≫ 

Plata u vanrednom stanju: Šta radnici u Srbiji mogu da očekuju?

 ≫ 

Da li će radnici u Srbiji i kako dobiti platu zavisi da li rade, koliko, i kod koga u vreme vanrednog stanja. Privatni sektor pokušava da radi, ali se očekuje i pomoć države

Komentari

  • Marko

    21. maj 2020 | 10:33

    Nejasno mi je to dali poslodavac koji nije prekidao rad za vreme vanredne situacije ima pravo da koristi pomoć države.Tako da ako imam 50000din platu isplati 20000din i doda ovih 30000din kao razliku. A firma nije prekidala rad.

  • kasir

    26. april 2020 | 15:52

    zasto radnici koji rade u trgovini imaju isti minimalac kao radnici koji su kuci za vreme vanrednog stanja?ja cu dobiti minimalac od drzave a privatnik kod kog radim nije u obavezi da mi isplati zaradjenu platu vec ce mi dati minimalac koji daje drzava...zar mi kasiri nismo bili ugrozeni ? svima je jasno da su se pazari uvecali 5 do 6 puta...bar kod nas u prodavnici....dali je po zakonu da nemam pravo na platu od firme ako firma radi i u pusu je ....molim za objasnjenje

  • NADA

    16. april 2020 | 22:50

    Mene zanima samo jedno. Ako privatnik radi za vreme ovog stanja, i isplaćuje plate radnicima redovno, da li on taj minimalac koji daje država, dobija za sebe ili to ide radnicima, iako im je redovno išla uplata plata.?

    • 26. april 2020 | 15:59

      kasir

      @NADA

      meni je receno da posledji platu moram da vratim jer mene sad placa drzava a ne poslodavac.....gospode bozeee

  • R-O-K-I

    15. april 2020 | 16:56

    Mene zanima samo jedno. Ako privatnik radi za vreme ovog stanja, i isplaćuje plate radnicima redovno, da li on taj minimalac koji daje država, dobija za sebe ili to ide radnicima, iako im je redovno išla uplata plata.?

  • Danijela

    15. april 2020 | 13:10

    Mene zanima samo jedno. Ako privatnik radi za vreme ovog stanja, i isplaćuje plate radnicima redovno, da li on taj minimalac koji daje država, dobija za sebe ili to ide radnicima, iako im je redovno išla uplata plata.?

  • predrag

    10. april 2020 | 22:49

    ko je na birou vise od godinu dana i radio na crno do sada dali ima neko pravo samo u varedno stanje

  • Tia

    26. mart 2020 | 05:01

    Ukoliko vam zaprete otkazom, nikako ne potpisujte Sporazumni raskid radnog odnosa već neka vas proglase tehnološkim viškom. U tom slučaju, možete se prijaviti na biro rada i stičete pravo na 6 meseci novčane pomoći Nacionalne službe za zapošljavanje. Ukoliko vas prevare i potpišete Sporazumni raskid radnog odnosa, nećete moći ostvariti to pravo.

  • Mila

    24. mart 2020 | 15:14

    Nemaju pravo na naknadu ni svi u javnom sektoru. Ja sam na ugovoru o privremenim i povremenim poslovima i nadredjena mi je rekla odmah da ako ne dolazim na posao, necu ni primati zaradu. Nisu mi omogucili da radim od kuce iako ima uslova za to, kada je potpuno ukinut prigradaski prevoz, opstina je uvela vanredne linije samo za zdravstvene radnike i komunalce i to za 12 casovne smene. Ostaje mi samo da se nadam da ce se zavrsiti pre juna jer ne znam od cega cu ziveti.

  • A@m Vip

    23. mart 2020 | 18:04

    Opet i opet podela gradjana! Niko ziv ne pominje ljude, porodice koji su takodje na zalost ostali bez posla i bez bilo kakvih prihoda i bez ikavih sada mogucnosti da dodju do osnovnih zivotnih namirnica, izgubili su sada i ono minimalno sto su imali. TO JE STRASNO!!! Samo se brine o drzavnim sluzbama i penzionerima, dobili su sve privilegije. Mnogo je nepravde!

  • Darko Todorovic

    23. mart 2020 | 17:20

    Mogu li neku informaciju da dobijem usled ove situacije dali su mi da potpisem sporozumni otkaz jer kao trebutno nema i obecamo mi je da cu nastaviti da radim kad sve prodje u sklopu da bodijem platu koju imam pristao sam na to i da bi se vratio na posao ali trenutno sam nezaposlem imam troje male djece i podstanar sam postoji li nela sansa da drzva da neku pomoc?

  • Mirjana

    22. mart 2020 | 13:50

    Pozdrav, dali neko zna dali je moguće uvesti 24h radno vreme? Radimo u JP Putevi Srbije, i hoće da tako radimo kažu da ne možemo dobiti dozvole da prolazimo u vreme policiskog časa?

    • 26. mart 2020 | 04:46

      Tia

      @Mirjana

      Ugovorom o radu koji ste potpisali prilikom zasnivanja radnog odnosa, definisano je radno vreme. Pročitajte dobro šta u njemu piše. Sigurna sam da nije navedeno 24-časovno radno vreme. Po Zakonu o radu ono može biti maksimalno 8 časova. Međutim, pojedine firme zahtevaju rad i od 12 sati dnevno, s tim, što se u takvim slučajevima radi 2 dana po 12 sati, a potom su 2 dana slobodna (benzinske pumpe na primer). 24-časovno radno vreme je ne samo suludo već i izrabljivačko. Tražite od njih Aneks Ugovora o radu sa tim izmenama (budite sigurni da vam ga neće dati jer je protivzakonito). Takođe u obavezi su da vam daju dozvolu ili obezbede prevoz. Ukoliko vam zaprete otkazom, nikako ne potpisuje Sporazumni raskid r.o. već neka vas proglase tehnološkim viškom. U tom slučaju stičete pravo na 6 meseci socijalne pomoći Nacionalne službe za zapošljavanje. Ukoliko vas prevare i potpiše te Sporazumni raskid radnog odnosa, nećete moći ostvariti to pravo.

  • mima

    20. mart 2020 | 22:04

    Mene interesuje da li uopste imam prava na godisnji radim kao zdravstvemi radnik,samohrani sam roditelj i deca su mi mladja od 12godina,da li ce to da mi se plati ili uopste necu dobiti nista jer bivsi muz ne uplacuje nikakvu alimentaciju?

  • mila

    19. mart 2020 | 10:45

    A mi u buticima sto radimo treba da umremo od gladi . Od cega mi da zivimo ko ce nama plate dati ?? Sta mi deci da damo da jedu ? Pita li se neko za nas? A vazno da za drzavni sektor ima plata i to 100%

    • 19. mart 2020 | 16:54

      Kristina

      @mila

      Ko su ovi sto daju na ovaj komentar tolike minuse? Zar nije zena u pravuu??

    • 20. mart 2020 | 08:41

      Johnny

      @mila

      Pa zar nije jasno, oni koji su u državnim firmama i na 100%. Treba da svi busu na 100% i da to bude obavezujuće za sve poslodavce.Po čemu da bude razlika međju ljudima u vreme vanrednog stanja ?

  • Aleksa

    19. mart 2020 | 00:53

    Odakle 100 % za javni sektor?

  • Tijana

    18. mart 2020 | 17:45

    Da li neko ima informaciju sta ce biti sa isplatama koje placa RFZO za odrzavanje trudnoce? Posto Rfzo uplati poslodavcu kod kojeg radimo pa poslodavac uplati trudnici sta ce biti u slicaju da knjigovodje prestanu da rade i nema ko da uplati trudnicama plate?

