Stao kragujevački "fića", radnici na 65 odsto plate, a onda na posao "po potrebi"

Grupacije Fijata Krajsler automobili (FCA), petogodišnji investicini plan za Srbiju trebalo bi da predloži do kraja godine

Proizvodne i montažne trake u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija zaustavljene su sinoć u 22 sata, posle druge smene.

Prema najavama, opet će biti pokrenute tek 3. septembra.

Od početka godine do juče, u kragujevačkom Fijatu je, s obzirom na broj radnih dana i činjenicu da iz pogona izlazi od 410 do 416 gotovih vozila dnevno, proizvedeno oko 25.000 automobila sve tri verzije modela “500L”, piše list Danas.

Zaposeni u FCA Srbija, prema saopštenju menadžmenta kompanije, na plaćenom odustvu, koje im se plaća sa 65 odsto od redovne plate, biće od danas do 29. jula, kada u svim Fijatovovim fabrikama širom sveta, pa i kragujevačkoj, počinje tradicionalni tronedeljni kolektivni godišnji odmor – “feragosto”. Kolektivni odmor završava se 19. avgusta, kada će Fijatovi radnici u Kragujevcu, kako im je zvanično rečeno, biti upućeni na novi prinudni odmor koji će da traje do 3. septembra.

Podsetimo da je Vlada Srbije prošlog meseca odobrila zahtev menadžmenta FCA Srbija da zaposleni u toj kompaniji na plaćenim odustvima, pored zakonom dozvoljenih 45, do kraja godine mogu da budu još dodatnih 87 radnih dana, odnosno ukupno 132 dana.

Odluka o dodatnom plaćenom odsustvu u kragujevačkom Fijatu primenjuje se od 17. juna. U Samostalnom sindikatu FCA Srbija tvrde da je odluka o dodatnom prinudnom odmoru radnika te kompanije u skladu sa Zakonom o radu i kolektivnim ugovorom.

(Telegraf Biznis)

Tagovi: autoindustrija, Automobil, autoproizvođač, Fijat, fijat 500 l, Fijat Kragujevac

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (5)
Poređaj komentare:
  • B
    BN

    FIAT 500 L vrh vozilo🚩🚩🚩

  • J
    Ja

    Radnici fijata, šta se zapravo dešava dole u fabrici, el fijat napušta ili ne.

  • B
    Boris

    Fiat je na žalost propao od 2000.te godine i početkom prodaje Stila ( kojeg jako volim i vozim). Prave jedan isti model po 7 godina, dok recimo Astra i Golf izadju dva nova modela, da ne pričam o Hundai-ju itd. Fiat Croma nova, takodje propast. Da Fiat nema dobar "D" segment još od Maree, mada i ona je više C segment, to je neverovatno. Hednom rečju- LENŠTINE, koje su ukaljali ime i tradiciju nekada glavnog euro giganta