Fabrika koja je mogla biti naša: Turci čekaju zvaničnu objavu, dobili "signal"
Planovi koncerna Folksvagen za otvaranje novog pogona u Istočnoj Evropi postaju sve konkretniji.
- U toku su završni razgovori sa Turskom - rekao reporterima u Berlinu šef Folksvagenovog sektora za brend i proizvodnju Andreas Tostman. Dodao je da računa s tim da će za dve nedelje doći do konačnog dogovora - "a možda i ranije“. Trenutno se radi "na finalizovanju ugovora“ kako bi on bio spreman za potpisivanje. Na pitanje da li se još pregovara i sa drugim partnerima, Tostman je rekao samo da je fokus trenutno na finalizaciji pregovora sa Turskom.
Insajderi prenose da je odluka o gradnji pogona za više od milijardu evra već doneta.
- Ta Folksvagenova investicija u Turskoj je dobra stvar za čitavu tursku privredu - rekao je za DW Alper Kanča, predsednik turskog udruženja proizvođača automobilskih delova TAYSAD. Folksvagen u uspešnim godinama u Turskoj prodaje oko 170.000 automobila. To je veliki udeo na tržištu te zemlje i dobro je i za tursku i za Nemačku, naglasio je Kanča.
Moglo bi nastati 4.000 radnih mesta
Nova fabrika će imati kapacitet za sklapanje do 300.000 vozila godišnje kao i oko 4.000 zaposlenih. Biće otvorena u Manisi u blizini Izmira u Zapadnoj Anatoliji.
- Ekonomski faktori u regionu su idealni za otvaranje takvog pogona - kaže Alper Kanča.
Prema insajderskim informacijama, gradnja fabrike bi trebalo da počne 2020. A proizvodnja automobila – 2022. godine. Uprava Folksvagena je mesecima pregovarala sa turskim vlastima – alternativa je bila Bugarska i, u ranijoj fazi, i Srbija. U novoj fabrici bi trebalo da se proizvode Folksvagenov model Pasat i Škodin model Superb
Odluka je politički sporna
Evropska unija optužuje predsednika Redžepa Tajipa Erdogana da sputava slobodu mišljenja i demonstriranja u svojoj zemlji. Odluka Folksvagena da napravi dil sa turskom je zato politički sporna. No, Folksvagen na to odgovara da je Turska već godinama kandidat za prijem u EU, te da je puč od pre tri godine pogoršao situaciju.
- Folksvagen vidi situaciju u Turskoj i represalije protiv kritičara režima i disidenata - rekao je glavni lobista firme Tomas Šteg. Prema njegovim rečima, koncern zna da neće imati nepodeljenu podršku javnosti za svoj projekat, ali, „Turska ima razvijenu tržišnu privredu i mi smatramo da će ponovo početi rast turske privrede“.
Šef proizvodnje Tostman je dodao: - Polazimo od toga da će naši standardi u Turskoj moći da se održe, i u pogledu kvaliteta proizvoda i kada je reč o učešću radnika u donošenju odluka, a i na planu ljudskim prava u oblastima na koje imamo direktan uticaj -
U Turskoj su plate manje nego u istočnoevropskim zemljama koje su bile u igri. U Bugarskoj, koja je dugo važila kao alternativa, plate su isto male, ali tamo nema dovoljno kvalifikovane radne snage. Osim toga, Bugarska mora da poštuje pravila Evropske unije u vezi sa subvencijama, a u Turskoj može, kako kažu u Folksvagenu, slobodno da se pregovara.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Johan
Pa necemo mi sa EU ocemo sa Rusima pa fabrika ode kod bolji saradnika nama ce pPutin poslati Ladu
Podelite komentar
Bstko
Imali smo mi u Sarajevu modernu fabriku Folksvagena sa tada velikom proizvodnjom. Bio je to Golf, najkvalitetniji suto domace proizvodnje. Ali, na pocetku rata devedesetih patriote su xve sutomobile sa placa pokupile, redovrsene takode, rezervne delove pa I masine za proizvodnju. Nemci bi bili lufi ds oprt invedyirsju tsmo gde ima ljudi spremnih da kradu, s za to nikad niko nije osuden.
Podelite komentar
Ilova RS
Eee, šta je sve moglo biti naše.
Podelite komentar