• 1

Onlajn kupovina dočekala svojih 5 minuta: Beleži rast od 200 odsto, firme zapošljavaju nove radnike

Posle nekoliko nedelja od početka svetske zdravstvene krize, promene su i te kako uočljive

  • 1
isplata, kupovina, kreditna kartica, kreditne kartice, onlajn, e-kupovina, ekonomija, biznis, Plaćanje preko interneta

Foto: Shutterstock

Pandemija korona virusa naterala je mnoge ljude da počnu da kupuju namirnice onlajn, a to bi moglo da promeni način kupovine trajno.

CNN nam donosi novu prognozu: kupovina knjiga, električnih uređaja i naručivanje gotove hrane preko aplikacija za dostavu već su uobičajeni, ali većina ljudi meso, voće, povrće i druge namirnice radije kupuje u radnji, ipak, možda i ova praksa uskoro odlazi u istoriju.

Prošle godine, samo 4 odsto namirnica kupljeno je onlajn u SAD, ali kako su kupci sada uglavnom zatvoreni u kućama, onlajn kupovina je u porastu. Preuzimanja aplikacija za kupovinu namirnica porasla su u kratkom vremenskom periodu za čak 200 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Sve je veći procenat onlajn kupaca koji su stariji od 60 godina, a 41 odsto trenutnih korisnika ovih aplikacija - tvrdi da je prvi put kupovalo onlajn u proteklih nedelju dana.

- Ponašanje kupaca uvek se menja u vremenima katastrofe. Ljudi uče nove veštine i kako da kupuju onlajn, upravo zbog ovoga sa čime se danas suočavamo – rekao je Dag Bejker, predsednik industrijskih odnosa u FMI, trgovačkoj grupi maloprodavaca hrane.

Neki od korisnika ovih aplikacija za kupovinu namirnica onlajn tvrde da će verovatno nastaviti da ih koriste i kada se sve bude vratilo u normalu, jer im je lakše da kupuju na ovaj način.

isplata, kupovina, kreditna kartica, kreditne kartice, onlajn, e-kupovina, ekonomija, biznis, Plaćanje preko interneta

Ponašanje kupaca uvek se menja u vremenima katastrofe / Foto: Shutterstock

Veliki lanci supermarketa, kao što su Walmart, Albertsons, Stop & Shop, Meijer, Hy-Vee i drugi, eksperimentisali su tokom protekle godine sa načinima na koje će odgovoriti na onlajn porudžbine.

Oni su se oslanjali na tehnologiju kako bi smanili troškove, a neki su izgradili i automatizovana mini-skladišta u svojim radnjama i otvorili "mračne radnje", koje izgledaju kao supermarketi, ali su zatvorene za mušterije, kako bi brže mogli da kompletiraju porudžbinu i pripreme je za dostavu.

Ipak, porast potražnje u vreme korona virusa napravio je problem onlajn prodavcima, što je dovelo do kašnjenja isporuka, otkazivanja i besa mušterija.

Prodavci se suočavaju sa teškoćama u pokušajima da se prilagode i zapošljavaju nove radnike kako bi uspeli da isprate pojačani tempo.

Prema procenama stručnjaka, ovo pomeranje kupovine na onlajn prodavnice može zauvek da promeni industriju supermarketa. Ako kupci globalno prihvate onlajn kupovinu namirnica, to će ugroziti male i srednje lance prodavnica, jer oni nemaju dovoljno kapitala da ulože u izgradnju infrastrukture za isporuku.

Osim toga, isporučivanje je manje profitabilno od tradicionalne kupovine u radnjama.

Video: Ozbiljne gužve ispred supermarketa, Parižani mirno čekaju svoj red

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DRagutin

    Online kupovina je uvek bila interesantna samo što ima jednu manu, veliki deo robe koja ide preko online kupovine je falična i mnogi se žale na robu koju dobiju. Ne važi jedino za dostavu hrane 🙂 !

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke