• 1

Kupci promenili praksu: Kupuju ređe, ali više, primat daju domaćim proizvodima

Kupci u doba korone prolaze kroz šest faza

  • 1
Kupovina, šoping, supermarket, prodavnica, maska, vizir, rukavice, koronavirus

Kupci u doba korone prolaze kroz 6 faza / Foto: Tanjug/AP

Mnogi su uvereni da se kupovina kakvu poznajemo nikada više neće vratiti na staro. Ljudi će, naravno, nastaviti da redovno idu u prodavnice, ali će kupovati opreznije, akcenat će i posle korone biti na higijenskim proizvodima, kupovaće ređe, ali više.

Građani nekih zemalja su stava da sada više nego ikada pre treba šansu dati domaćim proizvodima, kako bi se pospešila ekonomija zemlje. Na primer, više od 80 odsto Italijana smatra da je važno kupovati samo proizvode napravljene u Italiji, jer je njihovu zemlju teško pogodila korona kriza.

Zanimljivo je da zalihe u kupovini prave, pre svega, građani stariji od 65, čak i u svetu gde nemaju zabranu kretanja i mogu da idu u radnje svaki dan, uz potvrdu ili u određeno vreme. Osim toga, zalihe stvaraju i oni koji nisu imućni, ali se pribojavaju šta će pandemija sutra doneti.

Od 82 odsto onih koji su se izjasnili da kupovinom domaćih proizvoda žele da podrže ekonomiju Italije, najveći procenat, odnosno 86 odsto, pripada srednjem staležu, pokazalo je istraživanje javnog mnjenja Swg-Legacoop sprovedeno tokom prethodne nedelje.

I ovo nisu jedine primetne promene. Ljudi bi ubuduće mogli biti oprezniji i kada je reč o poštovanju ličnog prostora, odnosno reda, ali i kada govorimo o samom ritualu kupovine.

Pandemija korona virusa promenila je ponašanje Austrijanaca prilikom kupovine, jer oni sada odlaze ređe u radnje, ali zato kada odu - kupuju u većim količinama, pokazuje jedno istraživanje.

Čak 58 odsto ispitanika navelo je da ređe nego ranije ide u kupovinu, a 5 procenata je navelo da uopšte više ne ide u kupovinu. Samo tri od deset ispitanika kaže da nije promenilo navike kupovine.

Higijenski artikli su najvažniji za Austrijance, a potom su se u korpama našli dugotrajni proizvodi. I kod njih je potražnja za domaćim porizvodima - povećana.

Regionalno, odnosno austrijsko poreklo, postalo je sve značajnije potrošačima ove zemlje, koji kupuju po kriterijumu da je kvalitet važniji od cene, za razliku od ranijih istraživanja.

Brzo punjenje radnji, nakon navale na početku epidemije korona virusa u Austriji, doprinelo je da se poveća poverenje građana u snabdevanje namirnicama. Čak 96,6 odsto građana veruje u dovoljnu snabdevenost do kraja krize. Zanimljivo je i to da sada njih 44,4 odsto da češće kuva.

Video: Građani stariji od 65 godina i jutros izašli u nabavku

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Qwerty

    A da napisete realno stanje, ljudi vise para nemaju zato kupuju manje namirnica. Uskoro ce biti faza kada ce poceti da kradu jer nemaju od cega da zive.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke