Makron sleće na Aerodrom Beograd: Zašto Francuzi "kriju" da se zove zapravo Nikola Tesla

Kompanija Vansi objasnila je da u logotipu aerodroma nema imena slavnog naučnika Nikole Tesle jer je dizajn prilagođen međunarodnim standardima kompanije Vansi

Dolazak jednog od najčuvanijih svetskih zvaničnika u Srbiju, francuskog predsednika Emanuela Makrona, izaziva pažnju svetske i domaće javnosti.

Čuveni Erbas A330-200, koji je deo predsedničke flote Emanuela Makrona, sleteće na aerodrom, koji francuska kompanija zove "Aerodrom Beograd", a ne "Nikola Tesla", bar ne na zvaničnom sajtu vazdušne luke.

Branio se Vansi erports, kada je preuzeo koncesiju, da beogradski aerodrom "Nikola Tesla“ nije promenio ime već je izmenio dizajn logotipa.

Na pitanje zašto u logotipu aerodroma nema imena slavnog naučnika Nikole Tesle, rekli su da je dizajn novog logotipa prilagođen međunarodnim standardima kompanije Vansi.

Na novom logotipu piše "Belgrade Airport“ i da tim aerodrom upravlja "Vinci Airports“.

Aerodrom

Foto: Facebook/Aerodrom Nikola Tesla Beograd

Mnogima to "bode oči":

- Kompanija Vansi je napravila brending propust prilikom tranzicije vlasništva. Sklonila je već ustanovljeno ime "Nikola Tesla", kako kažu, iz razloga unifikacije sa standardima te kompanije. To na žalost nisu uradili postupno, nisu pojasnili nameru već samo izbacili Teslu. Po mom mišljenju brending propust se odnosi na korporativizaciju odnosa sa ciljanom publikom gde se ne razmišlja da li nešto treba zadržati ili izbaciti u kontekstu senzibiliteta i već postignutog afiniteta prema identitetu, već se primenjuju standardi korporacije - kaže Petar Vojinović, urednik portala Tango Six.

Kako kaže, uvedena je bespotrebna zabuna i kompanija je dozvolila da im publika aktuelizuje izbacivanje Tesle iz imena, ne da oni to sami saopšte.

Aerodrom Nikola Tesla ostaje u formalnim dokumentima ali evidentno izostaje iz elemenata vidljive eksterne komunikacije brenda.

- Objašnjenje, pored činjenice da je to kako kažu globalni način brendinga korporacije, leži i u tome da Vansi nije bio toliko zainteresovan za Beograd koliko je paralelno bio zainteresovan za mnogo bitniji dil za njih, kupovinu aerodroma Getvik. Značaj Beograda je tu drastično manji, tek pre dve nedelje je imenovan direktor. Jednostavno nismo im toliko bitni - dodaje Vojinović.

- Vansi je ozbiljna korporacija, globalna, svoje obaveze, prvu ratu, platila je na vreme i tek u narednim mesecima možemo očekivati početak promena na Nikoli Tesli. Ostaje da se nadamo da će se urazumiti i vratiti Nikolu Teslu u ime jer se pobede reputacije prave na emotivnim osnovama, na lokalnom nivou a ne internim globalnim standardima - kaže on.

Međunarodni standardi Vansija predviđaju da aerodromi koji pored imena grada sadrže i ime zaslužnog gradjanina u logotipu nose samo ime grada u kome je aerodrom.

"Leteća Jelisejska palata" kako mnogi nazivaju Maronov avion koji će sleteti u Beograd, inače može da primi 60 osoba i poseduje sve što je francuskom predsedniku neophodno za neometano obavljanje posla, jer dosta vremena provodi u putovanjima, ali i za odmor.

VIDEO: Da, ovo jeste na zemlji i nije naučna fantastika

(Telegaf Biznis)

Tagovi: aerodrom, Aerodrom Nikola Tesla, Emanuel Makron, Vansi

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (6)
Poređaj komentare:
  • B
    Brana

    Srbi zestoko drze prvo mesto u samoponizavanju i bednom ponosu...nista nisu smeli da kazu Francuzima pa cak ni to"mslo i neznacajno"da zadrze ime koje nosi aerodrom!?Pa da su Grci ili neki drugi pravi natod imali Teslu,zapalili bi celu EU a ne samo Francusku firmu!Pa bre oni Makedincima nisu dali oko da otvore zbog imena a mi dajemo,razgranicavamo se a sve bez trunke ponosa ili besa....propali sno skroz!

  • D
    dora

    Tako je to kad ne znas da upravljas sa par kvadratnih kilometara asfalta i betona,pa ga izdas strancima,e onda oni mogu da ga zovu kako hoce jer su zakupci.

  • V
    Vojničke Muke

    А наш аеродром се зове Морава, а нигде воде. Морамо 5 цистерни да доведемо да би оправдали име. И нормално пар авиона 😂😂