Većanje oko metroa: Prva linija skoro 2 milijarde €, druga skuplja

Na sastanku je razmatrana struktura finansiranja projekta beogradskog metroa, a bilo je reči i o tome na koji način će te kompanije učestvovati

Ministar finansija Siniša Mali razgovarao je sa predstavnicima francuskih kompanija Ežis i Alstom i kineske kompanije Power C hina o projektu izgradnje metroa u Beogradu.

Na sastanku je razmatrana struktura finansiranja projekta beogradskog metroa, a bilo je reči i o tome na koji način će te kompanije učestvovati, saopštilo je Ministarstvo finansija.

Predstavnici kompanija su istakli da je reč o velikom i važnom projektu, kao i da su otvoreni za međusobnu saradnju, te da je to dobra prilika da ukrste dosadašnja iskustva.

Kompanija Ežis nedavno je završila prifizibiliti studiju, u kojoj se procenjuje da će izgradnja prve linije metroa koštati 1,8 milijarde evra, druge linije 2,2 milijarde evra, a plan je da u narednom periodu bude urađena fizibiliti studija.

Ministar je podsetio da je ove godine potpisan Memorandum o saradnji u vezi sa realizacijom projekta Beogradski metro sa kompanijom Power C hina u okviru drugog samita "Pojas i put" u Pekingu, kao i da je 2011. godine kompanija Alstom potpisala sa Gradom Beogradom Sporazum o gradnji prve linije metroa.

Takođe, Mali je, kao gradonačelnik Beograda, 2014. potpisao Memorandum o razumevanju o gradnji metroa sa Republikom Francuskom.

Sastanku je prisustvovao i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica, kao i predstavnici Ambasade Francuske u Beogradu.

(Telegraf Biznis)

Tagovi: gradnja metroa, metro, Ministar finansija, Siniša Mali, trase metroa

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (4)
Poređaj komentare:
  • I
    imeee

    Milikarde.... pa Kinezi bi to jeftinije napravili ... Te milione što bi se uštedjeli, preusmjeriti na podsticaj nataliteta i porodice, infrastrukuru i slično ...

  • M
    Mislite i o tome

    da mestani dela Zarkova,a pogotovo Vidikovca,Petlovog i Labudovog brda,Ceraka ,Belih voda ,Rusnja,itd.su potpuno zaboravljeni posto trasa ide od Makiskog polja!? I mi cemo ga finansirati ,ali necemo imati privilegiju i da ga koristimo od ili do mesta boravka.Zato molimo da se ispravi ova nepravda i takodje ispravi predvidjena linija tako sto bi prosla i kroz nasa naselja koji imaju neuporedivo vise potencijalnih korisnika od Makiskog polja.Hvala.

  • C
    Cile 10 06 2019

    Mislite malo na omladinu dabi mogli stvarati porodice ova država ako nema omladinu štaće im i metroi i putevi koće ih koristiti malo se upitajte zašto nema nataliteta nemojte samo misliti na svoja dupeta