Kako se izboriti: Ovo je 6 strategija da uspešno prođete kroz trenutnu poslovnu krizu
Američki institut za istraživanje stresa sproveo je obimno istraživanje u kome je učestvovalo više od 50.000 zaposlenih. Želeli su da otkriju na koje se načine najčešće ispoljava stres.
Nećete se iznenaditi: umor, glavobolja i stomačni problemi. Treba pomenuti da je istraživanje obavljeno početkom 2020, pre nego što je svet zadesila kriza. Onda se desila pandemija, u kojoj su mnoga stabilna poslovanja dovedena u pitanje. Samim tim, i nivo stresa se drastično uvećao.
Na to treba dodati i uobičajene savete lekara: Stres se najlakše otklanja tako što se pokrenete, mentalno ili fizički. U poslednje vreme ovo drugo iz poznatih razloga nije bilo preporučljivo. To opet može da bude izvor novog stresa.
Ipak, situacija je takva kakva jeste. I iz nje treba izaći. A to nije nemoguće – uz pravu strategiju.
Poslovanje se polako vraća u ustaljene tokove, ali pitanje je – da li ste vi za to spremni?
Svaka promena u poslovanju zahteva prilagođavanje, i onih koji su na vodećim pozicijama i svih članova tima. Kako da sebi i drugima pomognete?
1. Dajte sebi i drugima vreme
Dajte i sebi i svojim kolegama vremena da prihvate nove načine poslovanja. Sada će se drugačije sedeti, drugačije će biti organizovani sastanci. Svi su shvatili koliko toga može da se uradi kroz mejlove ili telefonske pozive. Ova tranzicija će biti izazov. Zato, samo polako.
2. Povežite se s drugima
Svaka kriza je pravi trenutak da se ojača timski duh i stvori jasniji i snažniji sistem podrške. Za to je najčešće neophodan lider koji će imati odgovore na pitanja i davati smernice u radu. Ali nekada je dovoljno i samo saslušati, ponuditi savet ili dati odgovarajuću motivaciju, a to može svako od nas.
3. Ponudite nešto klijentima
Pokušajte da – za promenu – vi nešto besplatno ponudite svojim klijentima. Ako imate manju firmu, organizujte onlajn radionicu za pravljenje poslovnog plana. Ako radite u međunarodnoj kompaniji, dajte predloge za kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Važno je da pokažete inicijativu.
4. Planirajte budućnost
Budućnost će se desiti, sa vama ili bez vas. Nema razloga da je dočekate nespremni. Činjenica je da će biti mnogo promena i da je važno da se na vreme prilagodite. Ako možete da digitalizujete makar jedan deo poslovnih procesa, sada je vreme da počnete. Možda će u početku biti teško, ali kasnije će vam poslovanje (i zaposleni) biti zahvalni.
5. Pokažite razumevanje
Nije teško samo vama. Zato ne zaboravljajte da su međuljudski odnosi ono što je ključno. Neki ljudi se mnogo lakše adaptiraju na nove situacije; drugima treba više vremena. Ne žurite. Razumevanje koje pokažete prema svojim kolegama u uzburkanim okolnostima oni će zauvek pamtiti. Dajte sebi i drugima vremena. Vratite se na tačku broj 1.
6. Budite spremni
Ovo je trenutak u kome će stratezi zablistati i pokazati svoju pravu snagu. Sagledavanje šire slike i spremnost i za dobre i za loše ishode učiniće tim ili kompaniju složnijom i snažnijom. Time će i potencijalni dobri rezultati biti bolji, a eventualne štete umanjene.
Inicijativa nikada nije bila potrebnija, a uspešna strategija je ono što će unaprediti poslovanje, bez obzira na okolnosti. Zato ne bežite od odgovornosti. Napravite plan – realan, ostvarljiv – koji će vašu kompaniju dugoročno održati na pravom putu. Ka uspehu.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.