Banke upozorile: Hara prevara da vam je leglo 100 evra, na ovu poruku ne smete odgovoriti!
Nekoliko klijenata banaka koje posluju u Srbiji dobilo je imejl koji im navodno šalje banka sa obaveštenjem o deviznom prilivu na njihov račun. Nažalost, te banke su se našle na meti fišinga.
Kako nam kažu iz jedne od banke koja je bila meta napada, reč je o "fišing" kampanji kako bi se zloupotrebili lični podaci korisnika, a obično se dešavaju kada su značajni događaji u zemlji, poput isplate 100 evra državne pomoći građanima koja je upravo počela ovih dana.
Zbog toga kampanja izgleda vrlo uverljivo, a "fišing" poruke elektronske pošte izgledaju kao da se šalju sa legitimnih domena, a sadrže priloge o deviznom prilivu novca koji u pozadini pokreću zlonamerni kod. Što asocira upravo na priliv koji treba da stigne na račune.
Trebalo bi napomenuti da je i jedan važan znak prevare u poruci i to što vam 100 evra navodno stiže u devizama. Dakle, ukoliko dobijete poruku da su vam legle pare u evrima, ne otvarajte je, jer uplata koju država daje je u dinarskoj protivvrednosti.
Budite oprezni i nikako ne otvarajte ove poruke.
Kako da se zaštitite?
Zbog sve učestalijih "fišing" prevara, odnosno slanja imejl obaveštenja u ime finansijskih institucija koje u svom prilogu sadrže maliciozni fajl, Narodna banka Srbije objavila je preporuke finansijskim institucijama koje imaju za cilj da zaštite korisnike.
Preporučuju da, u skladu sa Odlukom o minimalnim standardima upravljanja informacionim sistemom finansijskih institucija i dobrom poslovnom praksom u cilju zaštite svojih klijenata, finansijska institucija pri pružanju elektronskih usluga primeni bezbedne i efikasne metode za proveru i potvrdu identiteta pošiljaoca imejla.
- S tim u vezi finansijska institucija koja prosleđuje svojim klijentima imejl obaveštenja treba da razmotri mogućnost da ista budu digitalno potpisana, čime će omogućiti verifikaciju identiteta pošiljaoca i pre otvaranja imejla - objašnjavaju u NBS.
Preporučuje se i da finansijska institucija na adekvatan način upozna svoje klijente na koji način mogu utvrditi identitet pošiljaoca imejla, odnosno utvrditi da li je isti zaista uputila finansijska institucija, kao i na koji način je poželjno postupiti s neželjenim imejlom (na primer, da klijent ne otvara priloge iz takve imejl poruke, da obavezno obriše poruku iz svog imejl sandučeta i da o prijemu neželjenog imejla obavesti finansijsku instituciju kako bi ona dalje preduzela adekvatne mere).
Napominju da je finansijska institucija čiji su klijenti suočeni s "fišing" prevarama dužna da o tome obavesti Narodnu banku Srbije.
Krizna vremena čine korisnike bankarskih usluga izloženijim internet prevarama. 🚫 Zaštitite se od krađe identiteta i zapamtite da vaša banka 🏦 nikada neće tražiti vašu lozinku ili PIN. ✔ . . . #UBSASB #udruzenjebanakasrbije #associationofserbianbanks #banks #banking #cybersecurity #staysafe #stayresponsible #stayathome #ostanikodkuceA post shared by Udruženje banaka Srbije (@udruzenjebanaka) onView this post on Instagram
Video: Zanimljive činjenice koje niste znali o bankomatima
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majstor
Trebali svima podeliti pare ako nes daj nekom kome treba a ima ih puno.
Podelite komentar
.
Kada ce isplata !?
Podelite komentar