Da li znate da 75% žena farba kosu? Kako je preko noći posao snova postao "posao iz pakla"
Da, dobro ste pročitali. Tokom pedesetih godina prošlog veka, žene su farbale kosu samo u 7 odsto slučajeva, međutim, ta brojka je rapidno rasla - paralelno s razvojem industrije lepote, koja je danas među vodećima. Štaviše, do korone smo mislili da joj niko i ništa ne može naštetiti.
Neće ona još uvek značajno oslabiti, a kamoli propasti, ali jedan segment je posebno pogođen usled pandemije. Reč je o šamponima i bojama za kosu. Naime, kako prenosi Rojters, kompanija Coty odlučila je da proda svoje poslovanje vezano za negu kose i noktiju investitorskoj firmi KKR, za čak 3 milijarde dolara.
Težak kvartal očekuje i Henkel, vlasnika Schwarzkopf-a. Coty se suočio s urušavanjem vrednosti brenda, zbog zatvaranja salona lepote, a poslovanje koje je sada prodato za 3, pre krize je vredelo 7 milijardi dolara. Ta sudbina prati poznate marke Wella (nega kose) i OPI (nega noktiju).
Coty, čije je sedište u Nujorku, najavio je i rezanje troškova u iznosu od 700 miliona dolara i suspenziju isplate dividende, a KKR će uložiti milijardu dolara u kompaniju, kroz kupovinu konvertibilnih povlašćenih deonica. Kroz ovo ulaganje, KKR dobija i dva mesta u upravnom odboru urušene kompanije.
Osim gomilanja dugovanja, Coty ima problem i sa usporavanjem prodaje, pa je još prošle godine najavio da planira da proda svoje "frizerske brendove". Za njih su bili zainteresovani Henkel i Unilever. Međutim, i Henkel se sada bori da "oživi" svoj brend Schwarzkopf, a ocenio je da bi kupovinom Welle povećao svoj tržišni udeo.
Ubrzo je postalo jasno da do kupovine neće doći, zbog mimoilaženja u ceni, prenosi Rojters. Iz Henkela su odbili da komentarišu dogovor postignut između kompanija Coty i KKR. Inače, tom gigantu je prodaja u prvom tromesečju opala za malo više od 3 odsto.
L’Oreal, vodeći proizvođač kozmetike, u aprilu je saopštio da računa na skok prodaje, sada kad se otvore saloni. Međutim, CEO Henkela, Karsten Knobel, kaže da nije siguran u brzi oporavak, jer saloni sada rade smanjenim kapacitetom, a klijenti su manje voljni da troše na kozmetiku, jer se boje ekonomskih posledica korona krize.
Video: Frizerski saloni počeli sa radom: Ne dirajte žene u lepotu
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.