Azija i SAD obožavaju švajcarske satove, ali u Evropi njihova prodaja stagnira
Vrednost izvoza satova iz Švajcarske u prošloj godini porasla je 2,4 odsto zahvaljujući dobrim rezultatima u nekoliko istočno-azijskih zemljama koji su ublažili pad prodaje od 11,4 odsto zbog nemira u Hong Kongu, prenosi Seebiz.
Hong Kong, kao najveće tržište švajcarskih satova i regionalni distributivni centar za luksuznu robu, ponovo je bio zaslužan za 12,3 odsto švajcarskog globalnog izvoza satova, čija je vrednost u prošloj godini dostigla 22,3 milijarde dolara.
Iako je vrednost izvoza porasla, količina prodatih satova na stranim tržištima smanjila se više od 13 odsto, na 20,6 miliona komada, spustivši se na nivo s početka osamdesetih godina prošlog veka. Za prošlogodišnje povećanje izvoza isključivo je zaslužna veća prodaja vrlo skupih satova, uključujući mehaničke satove i satove od plemenitih metala, koji se prodaju po ceni većoj od 3.000 franaka.
U 2019. prodaja švajcarskih satova porasla je u Japanu, Kini, Singapuru, Velikoj Britaniji i SAD, dok je na evropskim tržištima stagnirala. Kao najveći izazovi za buduću prodaju satova, izdvajaju se snažan franak, politička paraliza u Hong Kongu, predsednički izbori u SAD i epidemija koronavirusa u Kini.
Video: Evo koje nove funkcije nam donose najpopularniji fitnes pametni satovi
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.