Da li je ovo posao iz snova? Traže degustatore sladoleda
Sladoledžije u jugozapadnoj kineskoj provinciji Sičuan utrkuju se ko će da izmisli neobičniji ukus kako bi privukli kupce
U Kini, zemlji u kojoj se obožavaju čajevi, pije topla voda, a i pivo se retko hladi, sladoled postaje sve popularniji.
Prodaja vrtoglavo raste, proizvođači se utrkuju čudnim ukusima da privuku kupce, a kompanije angažuju ljude koji probaju sladolede.
Sladoledžije u jugozapadnoj kineskoj provinciji Sičuan utrkuju se ko će da izmisli neobičniji ukus kako bi privukli kupce.
Ovog leta, zrna sičuanskog bibera preko sladoleda privukla su veliku pažnju.
Osim poslastičarnica, i veliki brendovi nude nove ukuse svakog leta i potrebni su im profesionalci kako bi bili sigurni da će novi ukusi privući kupce.
To je stvorilo novu profesiju – degustatore sladoleda.
Feng Juanjuan je među srećnicima čiji je posao da jedu sladoled. Ona testira sladolede poznate kineske marke "Džungđije 1946".
- Kod mlečnih sladoleda, aroma mleka treba da bude kao da pijete mleko, svaki zalogaj mora da ispuni usta - daje stručni komentar Feng Juanjuan, degustatorka sladoleda iz Šangaja.
U ovom poslu je najvažnije imati, kako u slengu kažu degustatori sladoleda, "zlatan jezik".
Ocena Fengove je neprocenjiva za proizvođače sladoleda. Ona proba najmanje pet različitih ukusa sladoleda svakog dana, a nekada i po 20.
- Naravno da sam se ugojila. Vežbam, ali ipak sam sve teža. Ma, baš me briga - kaže Feng. Kina je jedno od najvećih tržišta sladoleda na svetu.
Svake godine u ovoj zemlji se pojede sladoled u vrednosti od preko 10 milijardi dolara.
Pogledajte video: Brkati šmeker svetskog glasa od sladoleda pravi magiju
(Telegraf Biznis/RTS)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.