    • 19. mart 2020 | 18:57

      Ivana

      @Tijana

      Od juna 2018 sve isplate trudnicama i porodiljama isplacuje direktno drzava sa javnih racuna ne ide vise preko poslodavca. Tako da ne brinite dobicete svoj novac

    • 22. mart 2020 | 17:21

      Tijana

      @Tijana

      Na trudnickom sam od 1. Oktobara 2019 i meni i dalje RFZO placa prvo na racun firme pa oni placaju posle toga meni. Zasto nije mi jasno.

    • 26. mart 2020 | 16:29

      Snezana

      @Tijana

      To bas i mene zanima.Da li trudnice sto su na bolovanju primaju redovno ili se ceka po nekoliko meseci opet.

    • 12. april 2020 | 17:48

      Maca

      @Tijana

      Samo porodiljama se isplacuje direktno na racun

  • Ej Kristina

    18. mart 2020 | 15:44

    Nemoze da te odjavr jer vanredno stanje ali moze da ti neda platu i to do sest meseci vanrednog stanja sad sam pitala advokata u Zajecar.Nepristajte na sporazumne otkaze nema pare sa biroa samo ako ste tehnoloski visak. Ja sam u istom sosu

    • 18. mart 2020 | 20:24

      Kristina

      @Ej Kristina

      Da li se pita drzava kako ce njeni gradjani da zive 6 meseci ako je dozvoljeno da nema covek prihode za hranu a da ne pricam o ostalom.

  • Jelica

    18. mart 2020 | 08:56

    Molim vas ako moze neko da mi pomogne da saznam nesto za nas koji ne radimo nigde zbog zdrastvenih problema i primali smo socijalnu pomoc a sada nemamo ni socijalnu a kamoli druga primanja i za nas niko ne pominje za bilo koju pomoc a mi nemamo novac ni za hleba da kupimo a tek da ne pricam za zastitna sredstva i za sredstva za higijenu i ostalo.Molim vas pomozite nam da nesto saznamo jel svi pricaju za plate i penzije a niko ne pominje ovaj narod sto nema ni za hleba da kupi jel su u teskom finasiskom stanju a zbog zdrastvenih problema nece niko da ih zaposli od poslodavaca i sto je slucaj i sa mnom jel imam vaskularnih problema. Hvala unapred na pomoci

    • 19. mart 2020 | 00:56

      Aleksa

      @Jelica

      Digni dupe pa cisti ulice.Na onu stvar ste mi se popeli svi vi dzabosi

  • Becejac

    18. mart 2020 | 00:30

    Evo znam da je generalno tema "plata" ali evo jedan primer radim u autoindustrijskoj firmi kod nas u pogonu ima oko 300-350 radnika u jednoj smeni, radimo po 10h dnevno, smena od 14-00. Zastitnih maski nema, rukavice koje koristimo takodje nema na lageru a jedan te isti prozivod dodirne i do 70 radnika. Zaista je tuzna situacija. Linijski je posao pa samim tim nema ni 2m izmedju dva radnika, njih cetvoro je testirano, dvoje je u karantinu sto je vec alarmantna situacija u firmi posto smo svi imali dodira sa te 2 osobe. Zaista tuzno

    • 18. mart 2020 | 16:21

      Zorica

      @Becejac

      Radim u drzavnoj firmi za stalno. Majka sam troje dece mladje od 12. god.Povodom zakona da majke primaju platu 100% i ostaju kuci firma se jos nista ne oglasava. Ceka dogovor sa opstinom ( mozda nas posalju na prinudni ili razvedu godisnji odmor) . Terenski sam radnik i salju nas na teren po gradu i selima bez rukavica i maski . Iiteresuje me da li firma ima pravo na to,da li moze da prekrsi zakon i kako postupiti dalje. Hvala

  • Jelena

    17. mart 2020 | 22:10

    Da li poslodavac u ovoj vandrednoj situaciji moze da mi ne produzi ugovor,inace pod ugovor sam do kraja meseca i takođe da nije bila vandredna situacija ne bi mii produzili jer sm bila dosta na bolovanju,bolest ne bira kolkll ce da traje 😒

    • 19. mart 2020 | 08:18

      Nikola

      @Jelena

      Automatski otkaz dobijas,moj ugovoro takodje traje do kraja ovog meseca

  • Kristina

    17. mart 2020 | 12:20

    Juce je poslodavac dosao na ideju da vrlo onako lagano svim radnicima da otkaz kao visak da bi primali naknadu sa biroa, stavi salon u stanje mirovanja, pa kad sve ovo prodje sa virusom opet nas zaposli i ponudi ugovore. Medjutim pobunili smo se jer niko od nas nema 12 meseci radnog staza konstantnog u tom salonu i samim tim nemamo prava na naknadu sa biroa. Tako da ostajemo BEZ PLATE, BEZ DOPRINOSA, BEZ ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA. Dok ona planira da stavi salon u stanje mirovanja sto legalno moze po zakonu i nije duzna da placa bilo sta!!! A NAS RADNIKE KO SISA JEL DA?? Koliko god ovo da traje mesec, dva jel treba da ostanemo bez dinara i bez zdravstvenog osiguranja jer je privatnicima sve dozvoljeno?? A nije ovo jedini slucaj u gradu jer sam zvala i ispekciju rada koja mi je to potvrdila i da preko 10tak slucaja u Krusevcu.

    • 17. mart 2020 | 23:12

      Ljubisa

      @Kristina

      A od cega da ti isplati platu i doprinose, kada salon ne radi, da li se to pitas, da li si ti kriva za corona virus(nisi) ali isto tako nije ni tvoja gazdarica, i kao ni ti ni ona nece imati nikakva primanja sve dok ovo traje. Ili mislis da je gazdarica duzna da rasproda neku svoju imovinu da bi ti bila obezbedjena_

    • 18. mart 2020 | 13:23

      Kristina

      @Kristina

      Neko je ovde napisao pa cu odgovoriti na ovo kao i ta osoba. Da pocnemo da skupljamo dobrovoljni prilog za pomoc ugrozenim privatnicima?? Jer radnik je ipak rob.

    • 18. mart 2020 | 15:03

      radnik

      @Kristina

      Sa poslodavcima ne delimo nikakavu dobit kada firma zaradjuje...pa za sto bi sa njima delili i gubitak?? Dosta oni zaradjuju pa mogu nekad i da izgube!!! A radnik kada gubi ostaje gladan!

    • 18. mart 2020 | 20:18

      Ljubisa

      @Kristina

      Sa takvim stavom i razmisljanjem i ne cudi me da nisi uspela da povezes staz. Nagledao sam se mnogo takvih koji samo menjaju poslove i nijedan im poslodavac ne odgovara. Naravno ima nas raznih i poslodavaca i radnika, pa ne bih da generalizujem. Po tome kakav je poslodavac najbolje se vidi po tome koliko dugo se zaposleni zadrzavaju kod njega, a isto tako se to vidi i po zaposlenom koliko cesto menja poslodavce. Pa ako ne uspe nigde da se skrasi to onda mnogo vise govori o njemu nego o poslodavcu

    • 19. mart 2020 | 17:00

      Kridtina

      @Kristina

      Za tvoju informaciju LJUBISA to mi je PRVI posao i PRVI razgovor za posao u zivotu i primljena sam odmah posle fakulteta u NOVOM SALON U GRADU U SVOJOJ STRUCI! Nisu sigurni privatnici u losijem polozaju nego radnici. Radnik kad nema platu nema hranu a privatnik kad nema para nema za luksuz na koji je navikao.

    • 19. mart 2020 | 23:36

      Trisa

      @Kristina

      Mora da te zadrzi na poslu za vreme vandrednog stanja, po zakonu, ali ne mora da ti isplacuje platu ako ne radi za vreme van. stanja po istom tom zakonu, a i odakle ce

    • 20. mart 2020 | 18:58

      Ljubisa

      @Kristina

      Ne znam samo sto se u ovom nasem drustvu privatnik (preduzetnik) ili kako ga svi ovde zovu GAZDA, odmah smatra za negativca, nekog ko ima mnogo novca, luksuzan zivot.... vecina tih kako ih vi zovete "gazda" bi menjala svoj posao i lukzus za prosecan posao u javnom sektoru, jer tamo ima vise sigurnosti. A vecina privatnika u ovoj drzavi radi zajedno sa svojim radnicima pa cak i vise, pa onda ne treba sve stavljati u negativan kontekst.

    • 20. mart 2020 | 22:10

      Ana Todorović

      @Kristina

      A zašto mislite da svi privatnici imaju luksuz? U ovoj situaciji verujete, bolje ćete Vi proći nego vlasnik firme. On mora da razmišlja i o porezu i o dopronosima i o kiriji za lokal i o tome sto nema dobitak. Sta mislite da mesečno troškovi njemu ne predstavljaju problem kao i Vama?

    • 20. mart 2020 | 22:31

      Kristina

      @Kristina

      Najlakse je ne platiti radinika.

    • 21. mart 2020 | 16:22

      Ljubisa

      @Kristina

      Ne vredi Kristina ja mislim da si ti ipak za sve u pravu i da ne treba da trosis svoje znanje i energiju na tamo neke zle gazde koje ce da te izrabljuju i zgrcu pare na tvoje znanje i rad, nego tako sveznajuca pokreni lepo svoj biznis i da uzivas u luksuzu i novcu. Da te lepo boli uvo za sve, ugledaj se na sve te gazde koje toliko prezires.

    • 22. mart 2020 | 00:05

      Aleksandar

      @Kristina

      Ne mogu da verujem kakvih mozgova ima. Pa iz kojeg izvora poslodavac isplacuje radnu snagu? Pa od prihoda ! A drzava prinudno zatvorila firmu zbog vanrednog stanja i to je ok. Umesto na poslodavca ljuti se na drzavu koja treba da te zbrine. I poslodavca treba da zbrine ali je zadnja rupa na svirali. Ko to rece "Ne sme da te otpusti"? Ja ulozio svoj kapital, nisam na teretu drzavi, zaposlio 24 radnika, placam dazbine, kirije... jednom recju svojim licnim kapitalom hranim sve pomenuto. Naravno da smem i NEMAM IZBORA nego da raskinem radni odnos. Neko rece: "Kad gazda zaradjuje onda je ok pa sada neka gubi". A ko tebi brani da zaradjujes isto kao i "gazda" ? Bez uvrede, nisi sposoban ili nemas kapital. Zasnovao si radni odnos i dok izvrsavas svoje obaveze dobijas i nadoknadu u novcu, po Ugovoru. Sta tu nije jasno? Vanredno stanje pogadja zaposlene, poslodavce, nezaposlene, decu, penzionere i DRZAVU koja je do vanrednog stanja ubirala poreze i doprinose. Dakle SVI treba JEDNAKO da prezive vanredno stanje a ne sve po ledjima poslodavca. Upotrebite mali i pamet a ne samo radnu snagu.

  • 534

    17. mart 2020 | 10:55

    Pre 3 dana sam platio porez i dažbine za Februar. Za par dana će zabraniti rad svima pa i nama. Državni sektor će sedeti kući i primiti 100% platu. Nekim privatnim kompanijama će država pomoći sa umanjenjem dažbina. Plate će isplatiti radnicima verovatno umanjene. Nama paušalcima niko ništa neće dati ali za Mart se očekuje da opet platimo svoje obaveze. Sedećemo kući dok potraju zalihe i hrane i para, a onda?

    • 17. mart 2020 | 11:20

      535

      @534

      Svaki posao nosi rizik sa sobom, nisi valjda mislio da ces jedno isto da radis celog zivota kao privatnik i da ti ide dobro.

  • Dragan

    17. mart 2020 | 10:12

    Narode, zar vi mislite da mi privatnici i vlasnici restorana i kafića plivamo u novcu. Nemojte gledati one biznismene koji su otvorili restoran ili kafić samo radi prestiža. Ja i moja porodica smo vlasnici jednog od najuspesnijeg restorana u gradu u kome se organizuju veselja. U njemu svi radimo od jutra do mraka i najiskrenije vam kažem, da uz namete koje plaćamo drzavi, poreze, par hiljada evra godišnje samo za to što slušamo muziku na zvučnicima i još dosta sličnih stavki, nama ostaju samo mrvice. Većina nas je u kreditima do guše, dok onaj ko nema uslova za kredit duguje zelenasima. Iako se lanac poslovanja i obrta prekine kao što je to sad urađeno, para za obaveze nema. Pa hajde da vas iskreno pitam, da ste na našem mestu, da li bi vam na prvom mestu bilo zadržavanje radnika na svoju štetu, pa da vam sutra banka pleni stvari, zelenasi lome noge itd, ili?? Da nam bar država izadje u susret sa odlaganjem plaćanja računa dok se ovaj period ne završi, pa da ne moramo otpustiti nikoga, ali nijedan jedini namet nije smanjen, svi svoje uzimaju samo mi gubimo.

    • 17. mart 2020 | 11:22

      pa

      @Dragan

      da pocnemo da skupljamo dobrovoljni prilog za pomoc ugrozenim privatnicima.

    • 17. mart 2020 | 11:47

      Ops

      @Dragan

      Idi sadi krompir ako ti sa kafanom lose ide.

    • 17. mart 2020 | 19:40

      pecony

      @Dragan

      ne gubite samo vi,mnogo vise gube radnici jer ostaju bez posla a struja,voda,komunalije,gazdi kirija ,mora da se plati.Ne laje kera zbog sela ........

    • 17. mart 2020 | 23:19

      Ljubisa

      @Dragan

      Pa ni gazda isto tako nema prihode, a mozda i on ima iste troskove kao i ti, a mozda na sve to i neki kredit jer se zaduyio da bi otvorio taj biznis. Vidim da si ti ogorcen na gazde, pa sto lepo kada sve znas ne pokrenes neki svoj biznis i vidis kako se tu pliva u parama, tvoje je samo da lezis a drugi za tebe zaradjuje pare? pa sta ces bolje, budi i ti zli gazda.

    • 17. mart 2020 | 23:21

      Predlog

      @Dragan

      Dajte placeni odmor. Dogovorite se sa radnicima da im isplacujete manju platu za vreme "pauze" a da se to sto im tada budete placali nekako nadoknadi kada se vrate na posao. Država bi trebala da pauzira plaćanje dažbina. I da doda makar 1/3 do plate zaposlenom. Ako sada u ovako teskom vremenu pokazemo solidarnost i humanost verujte da ce vam ljudi koji rade za Vas znati to da cene a Boga mi i da Vam uzvrate kada se sve smiri. Vremena poput ovog sada nas SVE stavljaju na jedan VELIKI ispit i iskušenje. Kakvi smo ljudi! Kakve su nam duše. Ništa nije slučajno. Dobro se dobrim vraća! Nekada su postojale zadruge, sve je zajedničko bilo. Ja imam brašno, komšija kvasac, onaj tamo ima sir i jaja. A ako ne bude novca, delićemo ono šta imamo izmedju sebe! Zar meni da bude pun frižider hrane a komšija mi gladuje! To ne može!

