Vest pred letnje odmore: Poskupljuju avio-karte
Evropske zemlje razmatraju uvođenje novih taksi u avio-sabraćaju zbog zagađenja koje proizvodi, što bi značajno poskupelo cene avio-karata.
Već mesecima se u avio industriji raspravlja o uvođenju ekološke takse, zbog kritika da je komercijalna avijacija odgovorna za veliki udeo ukupne emisije ugljen-dioksida (CO2).
Prema međunarodnoj organizaciji za civilnu avijaciju (ICAO), radi se o dva odsto ukupne količine ovih izduvnih gasova, dok nevladina organizacija Climate Action Network procenjuje da je u pitanju pet odsto, prenosi podgorički Investitor.
Švedska je već uvela taksu na kerozin koja trenutno iznosi od šest do 38 evra po avio karti, a u ovoj zemlji sve su glasnije prozivke da je "sramota putovati avionom".
Francuska analizira mogućnost da ukine sve domaće letove za koje postoji zamena putovanja vozom kraćim od pet sati.
Belgija i Holandija su početkom godine pokrenule pitanje zagađenja i očekuje se da će ono biti jedna od tema na sastanku Saveta ministara saobraćaja Evropske unije (EU) u Luksemburgu.
Kako se navodi, ostale zemlje EU takođe pažljivo prate situaciju.
- Postoje različite opcije sistema taksi za zagađivače i Francuska smatra da ih prvo treba proučiti kako bi se utvrdilo koji sistem je najbolji - saopštio je francuski ministar saobraćaja.
Dodaje se da političari daju prednost taksi na kerozin koji je bio oslobođen svih taksi još od Kongresa o međunarodnoj civilnoj avijaciji u Čikagu 1944. godine, kada je najvažnije bilo da se olakša razvoj avio saobraćaja.
Prema poverljivom izveštaju Evropske komisije, koji je nedavno "procurio" u javnost, taksa od 330 evra za 1.000 litara kerozina bi smanjila emisije ugljen-dioksida za 11odsto.
U predlogu zakona piše da jedan let od Pariza do Marselja emituje 178kg ugljen-dioksida po putniku, dok isto putovanje vozom generiše 4.14kg ovog gasa po putniku, prenosi sajt.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.