Pritisak na industriju hrane: "Hoćemo da znamo šta jedemo, od A do E"

Giganti kao što su Danone i Nestle, ali i mnogi drugi, uključujući udruženja za zaštitu potrošača, zalažu se za implementaciju etikete Nutri-Score koja bi, prema njihovom stavu - morala biti obavezna u svim zemljama EU.
Na primer, Unija je kao prioritet postavila to da kupac bele tehnike, u moru sličnih proizvoda, može brzo i lako da ustanovi koji mu je najefikasniji, ali to nije slučaj s namirnicama. Jedina obaveza za proizvođače hrane je da na poleđini proizvoda - sitnim slovima označe njegove osnovne nutritivne vrednosti, na uzorku od 100 grama.
Dakle, računica mora biti jednostavnija i jasnija. Udruženje BEUC u poslednje vreme intenzivno sprovodi kampanju koja ima za cilj da kroz nacionalne zakone - natera proizvođače da koriste Nutri-Score etiketu, i tako pokažu savesnije i odgovornije ponašanje u odnosu s kupcima.
Ovu praksu su, međutim, neke zemlje poput Francuske i Španije već uvele, ali dobar deo zemalja EU - još uvek nije. Nemačka je, doduše, najavila da hoće. O čemu je tačno reč?
Svaki prehrambeni proizvod na prednjoj strani treba da ima istaknutu oznaku nutritivne vrednosti, koja se izražava slovima od A do E i raznim bojama, u zavisnosti od sastava.
Kako predlaže BEUC, Nutri-Score oznaka bi bila dodeljena u skladu sa informacijama o sastavu proizvoda, tačnije o tome koliko ima kalorija, masti, soli i šećera. Ovo je posebno važno zbog toga što bi potrošač tačno znao šta kupuje, odnosno koji kvalitet.
Dodatna prednost je što je oznaka jednostavna, pa tako dostupna svakom potrošaču. Zelena oznaka A predstavlja nutritivno najbolju, a crvena oznaka E - najlošiju namirnicu. Oznaku su izradili nezavisni analitičari i utemeljena je na naučnoj praksi, dakle, ima smisao.
BEUC udruženje smatra da Nutri-Score oznaka ima mnogo prednosti za potrošače koji mahom ne znaju šta kupuju, a istraživanja su pokazala da domaćinstva, uz pomoć ove etikete, bolje organizuju svoje potrošačke korpe, posebno oni s nižim primanjima.
"Svako treće dete i svaki drugi građanin Evropske unije ima problem s prekomernom težinom, koji se potom odražava na zdravlje i povećava mogućnost obolevanja od raka ili dijabetesa. Jasno vidljiva oznaka na prednjoj strani proizvoda, koja govori o njegovom kvalitetu, najbolji je alat za pomoć građanima kako bi promenili svoje prehrambene navike", smatraju u BEUC-u.
Francuska kompanija Danone je još 2018. uvela Nutri-Score kao obaveznu oznaku na svim svojim mlečnim proizvodima, pri čemu je, kako kažu, 70 odsto proizvoda u startu dobilo najbolje oznake: A i B.
Video: Subotica dobila Fejsbuk pijacu: Za tri nedelje više od 20.000 korisnika
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Spaka
Ovo je 400 godina ispred vremena u kom mi zivimo u Srbiji
Podelite komentar
Mihailović
Bravo! Previše nas truju hranom koju prodaju kao zdravu,bogate se prodajući hranu u kojoj se nalaze jeftini , za organizam štetni sastojci koji su toliko sitno ispisani da bi kupac morao nositi lupu da bi mogao pročitati...
Podelite komentar
Nina
U Srbiji bi skoro sve bilo E crvena kategorija.
Podelite komentar