Kupovina onlajn nije samo "platiš nešto internetom i neko ti donese"; menjaju se modeli poslovanja
Bez obzira na delatnost, e - commerce je jedinstvena prilika za mikro, mala i srednja preduzeća, naročito u novonastalnim okolnostima, odnosno krizi usled korona virusa, rečeno je na online panelu "Konkretno za SME" na temu e Commerce - sada i odmah.
Na panelu je rečeno da su mala i srednja preduzeća pred velikim izazovom da održe poslovanje u uslovima vanrednog stanja.
Poslovanje u mnogim sektorima pogođeno je značajno usled novonastalih okolnosti, a mnogi koji su to imali priliku uspeli su da se prilagode i promene modele poslovanja, rekli su učesnici konferencije.
Na panelu su i razmenjena iskustva nekih od preduzetnika.
Predstavnik portala Dijaspora.shop i član UO e-Commerce Asocijacije Srbije Marko Ilić rekao je da im je u prilagođavanju poslovanja tokom vanrednog stanja pomoglo to što ipak naša zemlja nije bila „prva na udaru“ i što su se mogla sagledati iskustva iz prakse u drugm zemljama.
Videli smo da se maloprodaja povlači i da sve više toga počinje da se prodaje online, objasnio je Ilić, dodajući da su prve i najviše pogođene krizom firme koje se bave uslugama, pre svih turističke agencije.
Naveo je da su svi svesni toga da se mora promeniti način komunikacije prema potrošačima, te dodao da i pored plaćanja karticama, građani u velikom broju imaju naviku da plaćaju pouzećem.
Stevan Cvetković (Gajbica.rs) istakao je važnost prilagođavanja u ovakvim situacijama.
- Naš model rada je najpre bila isporuka svežeg voća onda smo ponudu proširili kafom i čajevima za firme i taman nam je posao odlično krenuo i desila se ova situacija - preneo je iskustva u poslu Cvetković.
On je kazao da su dosta razmišljali kako da dalje rade i onda su se odlučili da omoguće dostavu i za fizička lica. Cvetković smatra da je za dobru organizaciju poslovanja važan dobar tim, dobra priprema i planiranje.
- Sam eCommerce ljudi zamišljaju tako da mozeš da platis nešto internetom i neko ti nešto donese, ali postoji još mnogo procedura koje moraju da se pokriju. ECommerce je platforma na koju treba da se grade procesi i važno je razumeti da nije dovoljan samo online shop već i mnog toga drugog da svi sve funkcionisalo - rekao je Cvetković.
Marko Popović iz startap kompanije Shopen.com rekao je da od 23. marta do na tom portalu imaju 355 registrovanih firmi, a 201 nalog je aktivan (odnosno kreira šopove).
Na toj platformi omogućeno je kreiranje profesionalne online prodavnice, da se unesu slike proizvoda, doda opis atikla i cene, odabere dizajn…
Šta tačno radi Šopen, čitajte i u našoj posebnoj vesti.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.