    • 19. mart 2020 | 23:45

      Trisa

      @Dragan

      Socijalizam je umro 1999-e, sad zivimo u kapitalizmu i tu nema solidarnosti, vidimo i kolika je solidarnost medju drzavama, EU se polomi da nam pomogne

  • Zoran

    17. mart 2020 | 09:54

    Mi trgovci radimo normalno, nemamo nikakva zastitna sredstva, prodajemo hranu. Sta ce biti kada virus dospe medju nas.

    • 17. mart 2020 | 11:24

      neces

      @Zoran

      raditi normalno

    • 23. mart 2020 | 17:21

      Zoran Lalic

      @Zoran

      Mi koji radimo u privatnom sektoru.. Koji smo zaposleni.. Dali poslodavac duzan da nam uplati platu Na racun.. Zbog vandrenog stanja.

  • V

    17. mart 2020 | 09:06

    Aha sve ce biti tako kao sto kazu.Poslodavac ce placati doprinose i tu je cist samo sto platu nece pa ti dokazi.vecina nas platu prima na ruke

  • Trajk

    17. mart 2020 | 08:07

    Poslodavcu ništa neće da fali da da plaćeni odmor ili šta već i onako isplaćuje minimalac plus bonus za prisutnost i efikasnost kako se već zove to su negde 300€ a realna cena rada je 600€ pa nek i oni podnesu malo gubitak jer su već zaradili na kontu pomenute razlike a ne odmah po radniku,treba menjati zakon i obavezati poslodavca, samo za realno( Rumuniji u Leoniju Rumun neće da radi za 700€ pa naše vode tamo) nek ovde da 500 pa je super i zašto se svi hvataju za minimalac pa ne košta rad na raznim poslovima sve isto, digni minimalac na 50 000 pa neka plate ili neka odu, hvala

  • Ja

    17. mart 2020 | 07:30

    Kladionice ne treba da postoje generalno, a ako su zatvorene skole,vrtici,fakulteti,teretane...da li je normalno da kladionice rade?

  • Milos

    17. mart 2020 | 06:51

    Radim u hotelu..naravno privatnom i cim je proglaseno vandredno stanje nas gazda nam ukinuo sve doprinose i dao nam sporazumni otkaz o radu... Sta reci na to?

    • 17. mart 2020 | 08:52

      Xxxx

      @Milos

      Ako spadas u viska zaposlenih, imas pravo na otpremninu, pa cak i ako te bude terao da se tog prava odreknes... Visina otpremnine ne moze biti niza od zbira trecine zarade za svaku navrsenu godinu rada u radnom odnosu, clan 158 zakona o radu

    • 17. mart 2020 | 23:22

      Aman

      @Milos

      Pa zasto ste potpisali sporazumni otkaz? To nikako!

  • Stop

    17. mart 2020 | 04:28

    Shvatamo da je ovo krizna situacija celog drustva u globalu. Citajuci ove komentare kako nas Privatni sektor,drugim recima drzava deli otkaze u ovom Vandrednom stanju, iz dana u dan jako je tuzno. Taj isti narod,drustvo koji je osnovni pokretac bilo kog posla , bilo to usluzna , medicinska , ili druga oblast jednako je vazan i bitan za drustvo.Trebalo bi se ozbiljnije pozabaviti ovom temom OTKAZ u doba Korone. Sta bi radili TI poslodavci da im sutradan ni jedan radnik ne dodje na taj isti posao !!! Za ime Boga ovo je krizna situacija i normalno bi bilo da se Radnici postuju isto kao i kad je sve normalno funkcionisalo dok su prihodili poslodavcu koji je njihovim radom pravio profite i dobro poslovao. ZAUSTAVITI DELJENJE OTKAZA POD HITNO !

    • 17. mart 2020 | 10:26

      plavi safir

      @Stop

      Slažem se sa Vama. Da li ti poslodavci razmišljaju da će ovo proći i da će biti i život posle Corone? Za ista radna mesta moraće opet da se popune. Biće opet posla, ako ne i više jer će biti zaostale proizvodnje i ljudi će biti željni šopinga i kupovati još više. Nije kraj sveta, razmislite malo. Pravda za sve radne i zaposlene ljude! Država treba da reaguje.

    • 17. mart 2020 | 13:46

      Matsa

      @Stop

      I ja sam juce potpisala sporazumni raskid na zahtev zaposlenog ???!!! Da li smo mi zaposleni nenormalni da zahtevamo otkaz u ovoj situaciji. Navodno, gazda ce pomoci davanjem dela plate , dok bude mogao. Rekao mi je :" Svi su potpisali, samo se vi bunite i kopate jamu sami sebi!" Neka je on iskopa za sebe , jer je prilicno stariji od mene. Nemamo pravo kao zaposleni ni na kakvu zastitu , oni za sve imaju rupu u zakonu. Radim u garni hotelu u Beogradu, koji je pun cele godine , ima visoke ocene na booking-u...Zar smo zasluzili da se brze- bolje da spreman papir sa otkazom na zahtev zaposlenog ???!!! Hejjj breee...Necu sad napisati naziv hotela, ali hocu , ukoliko me neko od nadleznih pita , putem moje e-mail adrese. Inace je gazda cuveni stomatolog u Beogradu...i obraca se recima o kopanju jame...bila sam uznemirena , a htela da mu kazem da je iskopa sam sebi , ako mu treba, ja sam pristalica kremacije. KOJE PRAVO MI KAO RADNICI IMAMO U OVOJ DRZAVI (mislim na radnike koji rade u privatnom sektoru) ????

    • 17. mart 2020 | 23:28

      Realnost!

      @Stop

      Ovo sada šta se dešava u privatnom sektoru je samo DOKAZ kako su prava radnika u tom sektoru ugrožena. Nezaštićeno izlaganje zarazi nam iznad svega ugrožava i životno pravo. Zakon je jak za državni sektor. U privatnom je zakon jačeg. Surovo i iznad svega nehumano! Apel za vlasti da se pozabave ovom temom kada se sve završi. Najstrožije kazniti sve one koji su imali finansijsku mogućnost da iznesu plate a u vanrednom stanju dele otkaze!

  • 🎹🎹🎹🎹🎹

    17. mart 2020 | 03:21

    Imam dvoje male dece. I zena i ja radimo u ugostiteljstvu. Od vanrednog stanja zarada je 0 dinara. Nemamo ustedjevinu. Ako ovo potraje mesec -dva , gotovi smo. Ne smem ni da mislim o tome.

    • 19. mart 2020 | 11:57

      сВесна

      @🎹🎹🎹🎹🎹

      Пу, пу далеко било... Биће посла и живота и после ове пандемије...можда не у угоститељству. Прекфалификација и рад...јер ,,човек је рођен да ради, трпи и да се бори''

  • sanja

    16. mart 2020 | 23:49

    Nije fer da drzavni sektor ne treba da brine za plate i bude redovno place iako ne rade a privatni sektor da pretrpi kolaps. Pa i nas da finansira privreda kao javni sektor ni mi u privatnom sektoru ne bi trebali da brinemo. Zar je to fer? Imam 15 zaposlenih i zbog drasticnog pada prometa ja zaista ne znam iz cega da obezbedim pune plate pa cak i ako doprinose ne moramo placati. Kako onda?!

    • 17. mart 2020 | 09:37

      Misi

      @sanja

      Slazem se, nama na racunu firme nece biti dovoljno da se isplste 3 radnice, vec cemo se dogovoriti kako cemo i sta cemo kao ljudi. jednu radnicu smo poslali na bolovanje (spada u bas rizicnu grupu) a druge dve mladje (ispod 30) rade svaki drugi dan po 5 sati... Nisu svi poslodavci "puni"para.. i mi ziivimo od danas do sutra.. Borba je za sve.. zato treba da bude neka solidarnost, dogovor.a drzava da pomogne.. jer ako se ovo nastavi mi smo za 3 meseca pred zatvaranjem.. Naravno , na prvom mestu je da se suzbije ova pandemija..ali nije lako nikome.. a narod gleda samo sebe.. drzava...sta reci za nju.. Mi smo uvek bili fer i korektni prema radnicima i imamo dobar osnos s njima, tako da cemo zajedno naci neko resenje..ali nece biti lako.

  • posmatrac

    16. mart 2020 | 23:24

    Svi da se vrate kuci u poljoprivredu Odmah ujutru Raskrce ono sto su im roditelji ostavili I povedu ove sa biroa sto kukaju godinama

  • Vukodlak

    16. mart 2020 | 22:04

    Nisam znao, da u SRBIJI ,postoje SINDIKATI. Dosad se nisu oglasavali.

    • 16. mart 2020 | 23:23

      A-ha

      @Vukodlak

      Probaj kod privatnika samo da pomeneš S od sindikata i završio si karijeru u firmi. Državni sektor je druga priča.

  • Ax

    16. mart 2020 | 21:38

    Ceo državni sektor na minimalac. Ako može neko sa minimalcom da živi celo vreme mogu i oni koji imaju mnogo više par meseci. Tu bi bilo velike uštede sa kojom bi se pokrila naknada svima koji su uonemogućeni da rade. Prosto ko pasulj što bi se reklo.

    • 17. mart 2020 | 08:28

      Rada

      @Ax

      Ma da, neko ko se trudio i ulagao u obrazovanje i došao do plate od preko 100 000 treba da tebi da 80 hiljada, jer si penziju dočekao sa minimalcem pošto ti je lopata najveći domet. Pa nije ti ovo Titova država, da Mara radi, a Dara kafeniše za istu platu.

    • 17. mart 2020 | 09:40

      Misi

      @Ax

      Jako ruzan komentar sa vase strane... nije ovde pitanje ko je sta zaradio i ko je sta ucio i koliko zasluzuje. ovo je sad vanredna situacija gde svima treba da se pomogne.. Ne podnosim ljude koji se vrednuju po diplomi..jer kad bi se gledalo ko je koliki covek, vi biste bili negde pri dnu!

  • Vesna

    16. mart 2020 | 21:12

    Svi koji ste dobili otkaze da znate da su sezonski radovi poceli dnevnice su 2500din i obrok u toku je okopavanje orezivanje i puno toga posla ima samo morate potraziti i raditi

    • 16. mart 2020 | 22:27

      Jupi

      @Vesna

      Idi ti na njivu pa radi za dnevnicu!! Kakav savet cccc

    • 17. mart 2020 | 01:03

      Mirjana

      @Vesna

      Kako zamisljate u nastaloj situaciji da kad je drzava u vanrednoj situaciji,bilo ko sad moze da ode da radi,kako Vi kazete za 2500din dnevnice za branje ili sta vec?????

    • 17. mart 2020 | 16:12

      Posmatrac

      @Vesna

      Sta li to sada ima da se bere...

  • Ivan

    16. mart 2020 | 21:05

    Ljudi stvarno se preteruje. Razumem da mnogi imaju neku vrstu animoziteta prema poslodavcima, ali svako ima pravo da proba da bude privatnik i svako dobrovoljno pristane da radi neki posao i uvek moze da ga napusti. Kako ocekujete da se isplati plata ako nema posla? Ima delatnosti koje su potpuno povezane sa skolom i obrazovanjem, a one ne mogu opstati bez pomoci drzave. da ne pominjemo mnoge druge delatnosti koje u ovo tesko vreme nisu prioritet i samim tim ce znatno losije poslovati takve firme. Ne vidim zasto bi sve spalo na privatne firme a da drzavni sektor ima stopostotno pokrivene plate. Mal osolidarnosti bi nam svakako trebalo.

    • 17. mart 2020 | 01:50

      Horus

      @Ivan

      Svaka reč na svom mestu!

    • 17. mart 2020 | 09:20

      Vani

      @Ivan

      Firmaa koja obrce milione i zaradjuje godinama hiljadu puta vise od onoga sto isplacuje svoje radnike moze dva meseca da isplacuje barem 65% placenog odsustva, sigurno nece bankrotirati, ali u ovoj zemlji izgleda lakse je pustiti 300 radnika da sastavlja kraj s krajem i bori se sa izolacijom i bolescu nego vlasnilu firme sa vise milionskom godisnjom zaradom u evrima izbiti koju desetinu hiljada koliko bi pokrivanje tog placenog odsustva izaslo

  • Mima jakubac

    16. mart 2020 | 20:57

    Sta ce biti sa nama koji radimokod kineza.prijavljeni smo a ne radimo.imamo li i mi prava na neki novac tokom vanrede situacije

  • Vladimir

    16. mart 2020 | 20:28

    Otkazi pljuste na sve strane a tek je prvi dan

  • Lala

    16. mart 2020 | 19:09

    Kome za vreme vanrednih mera poslodavac da otkaz treba ga kazniti najmanje sa milion dinara. To je zlocin

    • 16. mart 2020 | 19:28

      Pera

      @Lala

      Ma nemoj a zašto misliš tako recimo ako firma ne radi a poslodavac nema para kako to da ti plati platu ako i sam nema od čega šta treba da proda firmu da ti platu da .Tako da sve je znak pitanja niko nije ovde siguran pa ni ti koji tako govoriš

    • 16. mart 2020 | 23:29

      Ja

      @Lala

      Ako drzava moze da placa javni sektor koji ne radi, moze i privatni. Koliko se secam, prethodni zakon o radu je imao stavku o vanrednim situacijama i tada se placalo 65% od plate. Setite se poplave, vanredna situacija u drzavi, svi dani koji se nisu radili, placeni 65%, gde je sad problem da se tako plati, DRZAVO?!

    • 16. mart 2020 | 23:52

      sanja

      @Lala

      A od cega majke ti sa isplate privatnici plate kad nam je posao skroz stao?! Prazna kasa!

    • 17. mart 2020 | 01:54

      Horus

      @Lala

      Stvarno?! Ti očigledno nisi privatnik... Ok. Vidi, za vreme vanrednih mera, pislivnom subjektu kom država zabrani rad dužna je da nadoknadi štetu. U tom slučaju bi ti bio u pravu. U suprotnom, odakle privatnik da isplati plate ako ne radi i ne prihoduje?

    • 17. mart 2020 | 08:41

      Trajko

      @Lala

      Taj koji ima firmu i ako propadne za dva meseca taj nije tebalo ni da je otvara, nemoj te brinuti tudju brigu tj poslodavca pare nisu problem već korišćenje situacije,ponavljam da su oni na vreme obezbedili novac za crne dane na račun toga što ne isplaćuju realne zarade i da imaju i prijatelje i kumove i poslovne partnere,ne propadaju oni tako lako

    • 17. mart 2020 | 09:50

      verona

      @Lala

      Tako je,zašto državni sektor da prima punu platu ako ne rade?!

    • 17. mart 2020 | 10:55

      😔

      @Lala

      Poštovanje, niste baš u pravu... nikada ne komentarišem, al sada moram... radim u školi ( na odredjeno već desetak godina). Danas su me zvali iz škole, za raskid ugovora. A Vi kažete, da samo privatni sektor " deli " otkaze😔

    • 23. mart 2020 | 15:48

      Ivana

      @Lala

      Isto i meni,nazalost.

  • Nevena

    16. mart 2020 | 18:50

    Ja radim ko cistacica u domu zdravja ali pod agencijom uveli nam dezurstva padanje u nesvest od dezifekcije a sta ce biti sa platom ko zna drzava mora da malo sagleda bolje situaciju ljidi nemamamo ni za hranu lekove ako nam trebaju a kamoli za racune ja stvarno neznam kako cemo izgurati sve ovo ako nam ne pomognu

  • Ja

    16. mart 2020 | 18:43

    Dal cu primiti platu za mesec dana odsustva

    • 16. mart 2020 | 18:51

      Rostiljdzija

      @Ja

      Mene su poslali na prinudni godisnji odmor zaposljen sam za stalno i receno je da nece da nam plate ja cu firmu da tuzim samo da stane ova nesreca koja je zadesila nas napaceni narod

  • Rostiljdzija

    16. mart 2020 | 18:37

    E dragi moji ljudi stavi te sto vise negativnih lajkova jer imam problem jer stanujem i ako mi ne plate necu moci da platim stan u najvecem karantinu ja cu zavrsiti na ulici sa zenom.hocete natalitet tesko sa ovom politikom

  • Kiro

    16. mart 2020 | 18:32

    Ja radim kao poslovodja kod privatnika,bavimo se odrzavanjem higijene. Konkretno odrzavanje higijene na pijacama i mlecnim halama. Neverujem da ce biti nekih promena kod nas, jer valjda treba sada povecati higijenu.

  • Jbg

    16. mart 2020 | 17:55

    Ja radim u kladionici gde 50% budzeta pune porezi koje kladionice plaćaju. Radimo iako je vanredna situacija. Niko te ne pita. Sedi i radi. Nije nam obezbeđeno ništa, imamo litar asepsola. Maske ne. Rukavice ne.

    • 16. mart 2020 | 18:22

      Godzilla sa morave

      @Jbg

      kladionice će teško preživeti ovaj period.evo primera kladionica od 50 uplatnih mesta mora obezbediti 30.000e,neka ima 700 automata po 60e ukupno 42.000e,uz kladionicu ide i šank što znači da imaju sa šankom 250-300 radnika doprinosi i plata oko 450 e ukupno oko 130.000e,kirije jedno 70.000 e,struja,voda I grejanje oko 25.000 e.Nabrojao samo oko 300.000e bez troškova goriva,listi,hemije,bankarskih garancija,verovatno rate kredita za rakete i automate.Sve U svemu mnogi će okačiti katanac ili otići u dubiozu bez povratka

    • 16. mart 2020 | 20:21

      XXX

      @Jbg

      Za Godzilu sa Morave: Pa nek propadnu, da je sreće ne bi ni postojale! Kladionice su zlo!

    • 18. mart 2020 | 10:29

      réaliste

      @Jbg

      Kladionice su unesrećile više pojedinaca i njihovih porodica u Srbiji, nego što će to učiniti Covid-19.

  • Rostiljdzija

    16. mart 2020 | 17:43

    Nama su vec rekli da nece da nam plate a zaposljeni smo za stalno .da li moze neko da mi kaze da li moze da se tuzi firma

    • 16. mart 2020 | 18:07

      Nebojša

      @Rostiljdzija

      Evo kao privatnik kazem da mora da vam da platu i svakako moze da izdrzi i odrekne se profita 2 meseca, aako potraje duze sledi otkaz. To je logicno resenje i SVAKAKO AKO IMATE UGOVOR O RADU MOZETE DA GA TUZITE AKO NE DA PLATU. Drugo moze da vas posalje na godisnji odmor kao resenje problema. Ja svojima dajem punu platu i rekao sam da ne dolaze svi koji dolaze autobusom. Ali ako traje duze od 2 ili 3 meseca nastaje veliki problem, a on ce biti ako narod ne bude slusao i postovao naredbe i preporuke predsednika i vlade. Radovace sesamo ovi sto prodaju pogrebnu opremu jer njima ce biti prekovremeni rad sigurno. Poslodavac koji to kaze je nemoralan 100%, bas kao sto ja imam jednog na lrobnom radu od 3 meseca kojo je na laznom bolovanju. Nemoralnih i olosa ima svuda i medju poslodavcima i medju radnicima.

    • 16. mart 2020 | 21:17

      Nesa

      @Rostiljdzija

      Nebojša samo jedno pitanje... Kako će privatnik isplatiti platu, ako nema pazara... Država je ta koja treba da pomogne, jer ti isti privatnici državi uplaćuju poreze i doprinose, PDV... Radnici bi trebali biti zaštićeni, ali i poslodavci...

    • 17. mart 2020 | 00:00

      sania

      @Rostiljdzija

      S obzirom na tvoj nadimak verovatno plate svakako isplacujes na crno a posla svakako imas posebno sad kad hrane nigde nema. A sta sa nama kome su radnici prijavljeni na 60-80-100h a posao pao skroz bez prometa danima?! nije svima isto jer mi zivimo od obrta i placamo plate od obrta kao mlada firma. nemamo niti sklonjene pare niti nerasporedjenu dobit od cega da isplatimo tolike doprinose?

  • A bebe?

    16. mart 2020 | 17:28

    E super. A ja imam bebu od 4m i nemam isplatu bolovanja,tek je sad necu imati jer ne rade. A muz radi za minimalac,i to je pitanje koliko jos dugo. Posto je drzava mislila na bezobrazne i sebicne penzionere,zasto nije mislila na bebe?! Moja beba je na dohrani a to kosta prilicno! A i ne moze se tako lako nabaviti trenutno jer nema uvoza. Sta sad drzavo?

    • 16. mart 2020 | 18:14

      Aleks

      @A bebe?

      Pazi, tebi sada ne ide bolovanje, nego porodiljsko na teret drzave. Tako da ne ostajes bez primanja koliko ja znam.

    • 16. mart 2020 | 18:28

      Nebojša

      @A bebe?

      Draga moja ako tacno navodite to sto pisete, Vi niste na bolovanju nego porodiljskom i svakako dobijate novac i dobijacete ga godinu dana od kada ste krenuli na porodiljsko. Apsolitno je nemoguce da ne dobijate nadomnadu kao porodilja i to nema nikakve veze sa ovom situacijom.

    • 16. mart 2020 | 20:45

      XXX

      @A bebe?

      A šta tebi smetaju penzioneri? Kako ste samo drski Vi i bezobrazno kao da nikad ostariti nećete... Ti ljudi su svoje penzije zaradili, šta oni imaju veze sa Vama....

    • 16. mart 2020 | 20:52

      Cicika

      @A bebe?

      Mozda zena nema 18m neprekidnog radnog staza prd otvaranja porođajnog,pa je dobila samo prva 3 m minimalac,jer toliko sleduje

    • 17. mart 2020 | 00:42

      A bebe?

      @A bebe?

      Porodiljsko vec primam,celih 5 hiljada. trudnicko ni dinara nisam dobila,o tom bolovanju pricam i da ga tek sada necu dobiti. Znam razliku izmedju ta dva bolovanja. A puno je porodilja sa sramotno malim primanjem,cak i manjim od mog, dok se penzionerima daje 4 hiljade da se dezinfikuju.

    • 17. mart 2020 | 00:47

      A bebe?

      @A bebe?

      Ne mislim na porodiljsko,to iznosi celih 5 hiljada. Govorim o trudnickom bolovanju koje mi jos nije isplaceno i tek sad nece biti. Sto puta vraceno,kriv knjigovodja, gospodja ne vidi 6 papira pa kaze izvini donesi opet, a ja ispastam. Niko se nije setio da pomogne roditeljima sa decom, nisam sigurna za invalide ali mislim ni njima. Ali na penzionerima svet ostaje.

    • 17. mart 2020 | 00:57

      A bebe?

      @A bebe?

      Nemam ni ja. Prve tri uplate jesu zagarantovani republicki minimalac a za ostale vam dele sa 18, dobijete neku sramotu. Neka daju penzionerima 4 hiljade da se dezinfikuju umesto da ne izlaze napolje, ali brate neka pomognu i porodicama sa decom.

    • 17. mart 2020 | 01:13

      A bebe?

      @A bebe?

      Na stranu sto su vecinom drski i bezobrazni,sebicni ... cast izuzecima.

    • 17. mart 2020 | 18:24

      Aki

      @A bebe?

      @ A bebe Nisi mogla da dobiješ 5000 din nikako. Znaci imas 3+9 meseci porodiljskog bolovanja, od toga 3 meseca su porodiljsko koji NE MOŽE da bude ispod minimalne zarade u zavisnosti od opštine u kojoj si prijavljena. A na to se nadovezuje nega deteta koja je ustvari u zavisnosti od toga koliko si radila. Deli se na 18 meseci I to može da bude dosta manje, tj u zavisnosti od toga koliko si radila pre otvaranja bolovanja.

    • 17. mart 2020 | 23:47

      A bebe?

      @A bebe?

      Nega deteta mi he 5 ooo. A evo Vam info da radim 15 godina ne prijavljena, sto opet drzava nista nije uradila po tom pitanju a cak sam i prijavila. a onda su me poslali u NVO gde na kraju ni dinara nisam dobila,prijavu tek. Shvatam sve koji lupaju minuse jer podrzavaju vlast,podrzavala sam i ja dok sam verovala da ce se nesto promeniti. Opet,nemam nista protiv penzionera ali ne shvatam sta ce njima dezinfekcija,i to 4000,ko je lud? A oni idu hrane golubove po parkovima i kupuju cestitke da salju u ino u sred VS. A postoji jos ljudi o kojima treba voditi racuna,koji sede u 4 zida da sacuva i svoju i tudju glavu dok se ovi otimaju po prodavnicama i guraju u redovima,i sve to dok pljuju po te 4000 koje su dobili. I svi se hvatate za to bolovanje koje sam spomenula u kontekstu koliko je jadno prema roditeljima a niko siru sliku sa vidi. Postali smo toliko zatucan i samoziv narod da je to strasno.

  • Nebojša

    16. mart 2020 | 17:13

    Kao privatnik sve radnike koji na posao dolaze autobusom sam obavestio da ne dolaze na posao do daljeg,a plata ce ostati ista bez umanjenja i ovo je moguce izdrzati 2 ili 3 meseca. Ako kriza bude trajala 2 meseca onda je to OK,ali ako se produzi onda definitivno mora da usledi otpustanje radnika jer rad nece biti moguc uopste a ova dva meseca se mogu pokriti iz rezervi ili kreditnih linija. Ali ako se ovako nastavi bahato i neodgovorno ponasanje ljudi bice problem i celo leto te nastupa kolaps zbog takvih. Na robiju ološe koji ne postuju odluke drzave za primer na 3 godine.Kazna koja se redje izrice ima vece dejstvo i zato moraju biti drakonske i odvracajuce. Zabraniti pod hitno rad svim ugostiteljskim objektima,okupljanja u parkovima jer gledam roditelje kako sa decom sede po prepunim parkovima i igralistima,zabrana izlaska penzionerima i bukvalno otvoriti kasarne i tu sve ubacivati ko se god zatekne na ulici a potrebno je da preduzeca izdaju potvrde zaposlenima uz M4 obrazac da imaju radnu obavezu i samo takvi mogu na ulice, zabraniti gradski, prigradski i medjugradski saobracaj DOK NE BUDE KASNO. Nikada vise penzionera nisam video na ulicama Novog Sada nego danas,to nisu normalni ljudi i moraju biti sankcionisani.Pokazalo se da i resenja za samoizolaciju ovima koji ulaze u Srbiju ne pomazu jer ih ne postuju te je potrebno da se naprave satori i da se objavi da ce svi biti smesteni u satore u blizini granice u izolaciju a ne da idu kuci jer oni ocigledno savesti nemaju.

    • 16. mart 2020 | 17:35

      Da se ja nesto pitam

      @Nebojša

      Veliki pozdrav za Vas i Vas način razmišljanja. Hvala u ime svih nas koji idemo na posao prevozom što ste poslodavac koji je dao primer ostalim poslodavcima kako se na prvom mestu poštuje život. Moj poslodavac nažalost ne razmišlja kao Vi, a firma je velika i dugo je na tržištu. Sigurna sam da će, kada se sve ovo završi Vaši zaposleni svojim zalaganjem znati da Vam zahvale i ukažu poštovanje koje ste ovakvim stavom svakako zaslužili. Žao mi je što ste anonimni, u suprotnom bih Vas potražila nakon svega ovoga i konkurisala da radim za Vašu firmu. Borila bih se kao da je moja. Prvenstveno bi mi bila čast. Nadam se da će ostali slediti Vaš primer. Bog je velik i voli one koji su milosrdni. Sve najbolje!

    • 16. mart 2020 | 18:13

      Tripko

      @Nebojša

      I juuu frustracijaaaaaa

    • 16. mart 2020 | 21:26

      Nesa

      @Nebojša

      Samo nam još reci šta sa radnicima iz ugostiteljstva...kako oni da prežive. Vidim pišeš mnoge komentare, ali isto tako vidim i da dosta plitko razmišljaš. Ako u firmi imaš 20 radnika, to je isto kao da u kafiću bude 20 gostiju, potpuno isti rizik za zarazu... Zbog čega onda misliš da tvoja firma treba da radi, a ugostitelji da zatvore... Smanji malo doživljaj...

  • Nikola NS

    16. mart 2020 | 17:03

    Sta da se ocekuje?? Moja zena dobila otkaz danas zbog vanrednog stanja, kao navodno nece moci da radi i cuva dete... Tako da i tu ne ocekujem nista

  • Mile

    16. mart 2020 | 16:56

    U ovoj zemlji samo javni sektor je pod zastitom sa radnicima kod privatnika moze da radi ko sta hoce sramota ako ovo potraje svicemo zavrsiti naulici

    • 16. mart 2020 | 17:26

      PETAR 1

      @Mile

      Pitam Vas ja kao privatni poslodavac, ako moji zaposleni zavrse na ulici, sta ce biti samnom odnosno sa mojom firmom, tako da verujte u istoj smo poziciji, vi dobijate otkaz, a ja gasim firmu a dugovi mi ostaju.

  • Va

    16. mart 2020 | 16:36

    Dobila otkaz danas muz neradu deca mala sta cu sad

  • V

    16. mart 2020 | 16:06

    Dobila sam otkaz

  • Lily

    16. mart 2020 | 16:04

    Danas mi je plata smanjena za 50%, a suprugu za 20%. A troskovi za stan i racune su isti...

  • Daca

    16. mart 2020 | 15:45

    Moj suprug radi u teretani..ona je od jutros zatvorena..a ja ne radim,vec duze nemam posao..Zivimo privatno,pod kirijom,naravno..i sta sada?Kada za 15 dana treba da se plati kirija i za par dana racuni..a nemamo od koga i gde..sta onda?😔

    • 16. mart 2020 | 17:24

      Goxy

      @Daca

      Daco moras naci posao

    • 16. mart 2020 | 19:05

      Dada

      @Daca

      Daco, a Vi niste baš nigde "za duže vreme" mogli da nadjete posao, a živite kao podstanari? Ko hoće taj nadje i način. Ko neće, sedi kući i odmara.

    • 16. mart 2020 | 21:27

      Daca

      @Daca

      Hvala sto ste me uputili u sve ovo..komentar je stavljen ne zato sto zelim da sedim kuci,nego imam 32 godine i zdravstveno sam prinudjena da sebe ostavim tako..posle 9 operacija za 2 godine..naravno da ne mogu da nadjem posao..niti smem sve da radim.A kamoli da poslodavac zeli bolesnog radnika.Prosto ne mogu da verujem da ljudi odma sebi daju za pravo da osudjuju kako neko nece da radi.Pritom socijalna pomoc ne moze da se dobije,upravo zato sto suprug ima platu...i bolje da ne kazem da je ispod zakonskog minimalca.Da ne zalazim u to,da smo morali pod kirijom,jer nemamo nikakvu potporu od bilo koga.Toliko...

  • Ma

    16. mart 2020 | 15:19

    Sta da ocekuju od privatnika, da im guli kozu sa ledja kao o do sad i to za minimalac

    • 16. mart 2020 | 15:31

      Zigi

      @Ma

      I taj minimalac se sad dovodi u pitanje,uz obrazloženje da je opala prodaja,nema prometa,stao uvoz itd.

  • Sremcica

    16. mart 2020 | 15:15

    Ljudi budite strpljivi bice hleba i mleka za sve🤔🤔🤔

  • Jelena

    16. mart 2020 | 14:52

    Mogu li čistačice u da čiste online?

  • C

    16. mart 2020 | 14:30

    Sta sa ljudima koji rade u Republici Srpskoj?

    • 16. mart 2020 | 14:43

      Hulk

      @C

      Pa njih će preseliti na Novi Zeland i nastaviće isti posao za iste pare. Što pitaš.

  • kulin

    16. mart 2020 | 13:33

    Nerazumem zasto poneki odmah napadaju drzavu kao da je drzava kriva sto je u srbiju stigao virus

    • 17. mart 2020 | 02:28

      Vladimir

      @kulin

      Nije drzava kriva zato sto je dosao virus, ali je drzava odgovorna za drzavljane u ovakvim situacijama.

  • 534

    16. mart 2020 | 13:31

    Lepo. Šta da rade zanatlije, paušalci...? Zabraniš rad a tražiš da plati poreze i doprinose. Ko će njima dati platu? Oni pune državnu kasu iz koje će javni sektor dobijati 100% platu. Dobri smo samo da plaćamo.

    • 16. mart 2020 | 17:42

      Djuka

      @534

      Ako pandemija bukne neces imati kome da naplatis svoje usluge a možda se i ti zarazis . Ovo je ozbiljno nije igra.

  • Azra

    16. mart 2020 | 13:05

    Moja plata je 750€

    • 16. mart 2020 | 13:41

      NENAD

      @Azra

      Da li ces je primiti to je pitanje, a ne koliko zaradjujes

  • Marija

    16. mart 2020 | 13:02

    Moja gazdarica restorana je svim radnicima digla plate za 5000 dinara i ako ne sme da drži proslave opet je pokazala svoju velicinu

  • Ноле

    16. mart 2020 | 12:54

    Ако не буде радио приватни сектор ко ће да пуни буџет.Данска ће покрити 2/3 зараде а послодавци су дужни да не отпуштају раднике.Али ми нисмо Данска !

    • 16. mart 2020 | 12:58

      COV

      @Ноле

      Ne vredi objasnjavati. Niste svesni situacije. Nema nam pomoci.

  • Mile

    16. mart 2020 | 12:47

    Dali su krivi radnici prosvete vrtica drzavnih ili privatnih fakulteta sto je ovakvo stanje dali netreba nista da primaju da nemaju ni hleb da kupe a kamoli higijenu da li je ovo normalno niko o ovome ne razmislja ovo je dobro jer niko do sada nije razmisljao o ovakvim desavanjima i sta treba da se iradi i koliko da se plati plata ovim ljudima taman posla da budu u rangu sa ljudima koji rade sa zarazenima ali i oni treba da prezive vanredno stanje u skupstini se razglabalo samo o zakonima koji nisu ovakve vrste da li i oni nece primati plate i da li ce i oni preko drustvenih mreza da glasaju o zakonima .

    • 16. mart 2020 | 14:22

      Lord

      @Mile

      Ne mogu a da ne odreagujem-gde su ti brate zarezi i tacke...???

  • D

    16. mart 2020 | 12:45

    A sta je sa onima sto nemaju nikakvo primanje vec su na biro rada i to oba supružnika,vec su na biro rada,sada je Jos varedo stanje i nema gde da se zaradi .Šta sa njima.nemaju za osnovni izvor a kamo li za dezinfekciju,maske iostalo

    • 16. mart 2020 | 12:49

      KLM

      @D

      Nek se snađu a ne samo na birou da čekaju,ne samo čekanje nego aktivnost.

    • 16. mart 2020 | 19:08

      Svasta

      @D

      Pa kako ste do sada ziveli bez posla, tako cete i od sada. Imate vi ko vas finansira inace bi radili bilo sta!

  • Pera

    16. mart 2020 | 12:43

    Ovaj atanackovic bi ako moze i minimalac da neisplati.

  • Ljubica

    16. mart 2020 | 12:41

    Ako se osecamo dobro imamo pravo da se.krecemonecete.nas.loviti mrezama

    • 16. mart 2020 | 13:41

      SUMADINAC KG

      @Ljubica

      To ne znaci da neces preneti virus na drugoga. Ako se osecas dobro, okupaj se, pa neces se osecati.

  • Mila

    16. mart 2020 | 12:40

    Šta ćemo mi u privatnim predškolskim ustanovama? Vrtići su zatvoreni, ne radimo, puni kredita i slično. Mislite na nas, MI OVO NISMO ŽELELI.

    • 16. mart 2020 | 19:09

      Pa vi onda

      @Mila

      Radite kako bebisiterka. Ionako kukaju na sav glas da nema ko da im cuva decu. Samo bre kukate!

  • Icka

    16. mart 2020 | 12:38

    O kojim platama pricamo? Vecina radnika nije prijavljena ili su prijavljeni preko omladinske zadruge! Ovo je idealan nacin i savrseno opravdanje vlasnicima da tek sad ne daju plate ljudima! Ako pocnu sa otkazima, bice veselo! Ljudi su ionako u haosu, jos nam je ovo falilo! Dzabe da se zalimo bilo kome, kada su radnici ne prijavljeni ili su napravljeni ugovori samo da se zamazu oci inspekciji

  • BGc1

    16. mart 2020 | 12:28

    Sada je uređenost države i primena propisa na ispitu,ka9 i pre vanrednog stanja.

  • plavi safir

    16. mart 2020 | 12:21

    Ovo je situacija sa kojom ni jedna zemlja nije računala i niko se nije sreo sa nečim sličnim. Kad sve prodje biće teška finansijska kriza svuda u svetu. Po meni bi trebalo da se obezbedi plaćanje ljudima. Nikako otkazi. Čak i ako nema posla, neka ti ljudi budu na nešto kao stand by, jer valjda ima života i posle Corone pa se treba vratiti na posao.

    • 16. mart 2020 | 12:39

      Loop

      @plavi safir

      Ili to, ili da drzava ljudima obezbedi osnovne zivotne namirnice ukoliko se situacija pogorsa.