• 28

Radnici prijavljivali poslodavce: Delili otkaze u vanrednom stanju, nisu im davali maske ni prevoz

15 odsto više prijava u odnosu na period pre vanrednog stanja

  • 28
Vlasnik, čovek, radnik, kafa, kafeterija, laptop

Foto: Shutterstock

U toku periodu vanrednog stanja, od 16. marta do 31. marta 2020. godine, 32 poslodavca je otpustilo svoje radnike. Odnosno, toliko je inspekciji rada   dostavljeno pisanih zahteva zaposlenih zbog otkaza ugovora u radu. Istovremeno, inspektori su tokom marta zatekli 428 radnika koji su radili ''na crno''.

Na osnovu zahteva za pokretanje prekršajnog postupka koje su podnosili inspektori rada, poslodavci su kažnjeni novčanim kaznama u ukupnom iznosu od 25.988.400,00 dinara.

Dodatno, inspektori rada su imali 89 postupanja  po podnetim zahtevima zaposlenih zbog nedostatka zaštitne opreme (rukavice, maske i sl.), koje je poslodavac bio u obavezi da obezbedi.

Upozorili su čak njih 52. Takođe, doneto je 9 akata kojima je poslodavcu ukazano na utvrđene povrede odredaba Zakona o bezbednosti i zdravlja na radu.

Posle proglašenja vanrednog stanja zbog korona virusa, Inspektorat za rad je primio 221 audio prijavu (pitanja Vlade), što je 15 puta više od broja pitanja pre uvođenja vanrednog stanja.

Inspekcija rada je odgovorila na 155 pitanja, dok je postupanje po preostalih 65 prijava u toku.

Audio prijave se uglavnom odnose na situaciju koja se vezuje za vanredno stanje zbog korona virusa, a u kojima zaposleni i građani ukazuju na to  da poslodavci ne postupaju u skladu sa preporučenim merama zaštite zaposlenih , odnosno da se  radi  bez maski i zaštitnih rukavica, kao i da se ne poštuje Uredba o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja da zaposleni dobijaju otkaze i to pre svega u ugostiteljskim objektima i turističkim agencijama, da su ugrožena  prava zaposlenih na naknadu zarade u situaciji kada zaposleni odlukom poslodavca zbog vanrednog stanja ne rade, i drugo.

Dalje, primljeno je 90 mejlova, koji su se, pre svega, odnosili na zahteve zaposlenih za vršenje inspekcijskih nadzora zbog otkaza ugovora o radu, kao i zbog toga što im poslodavac nije obezbedio zaštitne maske i rukavice, a i rade na udaljenosti manjoj od 1 metra, što im poslodavac nije organizovao prevoz od kuće do posla i obrnuto ili im je organizovao prevoz u kome je previše putnika, koji ne nose zaštitne maske, te im je ugroženo zdravlje.

U periodu od 26. marta do 31. marta Inspektoratu za rad je putem Кontakt centra dostavljeno 138 predstavki zaposlenih i građana koje su se  odnosile na zahteve zaposlenih za vršenje inspekcijskih nadzora zbog otkaza ugovora o radu (u najvećem broju ugovor o radu na određeno vreme), neisplatu zarada, kao i zbog toga što im poslodavac nije obezbedio zaštitne maske i rukavice, a i rade na udaljenosti manjoj od 1 metra, da se u radnom prostoru nalazi više zaposlenih od dozvoljenog broja, što im poslodavac nije organizovao prevoz od kuće do posla i obrnuto ili im je organizovao prevoz u kome je previše putnika, koji ne nose zaštitne maske.

25. marta  počeo je sa radom Кontakt centar republičkih inspekcija Vlade Republike Srbije koji predstavlja jedinstvenu kontakt tačku za podnošenje predstavki republičkim inspekcijama.

Građani i privrednici  Srbije mogu putem mejla  kontakt@inspektor.gov.rs ili pozivom na telefon Кontakt centar da podnesu prijavu republičkim inspekcijama i da budu obavešteni o ishodu postupka koji se vodi po podnetoj predstavci.

Video: Za vreme vanrednog stanja rad od kuće plaćen u istom iznosu kao i kada se radi u firmi

(V.B.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Čiča

    I u zdravstvu nije obezbeđen prevoz.

  • Djole

    Do skoro nije bilo ni maski ni rukavica odakle su mogli da ih nabave može li neko da mi objasni?

  • MightyS

    A od čega da se plaćaju radnici kada se ne radi. Ja treba za radnike i porez da izdvojim oko 220000 din, a primanja 0 din. Mislim, ne razumem...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke