Ministar potvrdio: Srbija zabranjuje uvoz starijih automobila, a evo i kada
"Zabrana uvoza polovnih vozila sa motorima ''evro 3'' ili ''evro 4'' nije samo pitanje saobraćaja i privrede"
Srpski ministar zaštite životne sredine Goran Trivan izjavio je da će Srbija zabraniti uvoz zastarelih polovnih automobila tipa "evro 3" i "evro 4" da bi zaštitila građane i životnu sredinu.
- Srbija će ići u korak sa svetom i zabraniće uvoz automobila s najlošijim motorima koje Evropa iz upotrebe izbacuje da bi zaštitila svoje stanovništvo i životnu sredinu. Zabrana uvoza polovnih vozila sa motorima ''evro 3'' ili ''evro 4'' nije samo pitanje saobraćaja i privrede, i ne sme se posmatrati samo kao socijalno pitanje, jer ekonomija ne može imati prednost nad zaštitom zdravlja i životne sredine - rekao je Trivan.
Njegova procena je ćemo od polovine sledeće godine biti u prilici da završimo dokumenta potrebna za to.
Obraćajući se učesnicima okruglog stola Privredne komore Srbije na temu "Uticaj saobraćaja na životnu sredinu u Republici Srbiji, problemi i moguća rešenja“, on je ukazao da se mora zaustaviti zabrinjavajući, stalni porast uvoza polovnih vozila s najlošijim motorima, jer su zagađivači životne sredine zbog emisije štetnih gasova i jer predstavljaju potencijalni opasni otpad, koji kada se više ne koristi mora da se preradi.
- Srbija u ovom trenutku nema kapacitete za preradu te vrste otpada, i zato pripremamo rešenje kako bi u narednoj godini izgradili takvo postrojenja jer situaciju otežava i to što će EU od 2021. godine verovatno zabraniti izvoz takvog otpada - kazao je Trivan.
Kako je saopšteno iz njegovog kabineta, on je rekao da je aerozagađenje svetski problem koji najviše pogađa stanovnike gradskih sredina.
Naveo je globalne statističke podatke da preko 90 odsto svetske populacije udiše zagađen vazduh, koji najviše ugrožava stanovnike urbanih sredina i procene da će u gradovima do 2050. godine živeti 70 procenata svetske populacije.
Posebno je ukazao da prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, u Srbiji godišnje od posledica prouzrokovanih zagađenjem vazduha umre više od 6.500 ljudi.
Podsetio je da su najstarija vozila i najmanje bezbedna i ako bi se pravila statistika koja vozila učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Srbiji, možda bi se došlo do podataka da su to ona najlošija.
U radu okruglog stola koji je organizovala Privredna komora Srbije, Udruženje za trgovinu, na inicijativu ovlašćenih uvoznika vozila i auto delova, pored predstavnika privrede, učestvovali su predstavnici jednog broja ministarstava, kao i predstavnici medija, dodaje se u saopštenju.
Video: Posle 39 godina provozali smo se autobusom Krstić i sin... on ima -30 euro standard
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lobotomija
Što onda u svemu ostalom ne pratimo Evropu? Mada mislim da su veći izvori zagađenja kamioni i autobusi.Koliko znam u Nemačkoj je samo u dva grada zabranjen ulaz ispod euro 5, i to su dva ekonomski najjača grada, Minhen i Štutgart, i registracija takvih auto kod njih je oko 100€, bez obzira na kubikažu. Kiredit za kupovinu auta je sa minimalnom kamatom....Ima toliko toga da se sređuje pre euro 3 i 4.
Podelite komentar
Ivan Niš
Što se tiče zagađenja u redu,ali ne bih se baš složio da je za veći procenat saobraćajnih nesreća krivac zastareli vozni park,ja kad čitam u vestima sve su to vozila novijeg datuma!
Podelite komentar
Maja
Sto pre da zabrane uvoz i da zabrane da se auto otpad vozi po ulici. Kršine koje voze zagadjuju vazduh,zagadjuju bukom to su bucni motori, ne placaju parking prave nered zagradjuju druge automobile.
Podelite komentar