• 1

Domaća, porodična kompanija prva u regionu koja prelazi na ambalažu biljnog porekla

Danas ne treba potceniti ni pojedinca, ni potrošača

  • 1

Nectar grupa, regionalni lider u pravljenju sokova i preradi voća, prva u regionu, prelazi na ambalažu biljnog porekla, zajedno sa svojim dugogodišnjim partnerom, globalnim liderom u segmentu kartonske ambalaže, kompanijom Tetra Pak, najavio je direktor Nectar grupe Mihailo Janković na predstavljanju izveštaja o održivom razvoju.

- Našim rezulatima nametnuli smo se kao lideri, a nama se nametnula odgovornost i stvarno nam nije svejedno kada su ove teme u pitanju. Nektar čine ljudi i biće ih i više, a čak 46 odsto žena je u menadžmentu. Kod nas, u Fructalu, na primer, rade različite generacije istih porodica - rekao je Janković.

U strateškom opredeljenju da održivo posluje i razvija se Nectar grupa najavila je i ulaganja od sedam miliona evra u proizvodnju zelene energije.

Za 21 godinu postojanja Nectar je napredovao u smislu prometa i poslovnih parametara ali se sve vreme ponašamo odgovorno, rekao je Janković i dodao da Nectar izveštaj o održivom razvoju podnosi javnosti iako nema tu obavezu.

- Želimo da budemo primer drugima i da demostriramo kako smo to mi odgovorni prema zaposlenima, vlasnicima, partnerima, potrošačima i zajednici u kojoj živimo - rekao je on.

Nectar je identifikovao da kao kompanija najveći doprinos može da napravi u oblastima ulaganja u ljude, društvo, lanac vrednosti i ambalažu. Za proizvode Nectara 84 procenta ambalaže je reciklabilno, rečeno je danas, a planira se da u narednih 10 godina PET to PET model recikliranja iz Slovenije proširi u ceo regiona.

Nectar je najavio i dalje unapređenje portfolija i razvijanje proizvoda sa dodatom vrednošću za zdravlje i balans organizma tzv wellbeing proizvode sa sada dostignutih 12 procenata ukupnog prometa.

Ministarka bez portfelja Slavica Ðukić Dejanović, zadužena za demografiju i populacionu politiku, rekla je da su rezultati Nectara iz Izveštaja o održivom razvoju primeri dobre prakse.

- Nectarovi rezultati koji su predstavljeni danas u Izveštaju o održivom poslovanju su pravi primeri dobre prakse i u skladu su sa merama koje smo na nivou Vlade doneli, i verujemo da će se i drugi privredni subjekti uključiti u ovu mrežu aktivnosti - rekla je Ðukić Dejanović, koja je i predsednica Međuresorne radne grupe za sprovođenje Agende UN-a za održivi razvoj do 2030. godine.

Održivo poslovanje, Nectar

Foto: Nectar

Ona je kazala da je posle makroekonomske stabilnosti i povećanih investicija život počeo zaista da se menja i dodala da sve veći broj mladih ljudi vidi perspektivu u Srbiji.

Kako je rekla, cilj je da "niko ne ostane na kraju kolone", a klimatske promene su zadatak svih nas.

- Moramo zajedno da radimo. Pitali smo građane u jednom istraživanju da kažu šta za njih znači održivost i čak 75 odsto njih reklo je "nemam pojma" a samo 9 posto je razumelio suštinu. Nekatar je to razumevanje pokazao na delu - rekla je ona.

Dodala je da je održivost i to što se ne sprečavaju buduće generacije da idu korak napred.

Direktor sektora Privredne komore Srbije za strateške analize Mihailo Vesković, rekao je da su ovakvi rezultati promovisanje stvarnih vrednosti i da je važno za sve da se takva praksa prelije i na druge kompanije u Srbiji.

- Nectar grupa ovim izveštajem, dosadašnjim i najavom novih investicija u održivo poslovanje potvrđuje da nije samo jedan od naših najuspešnijih poslovnih sistema i lider u svom biznisu u regionu, nego i odgovorna kompanija koja brine o svojim zaposlenima i njihovim porodicama, farmerima, poslovnim partnerima, potrošačima, zajednici i životnoj sredini - rekao je on.

Dodao je da je u Srbiji prošle godine samo 20 kompanija podnelo Izveštaj o održivom poslovanju i izneo očekivanje da će takvih izveštaja na kraju ove godine biti oko 200.

Nectar grupa će na pakovanje biljnog porekla preći u saradnji sa Tetra Pakom, čija je marketing menadžerka za Jugoistočnu Evropu Dušica Bojić rekla da će to biti pakovanja koja su 84 procenta biljnog porekla na bazi šećerne trske, i sa 18 procenata smanjenom emisijom ugljen dioksida (CO2) u odnosu na standardna pakovanja.

Vesković istiće i da je moć potrošača i pojedinca danas daleko veći a da kompanije koje to prepoznaju zapravo su one koje psoluju održivo.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke