• 7

Da li su ovo dokazi da je Black Friday propao?

Redovi su manji, kupci se sele onlajn, a i sezona je kraća.

  • 7

Manje ljudi čekalo je ove godine ispred prodavnica u američkim gradovima, a i šire da zvanično počne Black friday. To sugeriše da su rani popusti koje nude trgovački lanci i rast onlajn kupovine možda oduzeli sjaj najvećem američkom danu kupovine.

Kupci su se takođe zabrinuli da će tarife koje je nametnuo predsednik Donald Tramp na kineski uvoz poskupeti prazničnu kupovinu, iako mnogi veliki trgovci na malo nisu povisili cene kako bi zaštitili marže.

Provera na terenu pokazala je da je ove godine bilo manje kupaca, jer su lanci počeli da nude popuste ranije nego inače da bi nadoknadili kraću sezonu praznika ove godine.

Iako je promet u trgovini i dalje važan pokazatelj, puno kupovine tokom Dana zahvalnosti i Crnog petka sada se dešava putem interneta. Adobe analitiks koji meri transakcije od 80 od 100 najboljih američkih online prodavaca, procenjuje rast od preko 20,5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Kompanije uključujući Volmart, Target, Costco i BBI.N povećale su svoje prisustvo na mreži i isporuke da bi privukli kupce.

Iako je Crni petak još uvek važan, njegov sjaj bledi jer sezona prazničnih kupovina sada počinje nedelju pre Dana zahvalnosti pa traje sve do Badnje večeri.

Sezona kupovine ove godine ubrzala je rane promocije i potrošnju. Prodavci imaju šest dana manje da naprave dobru prodaju između Dana zahvalnosti i Božića.
U proseku, Amerikanci su već obavili gotovo četvrtinu kupovine, što je najviše u istoriji NRF-ovih anketa.

U prilog Crnom petku ne ide ni činjenica da se simbol kupovine okreće u simbol štrajkova radnika iz sektora trgovine.

Činjenica je i da kupci ne veruju više u toliko ogromna sniženja, a to je dokazalo i istraživanje britanskog društva za zaštitu potrošača Which, koje je pokazalo da čak 95 posto artikala koji se po posebnim cenama nude u sklopu akcije Black Friday, po njenom završetku dostupni su za još nižu ili makar istu cenu.

Zaključak je donet na osnovu analize prošlogodišnjeg crnog petka, a isto istraživanje potvrdilo je i kako je 61 odsto analiziranih artikala nižu ili barem istu cenu imalo i pre ove velike akcije.

Gledajući po tipu proizvoda, ispostavilo se da je 97 odsto kućnih aparata i 94 odsto elektronskih proizvoda poput televizora imalo istu ili nižu cenu nakon crnog petka, a sve skupa se pokazalo da je nižu cenu tokom crnog petka postiglo samo četiri od 83 analizirana proizvoda.

Kad je u pitanju Amazon, svi proizvodi koje su lani prodavali tokom crnog petka istu ili nižu cenu imali su barem jednom u šest meseci pre akcije.

Video: Crni petak za psihijatriju: 4 policajca nisu mogli da savladaju kupca

(Telegraf Biznis)

Komentari

  • љиљана

    Ко гарантује да је цена нижа? Можда чак и иста. Профит изнад свега за непродату робу - да се прода по сваку цену. Мамац за купце.

  • Marina

    Udjes,gledas,izadjes,kao da su svu robu koja se zadnjih pet godina nije prodala izlozili,otpad,UZAS

  • Ivan

    Nikad bolje nije prosao crni petak.. Radim dva dana po ceo dan..

Preporuka sa Weba

Google preporuke