• 2

Žao nam je Mask, ovo ne ide: Gubitak "Tesle" 408 miliona dolara uprkos rekordnim isporukama

117 miliona dolara gubitka pripisuje troškovima restrukturiranja povezanim sa otpuštanjima i zatvaranjem nekih prodajnih salona

  • 2

Američka kompanija "Tesla" pretrpela je gubitak od 408 miliona dolara u drugom kvartalu, uprkos tome što je isporučila rekordan broj električnih vozila.

Taj gubitak je, međutim, manji u odnosu na neočekivano veliki gubitak od 702 miliona dolara iz prvog kvartala, ali ukazuje na to da "model 3" još uvek nije dovoljno uspešan kako bi kompaniju izvukao iz slabih poslovnih rezultata, ocenjuje portal "Verge".

Uprkos gubitku, kompanija je uspela da generiše prihode od 6,3 milijarde dolara, dok se 117 miliona dolara gubitka pripisuje troškovima restrukturiranja povezanim sa otpuštanjima i zatvaranjem nekih prodajnih salona.

Tesla Model 3, električni automobil

Printskrin: tesla.com

Iz "Tesle" je, takođe, saopšteno da je kompanija završila kvartal sa pet milijardi dolara u gotovini, što je "najviši nivo u Teslinoj istoriji" i rezultat je pre svega povećanja kapitala od 2,7 milijardi dolara u maju.

U drugom kvartalu, u "Tesli" je proizvedeno oko 87.000 automobila i isporučeno 95.200 jedinica, što je, kako ocenjuje "NJujork tajms", povećanje isporuka od 50 odsto u odnosu na prethodni kvartal.

Kompanija je, takođe, saopštila da dugogodišnji šef tehnologije JB Štraubel odlazi sa te funkcije posle 15 godina.

(Telegraf Biznis / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DRagutin

    30. jul 2019 | 06:30

    Pa covek je lepo zamolio GM da zajedno prave el. automobile ali njima jos to nije u interesu... Kao sto je i napisano u naslovu, ne moze da proizvede koliko se trazi! Inace Tesla auto je jedan fantastican auto!

  • Boki

    1. avgust 2019 | 10:48

    Tesla je igračka za bogate. Košta đavo i po, kvari se i baterije su abnormalno skupe imajući u vidu da su potrošni materijal. Ne isplati se jer cena je toliko veća od automobila sa konvencionalnim pogonom, da se za tu razliku može kupiti benzina za narednih 10 - 15 godina vožnje, a pošto ni baterija duže ne može trajati električni auto nikad neće doći do tačke kada je ekonomičniji od benzinskog. Takođe nisu ni ekološka vozila jer emisija co2 je ista, ako ne i veća nego kod vozila na fosilna goriva. Do nje se dolazi tako što se sabere emitovanje gasova za proizovdnju, za punjenje baterije dok traje vek automobil i za reciklažu baterija, odnosno auta. Niko razuman neće to voziti.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>