji na prvom mestu štede energiju.

  • Koliko je teško danas ulagati u inovacije, pored potreba i zahteva potrošača, investicija, konkurencije...

- Ima poteškoća u smislu lepše strane, a to je da uvek morate biti korak ispred. 

Nekako, kada god bismo lansirali novi proizvod, čini se da je on konkurentan drugim brendovima, a ne obrnuto. Odnosno, postavljamo standard.

Naši proizvodi moraju da budu energetski efikasniji od na primer, nekih drugih proizvoda u tehnologiji, ili čak medicini, i zadatak nam je da budemo bolji od drugih brendova. Dakle, to je jedna od tačaka izazova i ono što biste mogli da nazovete "problem".

Jimmy Kil Ima poteškoća u smislu lepše strane, a to je da uvek morate biti korak ispred/Foto: LG Electronics/Ustupljene fotografije

Kada je reč o razvoju robotizovani i automatizovanih proizvoda, znate, imamo mnogo iskustva u komunikaciji i potrebama potrošača, to zahteva konstantnu inovativnost. Lako je znati šta je potrošačima potrebno kada vam kažu, ali predviđanje i očekivanje njihovih budućih potreba je pravi izazov.

  • Kako izgleda proizvod budućnosti?

- Pa prvo, najvažnije je da budemo "zeleni", to ne možemo, niti želimo da izbegnemo.

Da bude, ekološki prihvatljiv, da može da koristi prirodni gas, ili da se pokreće na solarnu ili vetroenergiju.

Potrebno je da ima dizajn koji je prilagođen savremenim potrebama, ne samo krajnjeg kupca već i velikih sistema, poput hotelskim, kompanijskih. Mi na primer, uvodimo sive i crne boje za klima uređaja.

Dakle, brinemo i o dizajnu, ali naš prioritet jeste kvalitet vazduha i temperatura, kao i brojne pametne funkcije uređaja.

Uređaj budućnosti mora da bude lak za korišćenje, user friendly, da jednim klikom proveravate vlažnost prostorije, temperaturu, da kontrolišete kuhinjske uređaje.

Ta kontrola mora biti i ekonomična.

  • I da budu cenovno dostupniji?

- Da, optimalne cene su i naš cilj.

Ukratko, uređaji koji će dolaziti u narednom periodu moraju biti smart, digitalizovani, umreženi, zeleni, energetski efikasni, optimalni. Baš kao što je naša sledeća generacija modela.

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>