• 0

Startuju mere za oživljavanje turizma: Traže se rešenja za više od 30.000 kompanija u Srbiji

Izvoz turističkih usluga Srbije već deceniju beleži stalni rast i u 2019. godini vrednost izvoza tih usluga dostigla je oko 1,4 milijarde evra

  • 0
NOVI SAD KAFIĆI OTVARANJE KAFIĆI PONOVO RADE, LJUDI ŠETAJU GRADOM

Foto: Tanjug/Jaroslav Pap

- Fokus rada Udruženja za turizam i ugostiteljstvo Privredne komore Srbije (PKS) u predstojećem periodu biće usmeren na sektorske mere, kako bi se pronašla što bolja rešenja za podršku delatnostima kao što su organizacija događaja, sajmova i manifestacija, nautički i receptivni turizam, ugostiteljstvo, hotelijerstvo i licencirani vodiči, koje su zbog pandemije potpuno neaktivne ili tek počinju da rade - kaže Tijana Maljković, sekretar tog udruženja.

Privredna komora Srbije od početka krize aktivno je radila na definisanju mera kako bi se umanjile posledice pandemije po čitavu privredu, a sada aktivnosti preusmerava na sektorske mere za oživljavanje najugroženijih privrednih grana, među kojima je i turizam i ugostiteljstvo.

Povodom početka rada ugostitelja, gde je oko 90 odsto objekata bilo zatvoreno zbog zabrane rada, Petar Gajić, predsednik Grupacije pružalaca usluga hrane i pića PKS, i vlasnik restorana "Petar at Tika’s", ukazuje da je neophodno da ugostitelji shvate da se sada radi pod drugačijim uslovima i da je ispunjavanje higijenskih zahteva, u skladu sa preporukama, prioritet, kako ne bi došlo do situacije da se zbog pojave zaraze virusom, objekti ponovno zatvaraju.

Usvajanje Uredbe o zamenskim putovanjima, pomoći će da opstane turistički sektor, ali i da se zaštite prava korisnika, smatra Ljubiša Nešovanović, predsednik Grupacije turističkih agencija PKS i vlasnik turističke agencije "Robinzon".

Nešovanović je zahvalio Privrednoj komori Srbije na posebnom angažmanu da se u saradnji sa resornim ministarstvom i YUTOM, dođe do jedinstvenog dokumenta koji će pomoći privredi u ovom sektoru da nastavi da posluje, a korisnicima da zaštite svoje interese. Uredba je doneta na vreme, jer je veliki broj putnika još od početka novembra uplaćivao "first minute" aranžmane, najviše za Grčku, Španiju i Egipat.

- Kao savesni turistički poslenici otvaraćemo jednu po jednu destinaciju, shodno situaciji kad je u pitanju pandemija, a prva na redu je Grčka - navodi Nešovanović, dodajući da će agencije u julu biti spremne da organizuju sopstveni prevoz, a potom se očekuje regulativa za avio i autobuski prevoz, s obzirom na predviđene dodatne troškove zbog polovične popunjenosti kapaciteta u uslovima propisanih mera zaštite.

- Prema proceni YUTA, turističke agencije imaće gubitak između pet i sedam miliona evra dobiti od početka godine do kraja maja. Za veliki broj turista, destinacija za odmor ove godine biće domaće banje, jezera, etno domaćinstva i planine, pa će Udruženje za turizam PKS pružiti podršku i vlasnicima kategorisanih apartmana da obezbede kontinuiranu ponudu tokom cele godine - kaže Tijana Maljković, i dodaje:

"Radimo na povezivanju privrednih subjekata iz različitih privrednih grana da bi se stvorila dodatna vrednost, povećala proizvodnja i unapredio kvalitet turističkih proizvoda Srbije. Povezivanjem lokalnih proizvođača etno hrane sa vinarima, proizvođačima suvenira, galerijama, muzejima u Srbiji, etno turistički proizvod dobija novi kvalitet".

Aktivno se radi i na podršci manifestacionom turizmu, s obzirom na otkazane događaje u ovoj godini. Okvirno, ukupan broj manifestacija i događaja koji se organizuje u državi godišnje je oko 17.000, od čega je oko 2.000 sportskih manifestacija i oko 15.000 kongresa i korporativnih događaja, a čitava "event industrija" stalno zapošljava oko 10.000 ljudi i petostruko više honorarnih angažmana.

Kada su u pitanju hoteli, od 380 kategorizovanih hotela u Srbiji, od 17. marta 340 ne radi, dok je 40 svoje kapacitete preorijentisalo za smeštaj medicinskog osoblja, kao podršku u borbi protiv Covid pandemije.

Prema podacima Udruženja za turizam PKS, u sektoru turizma posluje 33.793 kompanija i preduzetnika. Izvoz turističkih usluga Srbije već deceniju beleži stalni rast i u 2019. godini vrednost izvoza tih usluga dostigla je oko 1,4 milijarde evra, što čini 20,9 odsto ukupnog izvoza usluga Srbije.

Srbiju je u 2019. godini posetilo rekordnih 3,7 miliona turista. U aprilu 2020. godine ukupno je u oblasti turizma i ugostiteljstva poslovalo blizu 8.000 privrednih društava i oko 26.000 preduzetnika.

U januaru 2020. godine, u odnosu na januar 2019. godine, broj dolazaka turista bio je veći za 24,2 odsto, u februaru za 18,9 procenata, dok je u martu ove godine u odnosu na isti mesec prošle, zbog pandemije virusa, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, broj dolazaka turista prepolovljen.

Video: Najava pomoći ugostiteljima i hotelijerima uliva optimizam

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke