• 3
 ≫ 

Ne sviđa vam se obuća koju ste naručili? Da li morate da platite poštarinu ako vraćate robu?

 ≫ 

Kada teret troškova pada na potrošača, a kada na trgovca?

  • 3

Nije retko da kupimo nešto i kada dođemo kući shvatimo da nam to baš i nije trebalo, ili nam ne odgovara, ili možda uočimo da je to roba za greškom.

Pisali smo o tome kako u tim situacijama da vratite trgovcu robu i na šta konkretno imate pravo.

Međutim, kakva je situacija kada kupite nešto onlajn? Jedan naš čitalac pitao nas zašto zapravo on mora da plaća poštarinu za robu koju je naručio putem interneta jer je to na kraju krajeva dupli trošak.

U tom smislu, kada teret troškova pada na potrošača, a kada na trgovca?

Evo odgovora koji smo dobili od Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača (NOPS):

Kada je u pitanju odustanak kupovine ili kada je u pitanju zamena, u tom slučaju teret troškova snosi potrošač. A, ukoliko je u pitanju reklamacija, po Zakonu o zaštiti potrošača trgovac je dužan da snosi sve troškove da bi proizvod bio saobrazan.

Ipak, kako ističu za naš portal, u zavisnosti od politike firme i samog poslovanja, neretko se dešava da trgovac prezima troškove prilikom zamene proizvoda iako za to i nije u obavezi.

Bitni saveti i rokovi na koje bi trebalo da obratite pažnju uopšte kada kupujete:

- 2 godine zakonska garancija, preko toga komercijalna

- 8 dana - rok za odgovor na reklamaciju

- 15 - rok za rešavanje reklamacije na netehničku robu

- 30 dana - rok za rešavanje reklamacije na tehničku robu

- bez dokaza o kupovini nije moguće reklamirati proizvod (fiskalni račun, slip iz banke, izvod)

Kakva su vaša iskustva? Pišite nam u komentarima.

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(V.B.)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • PRINCIPijalan

    23. februar 2020 | 00:33

    Kupio patike u ofisu. Nakon dve nedelje se raspale. Kao da su stare dve godine. Nosio ih od kuce do kola, do kancelarije, do kola, do kuce. Reklamirao, odbili reklamaciju. Nikad vise kod njih necu kupovati. Skart roba.

  • Dragana

    23. februar 2020 | 10:24

    Pre par dana poručila sam čizme koje sam obula na par sati,one su popucale. Pokušala sam da kontaktiram prodavca,zamolila za reklamaciju ne žele da mi izadju u susret i zamene. Kome mogu da se obratim? Hvala

  • andrija

    23. februar 2020 | 09:21

    U Evropi ne mozes da porucis pa da platis robu pouzecem kod vecine prodavaca! Prvo platis karticom pa kad prime uplatu salju posiljku i naravno da je politika prodavca dali ce da pokrije troskove kupovine ili ne. ( obicno za porudbine 50 do 100 e trosak ide na firmu zavisi...) A ko nas ako nisi kuci a to se najcesce desava u Srbiji kako cujem od prijatelja jer su odustali od kupovine trosak slanja i vracanja ide na firmu. I NARAVNO ZA SVE DOBIJAS RACUN I nema na crno prodaje. Reklamacije nisam imao pa ne znam ali verujem da brzo resavaju. sve najbolje

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>