
Potrošači nezadovoljni zakonom o zaštiti: Evo šta im zadaje najviše problema
Iako su za 20 godina doneta četiri zakona u cilju harmonizacije propisa sa EU, ne može se reći da su potrošači u Srbiji zaštićeni kao u zemljama Unije, rekao je danas član pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU Nebojša Lazarević.
- Kod nas mora da počne da se radi na primeni propisa, ali i ispravljanju sektorskih propisa pre svega u oblastima telekomunikacija, komunalnih usluga i energetike - istakao je on na skupu o zaštiti potrošača, održan u organizaciji Centra za evropske politike, u Beogradu.
On je ocenio da je u Srbiji usvojeno mnogo zakona koji su zbunili privredu i potrošače, a da ti propisi nisu primenjivani, niti su doneli korist, kao i da su sada na potezu Ministarstvo trgovine, druga ministarstva i Narodna banka, koji u svojoj nadležnosti imaju zaštitu nekih kategorija potrošača. Kako kaže, potrošači najviše problema imaju kada je reč o komunalnim uslugama, parking servisu, infostanu.
- Mnogo veća zaštita potrošača je u razvijenim tržišnim ekonomijama, gde i trgovci vode računa o pravima potrošača jer su i sami pod velikim pritiskom konkurencije - rekao je on, i dodao da toga u Srbiji nema u dovoljnoj meri. Ocenjuje da dalje korake u zaštiti prava potrošača treba postizati na pravnom planu kroz mehanizme prinudne primene pravila, kao i na planu razvoja tržišta.
Video: Saznajte sve o bezbednosti vaših ličnih podataka
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Inovacije, inteligencija i intuicija: U svetu koji se stalno menja bitno je pronaći svoj ritam
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Infostan
21 vek uveliko traje, a ne mozes da placas ono sto potrosis nego placamo vodu na osnovu prosecne potrosnje 2 zgrade, 50ak stanova i 150+ ljudi... da li ja treba da idem i da kontrolise kome curi vodokotlic pa ga bas briga i ostalo... hocu da platim ono sto potrosim i to je moje pravo
Podelite komentar