Kupim ves masinu Gorenje sa 5 godina garancije. Posle 5 godina i 4 meseca crkne, dodje masjtor i kaze popravka sa rezervnim delovima ce vas kostati 19000din.
Naravno da cu da je bacim.
Svašta. Kako to misle da primene u praksi. Evo ja pravim frižidere i posle 3 godine pukne mi firma i ćao, zdravo. I šta sad, neko će mene da tuži 2029 godine zato što ne može da nabavi termostat za moj frižider?!?!?
Није довољно увести правило за резервне делове, јер је нпр екран за ТВ скупљи него нови ТВ, вешто се довијају да се после гаранције не исплати поправљати, јер је прескупо и неисплативо, него подигните обавезну гаранцију са 2 на 4 године и све ок.
Dok smo kupovali OBODIN belu tehniku ,nije nam trebala garancija ! A vek je bio 40 godina bez kvara . I sad imam OBODIN Zamrzivač iz 1978 godine ,i radi kao doksa !
Takvu odluku vec imamo , 8 godina je duzan proizvodjac da obezbedi rezervne delove .Drugi je problem danas , danas uredjaj navodim primer TV ima garanciju 2 godine , neki i manje a cena tog TV je po par stotina eura .Pre 90 tih je tehnička roba bila kvalitetnija , vezana je bila za marku proizvoda i kvalitet , danas to nije slučaj već kvantitet koji se nameće i traje dve godine .Cena ovakvih proizvoda nije mala , za većinu proizvoda se koristi ista sirovina i medju markama su mala odstupanja . Kad nekom proizvodu oduzmete kvalitet vi ne možete očekivati da vas to služi decenijama kao što ste naučili od ranije proizvedene tehnike. Mi nismo bogata nacija da kupujemo vrhunske marke , kod Italijana ima jedna izreka _Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftinu robu. - Setice će se stariji šta je bio JUS, iza tog standarda je stajala država, a ovo danas ISO , PRC itd to nema nekog kvaliteta.
pa mi to i imamo, 8 godina je proizvodjač dužan nakon prodaje proizvoda da obezbedi njegov servos tj. rezervne delove, problem je u tome što se to ne primenjuje. Drugo svaki kućni aparat se nakon kvara popravlja. Koliko ste puta na primer popravljali: veš i sudo mašinu, bojler itd. Pa ovaj članak je bezveze za nas srbe, nama srbima kućni aparati traju mnogo duže jer ih stalno popravljamo, jer nemamo pare za novo. U EU čim izadje novi model oni stare bacaju bilo da su ispravni ili neispravni, pa Srbija se napunila sa polovnom robom. Dakle mi ovo zakonsko rešenje već imamo drugo je pitanje za nas, mogu li u skladi sa zakonom normalno da vratim proizvod nakon 15 dana: ako mi se ne svidja, ako nije ispunio moja očekivanja... itd a da prodavac ne izmiščja izgovore i da me odbije.
Upravo tako. Treba resiti i pitanje ambalaze, jer je glupo da ne mozes da vratis uredjaj od 1000 i više evra, zbog toga sto nemas kutiju od 100 dinara ...
Stojko
Kupim ves masinu Gorenje sa 5 godina garancije. Posle 5 godina i 4 meseca crkne, dodje masjtor i kaze popravka sa rezervnim delovima ce vas kostati 19000din. Naravno da cu da je bacim.
Podelite komentar
Aki
@Stojko
E bas to crkne lager, ovaj kaze ceo bubanj mora da se menja to vam je 120e, neka hvala dodam jos malo kupim lepo novu masinu
Podelite komentar
Buki
Pametno. Zivela EU.
Podelite komentar
Milorad
Ovi led tv 32 " težine 500g, ne vrede ni 50e.
Podelite komentar
Pera
Svašta. Kako to misle da primene u praksi. Evo ja pravim frižidere i posle 3 godine pukne mi firma i ćao, zdravo. I šta sad, neko će mene da tuži 2029 godine zato što ne može da nabavi termostat za moj frižider?!?!?
Podelite komentar
Tamo Daleko
@Pera
Pa ti pukni,ali velike kompanije ne pucaju,a ti vidi dal ces zaraditi nesto za te tri godine,ili ces se samo praviti pametan
Podelite komentar
😁
@Pera
😂😂😂
Podelite komentar
Fenix
@Pera
Misle na "firme" a ne bedne privatnike
Podelite komentar
е2
Није довољно увести правило за резервне делове, јер је нпр екран за ТВ скупљи него нови ТВ, вешто се довијају да се после гаранције не исплати поправљати, јер је прескупо и неисплативо, него подигните обавезну гаранцију са 2 на 4 године и све ок.
Podelite komentar
Jovan
Dok smo kupovali OBODIN belu tehniku ,nije nam trebala garancija ! A vek je bio 40 godina bez kvara . I sad imam OBODIN Zamrzivač iz 1978 godine ,i radi kao doksa !
Podelite komentar
Misko
@Jovan
Imam frizider Obodin star 43 godine radi ko zmaj .
Podelite komentar
Bata
@Jovan
Ja imam Bosch frizider iz 1960 godine. Samo mu je guma na vratima propala.
Podelite komentar
Ha ha
EU je uvela. Kakve to veze ima sa nama? 😂
Podelite komentar
Meksa
Takvu odluku vec imamo , 8 godina je duzan proizvodjac da obezbedi rezervne delove .Drugi je problem danas , danas uredjaj navodim primer TV ima garanciju 2 godine , neki i manje a cena tog TV je po par stotina eura .Pre 90 tih je tehnička roba bila kvalitetnija , vezana je bila za marku proizvoda i kvalitet , danas to nije slučaj već kvantitet koji se nameće i traje dve godine .Cena ovakvih proizvoda nije mala , za većinu proizvoda se koristi ista sirovina i medju markama su mala odstupanja . Kad nekom proizvodu oduzmete kvalitet vi ne možete očekivati da vas to služi decenijama kao što ste naučili od ranije proizvedene tehnike. Mi nismo bogata nacija da kupujemo vrhunske marke , kod Italijana ima jedna izreka _Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftinu robu. - Setice će se stariji šta je bio JUS, iza tog standarda je stajala država, a ovo danas ISO , PRC itd to nema nekog kvaliteta.
Podelite komentar
Nije nego
Za pocetak uvedite da sva roba koja se prodaje u Srbiji ima uputstvo na srpskom.
Podelite komentar
Žika
pa mi to i imamo, 8 godina je proizvodjač dužan nakon prodaje proizvoda da obezbedi njegov servos tj. rezervne delove, problem je u tome što se to ne primenjuje. Drugo svaki kućni aparat se nakon kvara popravlja. Koliko ste puta na primer popravljali: veš i sudo mašinu, bojler itd. Pa ovaj članak je bezveze za nas srbe, nama srbima kućni aparati traju mnogo duže jer ih stalno popravljamo, jer nemamo pare za novo. U EU čim izadje novi model oni stare bacaju bilo da su ispravni ili neispravni, pa Srbija se napunila sa polovnom robom. Dakle mi ovo zakonsko rešenje već imamo drugo je pitanje za nas, mogu li u skladi sa zakonom normalno da vratim proizvod nakon 15 dana: ako mi se ne svidja, ako nije ispunio moja očekivanja... itd a da prodavac ne izmiščja izgovore i da me odbije.
Podelite komentar
Nije nego
@Žika
Upravo tako. Treba resiti i pitanje ambalaze, jer je glupo da ne mozes da vratis uredjaj od 1000 i više evra, zbog toga sto nemas kutiju od 100 dinara ...
Podelite komentar
Red briggade
Ama ljudi, mi takvu odluku u Zakonu o trgovini i tehničkoj zaštiti kupca imamo još od 1968. godine.
Podelite komentar
ribar sa Dunava
@Red briggade
"... 5 god po isteku garantnog roka, proizvodjac je duzan da obezbedi rezervne delove. "takav je zakon ako nesto nije promenjeno u zadnjih par godina
Podelite komentar
Мићко
Нећемо у ЕУ
Podelite komentar
Komsija
I sve to ce se na kraju odraziti i na cenu samog proizvoda
Podelite komentar
Coka
@Komsija
Pa da,a i sve traje dok traje garancija
Podelite komentar
Crni
E kada bi neko zakon RS procitao... I jos isti primenio
Podelite komentar