Pivarska industrija u Srbiji: Gde su nestale naše pivare i da li je kraft pivo zapravo naša šansa?

Pivarska industrija u Srbiji ostala je bez mnogih imena. Naprosto, "popilo" ih je vreme. Danas međutim, ovaj biznis se oporavlja, i donosi neke nove zvezde - zanatske pivare

Komentari

  • pink panter

    Bio sam nedavno u Minhenu njihova piva lijece pogotovo tamna i mutna piva

  • Dragan

    BIP je na zalost ubijen zbog lokacije..A i realno ruglo je na onom mestu..Ili da se uljudi zgrada ili da se rusi..Naravnooo ako se rusi da se lokacija posteno proda i da akcionari uzmi postene pare minimum 900e po akciji....Samo to tajkunima ne odgovara

    • zoran bgd

      @Dragan

      A gde je tu predratni vlasnik

  • Đoda

    Ubijanje domacih pivara kao i banaka,firmi koje se bave industrijskom proizvodnjom,vojske i prosecnog Srbina su tekovine 5 oktobarske EU revolucije u Srbiji!Sve nabrojano je dato kao nagradni plen Dosovcima za preotimanje vlasti i izdaju Precednika i vojske Srbije.Naravno otvorena je bila i prilika da se naprave kombinacije i dovedu stranci koji ce zaposesti srpsko trziste.Ovo znaju i ptice na grani i ne vidim senzaciju posle skoro 20 godina.Pivopija sm i tvrdim da su domaca kraft piva katastrofa!Posle 2 piva poconje da ti se smuci ma koje da pihes a probao sam ih gomilu a posto je to sada IN svi ga poruciju i glumataju ksko je kul a face im kisele....Zajecarsko jedino dobro pivo koje trenutno prave nase fabrike dok su i strana koja se ovde toce losa.

  • Raša

    Srpski brendovi su ubijeni zakonom protiv lokalnog piva, a u korist inostrane proozvodnje u domaćim industrijama piva. Ko se seća piva u Kazini i Skadarliji, taj zna da je zanatsko pivo postojalo u Srbiji.

    • Novak

      @Raša

      Upravo ovo htedoh napisati.Sve firme koje smo prodali,prodali smo sa brendom.I sto je jos zalosnije,ako se neko pojavi sa slicnim proizvodom,drzava ga sputava da bi zastitila brend koji je sad u vlasnistvu stranaca.

  • KUD

    BIP je bio, da budem odmjeren, loše pivo. U bivšoj YU Nikšićko na prvom mjestu pa Laško, ostalo srednja žalost. Jedno vrijeme je i Jelen pivo bilo izvrsno, kasnije nisam imao priliku da ga pijem.

    • Pdjoni

      @KUD

      Pecko pivo je bilo ZAKON,to niksicko zaboravi,bila je ogromna razlika u Beogradskom BIP-u i pogonu BIP-a u Mitrovici(Bg puno bolje).U Sapcu se pravilo odlicno Cesko pivo kod hotela Sloboda,pivnica u Skadarliji je imala fenomenalno pivo za razliku od kasine,Jagodinski Brka je bio bolji od Laskog,sada je i Zajecarsko pivo relativno dobro.

    • zoran bgd

      @KUD

      Nisi ti bas neki pivopija. U staroj jugi PECKO pivo JAGODINSKO pa tri cetiri prazna mesta pa ostatak. Pribaj BG i objavi, nedaju im da rade.

  • Zoran

    U Jagodini je nadaleko poznata Jagodinska pivara prodata za jedan trosoban stan u Beogradu. Samo napredno.

  • Bipar

    BIP se konstantno više godina uniśtava.Pre svega plac u centru grada ,ne da mira građeviskoj mafiji.Velike kompanije su dobile pravo da kao nigde u svetu "brendiraju"kafane i uzimaju ekskluzivu u lokalima ,prodajom samo njihovog piva.U prodavnicama snagom novca uzimaju centralne rafove što je opet monopol.Da se domaće pivare bore na tržištu sa multinacionalnim kompanijama je isto kao da se dete bori protiv Tajsona.U Nemačkoj je to strogo definisano zakonima uključujući i manjim akcizama za pivare do 200000 hl.Ekskluzivitet je normalno nezamislova vrsta protekcije.

  • Šuti i rogati

    Mala smo mi zemlja i tržište da bi pored Hainekena, Apatina i Karlsberga bilo mesta za još nekoga. Viliki ne vole konkurenciju. Tako je prošla i najbolja mineralna voda Milan Toplica.

    • zoran bgd

      @Šuti i rogati

      U svetu postoji zakon za velike i podsticaji za male, a u SRBIJI e ....

  • Jeretik

    Prvi ekser u kovčeg su, srozavanjem kvaliteta zakucali sami. Posle toga su u sunovrat otišli kao i sve ostalo u Srbiji.

  • BIP

    Pivarska industrija je privatizovana i na taj način su uništeni srpski brendovi. Na žalost to uništavanje se nastavlja, jer Jagodinska, Valjevska...i ine pivare mogle su poslovati pozitivno. Ali najveći ne žele da im domaći brondovi uzimaju deo kolača. Kao i svugde na tzv.novim tržištima i tržištu bivše SSSR dominiraju dva vlasnika koji lako podele i interese i tržište.

Preporuka sa Weba

Google preporuke